Chokladtryfflar

Det är nog faktiskt choklad jag är mest sugen på att jobba med någon gång i framtiden. Det är så underbart jäkla roligt och fascinerande. Jag är bara så rädd att tröttna på det att jag aldrig kommer chansa för det intresset vill jag inte förlora. Det är så tråkigt, jag tenderar att tappa intressen när jag får ägna mig åt dom. Jag blir så intensiv i något att det till slut blir överdos och sen vill jag inte ägna mig åt det överhuvudtaget på en lång tid.

Anledningen till att jag kom och tänka på choklad är att vi just har gjort tryffelsmeten till årets julklappstryfflar. Det är kul. Det är kreativt och skapande, kladdigt och... känslan när man öppnar en chokladförpackning, plockar ut en hel kaka och håller den i sin hand.. eller när den smälta chokladen rinner ner från skeden i en varm, brun härligt doftande stråle. Eller klicket när man bryter en bra choklad i bitar. Det får mig alldels lyrisk. Tindrande ögon.

Nu står smeten i kylskåpet och ska stelna innan vi ger oss på rullning och sedan slutligen temperering och täckning av dom. Sitter och hoppas på att smakerna blir lyckade i år, vi har gjort följande:

Passion/vanilj
Lapsang (rökt te)
Anis/citron
Kardemumma
Vanlig mörk

Förra året hade vi en riktigt lyckad med ingefära och citron och ett år hade vi lingon/pepparkaka som var väldigt omtyckt. Mmm.. ja jag snöar in på sånt här.

Kommentarer
Postat av: camilla

Hoppas de blir lyckade?:)



Ja subway är kanoners. Åt en med kalkon och det var sååå gott :D mkt godare än mc donalds tråkiga sallader :P



Ja nää man blir ju borta hela dagen :/



Okey hihi, håller på leksand jag :P va gillar du för sporter? :D

2010-12-18 @ 15:45:12
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: bettina

har du något bra recept på chokladtryfflar du skulle villa ge ut ;) eller är de liksom "hemliga"? ;)



hur har det gått med dig på sistone?

2010-12-18 @ 16:53:22
URL: http://slapploss.blogg.se/
Postat av: minna

sv: nä jag ska inte tillbaka. korttidsplatsen var verkligen KORT, så det var sista dan igår. ska på samtal hos min behandlare på ons, o sen ett sista samtal i januari. sen ska jag klara mig själv.



Roligt att göra chokladtryffel. Passion/vanilj lät som nåt i min smak :) Jag vill också julpyssla, göra godis och pepparkakshus!

2010-12-18 @ 18:17:17
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: Emelie

Jag tycker att man alltid ska göra det som får en att må bra på sikt. Som att äta choklad. Eller baka chokladtryfflar (har jag sagt hur avis jag är, förresten?! Du skickar några till mig, va? :P)



sv: Lätt värt det. Och renen. Den äter väl kladdkaka, som alla andra :D

2010-12-18 @ 19:29:31
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: bettina

tack för receptet :)



det går lite som en berg- o dalbana för mig, liksom uppåt och neråt. men jag kämpar varje dag:)



och ja imorgon kommer det bilder på pepparkaks"huset":D

2010-12-18 @ 21:23:34
URL: http://slapploss.blogg.se/
Postat av: Lilla My

recept?? :)

Kram

2010-12-19 @ 00:24:47
URL: http://www.metrobloggen.se/minimy

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0