Det här upprör mig är rubriken för dagen

Tja, det finns väl olika saker som upprör mig. Världen är ett exempel. Varför måste det bråkas så jävligt? Hur kan man bara skjuta ihjäl folk åt höger och vänster och bomba bara för att man vill? Jag kan omöjligt förstå. Politiker som aldrig kommer inse hur det är att vara sjukskriven, fattig och dessutom livrädd för att bli utkastad på en arbetsmarknad man inte kan hantera.

Sen mindre saker men som verkligen får mig att se rött. Föräldrar och tränare till idrottande barn som sitter på läktaren eller står bredvid planen och skriker på domaren. Hur man som förebild och ansvarstagande vuxen som väljer att vara tränare för barn (eller att HA barn) kan ställa sig och vråla svordomar och håna domare och skrika så fort ett domslut inte passar övergår mitt förstånd. Har någon av dom någon gång försökt ta på sig den svarta tröjan själv? Vet dom hur svårt det är att fatta beslut på mindre än en sekund och dessutom se precis allt ur alla vinklar som det förväntas? Nej det är ett av få tillfällen när jag faktiskt lägger min konflikträdsla åt sidan och låter den impulsiva adhddelen träda fram för att ge föräldrarna en åthutning. Min domarkarriär tog nämligen slut efter diverse psykiska påhopp (som bland annat fick mig att sitta och gråta i halvtid) och ett fysiskt angrepp från en tränare.

Läkare som inte bryr sig om människor. Människor som skaffar sig djur utan att ha en aning om vad det är för något dom får hem och sen skeppar dom vidare eller än värre dom som behåller dom och behandlar dom illa...

Det är några av dom sakerna som upprör mig.


Kommentarer
Postat av: bettina

precis! lättare sagt än gjort...



vad tränade du då, sådär sport över huvudtaget bara eller tränade du någon viss sport?



jag har haft ätstörda tankar och ville börja banta sådär påriktigt första gången under sommarlovet 2009, och på hösten försökte jag alltid att minska matintaget och det ledde ofta på samma sätt som nu till hetsätning så jag gick inte ner i vikt alls då ännu... men sådär ordentligt sjuk och som sjukast började jag vara typ i april 2010 och då började jag också gå ner i vikt, och det rasade så fort att det är svårt att förstå...

2010-12-06 @ 18:41:17
URL: http://slapploss.blogg.se/
Postat av: bettina

nog finns det lite förbättring i mina tankar liksom :) t.ex planerar jag inte lika mycket, eller jag måste liksom inte veta exakt vad vi kommer att äta nästa dag eller något sånt..



hur länge har du själv varit sjuk?

2010-12-07 @ 13:50:03
URL: http://slapploss.blogg.se/
Postat av: Emelie

Under dessa rubriker kan man nästan skriva hur mycket som helst, inte sant?

Det finns hur mycket sjuka (och då menar jag sjukt inkompetenta) människor där ute, det är helt ofattbart.



Man får skatta sig lycklig att man inte är en av dem.. Eller.. Är vi? ;)

2010-12-07 @ 14:06:56
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Emelie

Grymt. BRILJANS från vår part!

2010-12-07 @ 14:44:20
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: [kampen tillbaka]

Dina tummar gjorde susen idag,

titta in i bloggen,hahahah jag kan inte tro mina öron!

2010-12-07 @ 17:28:14
URL: http://mergimebytyqi.webblogg.se/
Postat av: [kampen tillbaka]

sv; tack, jo det är sant att jag kan hoppa

av,och jag ska ta chansen det är klart

men jag hoppas det löser sig med skolan

för det sista jag vill är att gå om 2an, aldrig att jag gör de .

2010-12-07 @ 18:37:34
URL: http://mergimebytyqi.webblogg.se/
Postat av: camilla

Ja muffinsen blev fina iallafall haha :) med en liten touch av jul (hade kanel i:P ) nötkakor lät spännande :) och dina kolor med. Några recept du vill dela med dig av? :D

2010-12-07 @ 18:57:40
URL: http://resanupp.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0