Mer

Jag vill vara lika busig som Emelie som skrev fler sanningar än sju. Fast, jag tar ett nytt inlägg. Enjoy!

När jag åker skidor har jag alltid med mig nyckelringslejonet Fingal som hänger i min blixtlåsstropp. Han älskar att åka skidor och gillar att dricka varm nyponsoppa och att äta våfflor med hjortronsylt.

Jag gillar filmen Finding Neverland, den glömde jag på min lista över filmer jag gillar.

Orange är min favoritfärg.

Jag tackar vem det nu kan vara som uppfann nässprayen varje gång jag är förkyld, att få sova och samtidigt andas är värt hur mycket som helst.

Jag älskar att åka pulka men tycker att det är ganska tröttsamt att gå uppför, det tar ju så lång tid i förhållande till resan ner.

När jag mår dåligt tycker jag om att åka bil. Därför ska jag en dag när jag blir rik ta körkort.

Egentligen är jag väldigt förtjust i tidiga morgnar men jag har varit riktigt morgontrött så länge jag kan minnas.

Jag har varit sjuk såpass länge att jag inte kan minnas hur det känns att vara frisk. Jag har alltså svårt att motivera mig för jag vet inte vad det är jag strävar efter. Bara att jag strävar bortåt och då är det inte alltid lätt att gå framåt, ofta blir det mer i cirkel.

Min plånbok är illgrön.

Jag är en sådan människa som snyter mig offentligt, bara för att jag verkligen avskyr att dra in allt med ett slemmigt ljud och sen svälja ner det och jag avskyr ännu mer när det börjar droppa ur näsan. Fast, jag försöker ju vara hänsynsfull och inte göra det i örat på folk. Likadant så fiser jag faktiskt i folksamligar om jag måste. Eftersom jag har magproblem där smärtsamma gaser är en del av problematiken är det helt enkelt inte värt att hålla det inne ibland eftersom jag då får svettningsframkallande magvärk.

Jag kan både sy, sticka och virka och har lärt mig det mesta på egen hand.

Jag har vunnit en pepparkakshustävling. Det var när jag gick på "Eftis" som var kyrkans eftermiddagsverksamhet där jag gick (dom häftiga gick på "gården") under mellanstadiet. Vi var tre som blev över och inte hade någon kompis att baka med, vi gjorde en kyrka med ett högt torn och ett svartbränt kors. Det var ju mycket mindre än alla andra delar... sen sattes det ihop och såg väl lite skevt ut. Jag natar att folk tyckte synd om den stackars fallfärdiga kyrkan med bränt kors. Hur som helst så vann vi en stor frukt och godiskorg att dela på.

Jag har aldrig velat vara lucia i luciatåget. Alltid tomte.

Jag sjöng i kör när jag var liten, varför är oklart då det låter riktigt illa när jag försöker sjunga.

När det gäller mobiler och datorer är jag synnerligen okunnig och oteknisk. Antar att det beror på att far och bror alltid löst sånt åt mig med glädje.

Jag sover under duntäcke året runt. Hela sommaren hade jag det trots värmen, tycker det var svalare än syntettäcket jag hade året innan.

När jag dricker te föredrar jag stora koppar. Min favorit rymmer 0,8 liter. Perfekt! Jag är heller inget fan av påste, det smakar liksom... påse.

Under en period fullständigt missbrukade jag tuggummin, jag hade alltid ett i munnen.

Mitt favoritsätt att äta på är utflykt med picnic. Termos med te och smaskiga mackor eller sallad eller möjligen grilla något.

Jag tror aldrig jag gillat att vara uppklädd, jag vantrivs enormt. Jag kan däremot ibland tycka om att känna mig fin i vanliga vardagskläder. Sällan det man hittar i vanliga modebutiker dock. Stadium brukar vara ett säkert kort när jag letar kläder.

Jag gillar att utöva nästan alla idrotter. Mer eller mindre naturligtvis men så länge jag får röra på mig och gärna jaga boll eller ja.. ha någon utmaning så brukar det vara kul.

Så det så.

Kommentarer
Postat av: Emelie

HAHA, åhå, så du fisar i folksamlingar! Ser fram emot fikat! (ehö ehö).



Nej, men du, vilka intressanta noteringar. Älskar sanningar om folk. De är så udda.



Jag har körkort, visste du det? Känner mig som 16 år när jag tänker på det, för det känns surrealistiskt. Hum. Kan JAG köra bil?



Jag älskar för övrigt dina djur/goslor som har egenskaper. De är svincoola. Plus, klart att jag gillar ALLA djur. SPECIELLT dina pestmonster :>



Att jag sedan inte känner skillnad på påste och löste, det är väl ve och skam (enligt dig). Men det är väl som med chokladkalenderna. Haha, har man vant sig vid billigt budgetalternativ, varför inte njuta av de ekonomiska fördelarna?



Jag hoppas att det gick bra igår och att jag inte var alltför hård mot dig. Jag vill verkligen det bästa för dig, och jag VET att det är det du vill också, även om du är lite velig. Gör vad du kan, för att göra det så bra som möjligt för DIG. Okej? Ingen annan. Dig.

2010-12-03 @ 06:21:25
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: camilla

Haha det där med att missbruka tuggummi känner jag igen allt för väl xD hade en period då jag tuggade minst en påse om dagen :P



Ååvad stolt jag blir :) är godisarna goda?



Aa har nog säkert med sömnbrist att göra, inte blir det ju bättre av att jag vaknade 01.30 imorse :/ så fruktansvärt irriterande. Då blir det ju att man sover hela dagen istället xD



Sjukgymnasten gav mig en del avslappnings och andningsövningar mm :) prata mkt om kroppsuppfattning och hur man ser på sig själv. Tror att det är riktigt bra faktiskt :D



2010-12-03 @ 08:16:14
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Emelie

sv: HAHA, nejdå. Jag skulle vilja veta exakt luftvolym på dem, också. Jag måste notera i min dagbok, förstår du väl!



Men sedan är det superpraktiskt att Jonathan kan handleda. Annars kan du alltid få snålskjuts av honom - det är tur att en av er har körkort. Det är liksom lite det som är förutsättningen för att sprida körkortets kunskaper vidare. Tehe.



Åhå, vilken ypperligt söt liten blogg. Men du, delar du verkligen din datortid med dina goslor? Väldigt generöst, måste jag säga, med tanke på vilka datanördar de verkar vara! Äter all kladdkaka, ockuperar datorn, snor med sig skidorna ut på resor och kokar egen hjortronssylt. Jäklar.



Woh, kanske jag gör! Illrar är min bästa vän!.. typ. Eller ja, de skulle vara det, om jag träffat dem.



Oj.. Du kom in på psyk? På riktigt? Varför stannade du inte?

2010-12-04 @ 09:08:23
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0