Ångestarne

Det här är ångestarne, han kom till på arbetsterapin i slutenvården när jag låg inne för ett antal år sedan. Namnet kom såklart för att han skulle hjälpa till att hantera den ångest jag kände och det gjorde han bra redan när jag pysslade och pillade med att få ihop honom!

 

Nu när jag städade så hittade jag tyg som jag köpt för länge sedan, ett fint mystyg i orange och min lust att sy väcktes. Skapa en ätstörningsstöttare. Något att pilla med, sy ihop, stoppa och sen ha som stödfigur när det känns tufft.

 

 

Har också ätit.

Havregrynsgröt med mitt snabbäppelmos (micrade äppelbitar med kanel på) och mjölk.

Knäckemacka med ost och smör samt en kopp te med mjökl

Två koppar te med mjölk

Lite varmrökt lax, potatis, cremefraiche med gräslök, några sockerärtor och lite gurka.

Låter ju som värsta häftiga middagen=p Nu, väger jag för och emot med avdelningsvård för jag har aldrig haft värre ångest.


Kommentarer
Postat av: [kampen tillbaka]

sv; åh gud vad fin lilla arne är!! vad duktig

du är, gör du sånt hemma också ? :)

Men du.. hur är det egentligen ?

ring till psyk om du känner att det inte funkar

att ångesten är stor!!<3 finns här också

om du vill prata

2010-11-11 @ 21:25:54
URL: http://mergimebytyqi.webblogg.se/
Postat av: [kampen tillbaka]

sv; tahaha då får vi väl fixa fram

en sådan rulle då ;p



åh jag vill bara föra över all ångest och smärta

till mig, du ska inte behöva ha det så här!

blir så frustrerad över psyk..

jag förstår för det sa dom hela tiden till mig också vad vill du vi ska hjälpa dig med, ja antagligen så att jag inte tar livet av mig därför man vänder sig till dom liksom ;s



Och NEJ hanna du ska inte lägga dig framför någon buss, det löser absolut inte några problem vilket du själv vet också,men jag förstår helt att du vill fly men du måste hålla ut ! Du är skit stark

ska du veta, jag hatar inläggningar lika mkt som

du.. men du kanske behöver en liten paus från omvärlden där du kan andas lite.. tycker det är dåligt av din läkare.. han gjorde ju inte saken bättre.



2010-11-11 @ 22:08:32
URL: http://mergimebytyqi.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0