Nähä

Det var som jag trodde. Jävla skit på dom som fått mig att hoppas. Dom som glatt sa att det säkert gick att lösa mitt problem med att dela toalett. Fan ta dom. Jag ska aldrig aldrig mer ha förhoppningar. Jag trodde jag lärt mig.

För det är självklart att det omöjligt kunde lösas på något sätt.

Jag kände mig rätt glad imorse, förvantansfull faktiskt när jag påbörjade den två timmar långa resan hemifrån. Inte ens det faktum att bussen jag skulle ta bara blev mer och mer försenad och jag slutligen fick ta en annan och åka en omväg (som gick fortare ändå) eller att jag hade tappat känseln i tårna redan efter en halvtimme fick mig att vända om. Att jag inte sovit mer än fyra timmar och var så trött gick att bortse ifrån någorlunda.

Sen kom läkaren... Vi kommer inte komma överens. Det insåg jag redan när hon tvingade av mig mössan för att hon "inte såg mig" fast jag frös som en gris fortfarande. Jag tycker inte om sånt. Det blir för mycket lärare i skolan som ser ner på en och ska följa regler bara för att.

Summan.. det finns en plats den 29:e (eller fanns då). I dubbelrum helt utan möjlighet att ta någon som helst hänsyn till min fobi. Så jag grät, var uppgiven och tackade nej. Det är mitt fel, jag vet.

Kommentarer
Postat av: minna

Det är inte ditt fel. Inte ett dugg. Skulle du tycka det om någon annan som hade problem med vissa saker eller var sjuk? Det är ingens fel. Allra minst ditt.

Usch, vet hur det är, vissa läkare (personer) kommer man inte överens med. Trist att det skulle vara så i den här situationen. Lät som att de inte riktigt tog dina problem på allvar? Har de fått tillräckligt med information?

Som sagt, jag känner igen mig i att inte passa in, i att ha "fel" problem på fel ställen. Så var det på äs-avdelningen nu också, missförstånd, panik och slutade med att jag fick sova hemma för de kunde inte lösa det på annat sätt. Eller, det var liksom jag som fick tänka ut lösningar. Och jag kände som du, att det var mitt fel, att jag var besvärlig som ställde till problem för dem genom att inte passa in... men det är inte så!

Hur blir det nu? Står du i kö till någon annan vård? Kan du söka till Capios dagvård? Eller Mando? Kanske kan du söka till Capio i Varberg, där har man eget rum med egen toalett. Men jag gissar att det är knepigt att få landstinget att betala, men kolla upp det!

Jag är verkligen ledsen för din skull, att det inte gick bra idag. ge inte upp bara. Det finns annan hjälp, det finns folk som är bättre på att lyssna. Fortsätt leta.

2010-12-20 @ 22:24:00
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: Lilla My

Men är de inte kloka i huvudet på det där stället. Här kommer du, och ber om deras hjälp för du har rätt till att få din vård och så kan de inte ens lösa ett sådant här litet problem. Finns det ingen annan stans dit du kan få komma, eller dagvård kanske? Ge inte upp nu, snälla.

Kram

2010-12-21 @ 15:39:29
URL: http://www.metrobloggen.se/minimy
Postat av: Cilla

Herregud, förstår inte hur läkarna och de resonerar? :O Klart man borde kunna anpassa toalett och rum om det behövs och du skulle nog verkligen må bra av en plats där egentligen. :( <3

2010-12-21 @ 22:27:59
URL: http://bloodysabbath.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0