Det här får mig att må bättre

Åh, äntligen en passande rubrik!! Jag behöver peppa mig själv, är skitnervös inför mitt läkarsamtal imorgon och har haft en sån där dag när allt går fel. Tappat saker, dragit sönder skruvskallar, illrar som lyckats ställa till med trassel, en trasig jacka som ännu inte är färdiglagad... och ja.. i den stilen. Så, här kommer saker som får mig att må bättre:

Levande ljus som ger glittrande ögon på den man pratar med.

Varmt te.

Att åka bil, helst mitt i natten. Gärna med en termosmugg med te.

Sms med omtanke från vänner.

Apelsiner som smakar sådär underbart gott.

Promenader.

Snö på fönsterbrädor och adventsstjärnor.

En varm dusch, nyrakade ben och insmord med bodybutter (grapefruktdoft!), vilket är precis vad jag är nu!

Serietidningar får mig lugn när jag ska sova.

Lösa korsord.

Min Flode, flodgris.

Att hitta ny och osmakad lyxchoklad i butiker.

Shoppa, ja i alla fall när det finns något jag behöver eller det håller sig i en låg prisklass så jag slipper ha ångest över att jag gör av med pengar jag inte har råd att lägga på sånt.

Ge bort överraskningspresenter bara för att jag tycker om någon.

Lars Winnerbäck på lagom nivå i mina lurar.

Att det finns en vänlig själ i england som faktiskt har jagat rätt på hobnobs med mörk choklad och dessutom postat dom till mig.

Träna. Fast kanske inte just nu.

Varma mysig kläder som ger en ombonad känsla. Gärna gå runt i någon av Jonathans tjocktröjor hemma.

Mitt duntäcke.

Bra böcker.

Naturen.

Busa och gosa med illrarna.

Kommentarer
Postat av: [kampen tillbaka]

Bra där med positiva saker.

Sv; du har så rätt så!

jag håller allt jag har,snälla snäääääälla

gud hjälp oss att hjälpa vår kära Hanna, jag kommer tänka på dig vännen..

god natt,hoppas du kan få sova lugnt

2010-12-08 @ 00:02:11
URL: http://mergimebytyqi.webblogg.se/
Postat av: Emelie

Vilken fin lista :) Jo, Hanna, du behöer allt positivt du kan få. Allt. Försök tänka dig detta, och hur mycket mer detta ger dig med rätt förutsättningar. För den verkligheten finns. Du är rädd, men du har också möjligheten att vara modig (du får bara sluta ge upp varje gång på vägen, dumsnut!)..



Hur gick det med smörgåsen och det igår? Jag hoppas du åt den och det gick "någorlunda" (relativt) bra.



"Att hitta ny och osmakad lyxchoklad i butiker".. HAHAHA, jäklar, vad jobbigt det vore om chokladen i butikerna var gammal och smakad på.. Den hade inte jag velat köpa.. ehe.

2010-12-08 @ 05:52:35
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: [kampen tillbaka]

tänker på dig..

berätta för mig hur det gick genast när du ser detta.<3

2010-12-08 @ 13:21:13
URL: http://mergimebytyqi.webblogg.se/
Postat av: Emelie

Hur gick det? Hur gick läkartiden? :o

2010-12-08 @ 13:53:02
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0