Min dag

Jaha, ännu en passande rubrik från 30dagarsgrejen. Min dag idag innehöll en tidig morgon. Bus med sötaste fröken Alinda.

 

Sen resa hem till föräldrarhemmet för att träffa liten bror. Jag drack te, löste lite korsord och ordgrejer. Gjorde ett test på nätet. Sen följde han mig hela vägen till scä för att jag inte skulle fega ur. Samtal, bedömningssamtal. Hon verkade väldigt ställd och konfunderad. Tappade bort sig, verkade ha svårt att hålla någon tråd. Kunde inte lova behandling men sa att i dom flesta fall så hittar dom någon som fungerar. Fortsättning följer på torsdagmorgon.

Sen dejt med glada inspirerande Emelie som tagit sig in till stan för att träffa mig. Jag drack kolate, det var mumsigt. Jag och min nya kärlek till kola som jag inte kan förstå varifrån den kommer.

Hemfärd i rusningstrafiken med ångest gnagande. Handling på ica och sen lagade jag champinjonsoppa som jag fegade ur att äta. Svarat på bloggkommentarer.

Nu sitter jag här och avskyr mig själv. Har ångest och är trött. Vill vara bättre än så här men jag är feg, dum och ovillig.

 


Kommentarer
Postat av: sandra

sv: jaa jag tänkte nog slå in alla paket och lägga i en påse så att man inte vet vad man får vilken dag men jag kommer ha extra hemma till lördagar typ jag med:D kommer ha de som kvällisen men jag måste nog lägga till lite extra haha:P

Okej, hoppas de går bra:P jag gillade inte stepwise asså:P

Åh vad tråkigt att hon var så:/ men du ska va glad att du inte träffade en annan, hon är hemsk, jag gillar birgitta men aah hon kanske är som du säger, har inte lagt märke till de faktiskt:P

Okej:/ jag ska snart äta kvällis, de tar emot men ner ska de:O

fick du matschema eller nåt?

2010-11-22 @ 21:05:38
URL: http://tunnare.blogg.se/
Postat av: sandra

hihih de kommer bli nåt spännande varje kväll på så sätt:D och så får jag väll lägga till nåt också som sagt:P

oj de var en tiiidig tid:P asså stepwise är lite konstigt:P man måste verkligen tänka efter på hur man blev sjuk och aah sånt:P



Hhiihih va söt du är! jag hejjar på att du får den hjälp du behöver jag:)!

sitter och äter naturgodis jag nu:)

2010-11-22 @ 21:30:06
URL: http://tunnare.blogg.se/
Postat av: sandra

hihih jaa :D kommer bli såå spännande :D

kanske ska köra på nåt kul i bloggen med vi får se:D

Nej men asså det är konstiga frågor som : har du snattat innan 15 års åldern? hur mycket ogillar du din kropp på en skala och sånna frågor:P

Jamen precis :D charmigt med söthet de är de:D



Jaa naturgodis är så dyrt:O men nyttigt och bra och mättande och gott :D mamma och pappa betalar mitt(A) tur jag har:O äter ju varje dag de typ ^^ höhö:P

Men känn inte att du försöker dåligt, jag försökte svindåligt i början, lixom en actimel och en halv varmakoppen varje dag, och jag tyckte jag kunde fortsätta så, tur jag träffade dietisten och fick lite pepp:D

2010-11-22 @ 21:54:19
URL: http://tunnare.blogg.se/
Postat av: minna

trist att ni inte klickade men det kan ju va så första gången. har du tänkt på vad du vill ha för hjälp? dagvård, slutenvård, samtal, lunchgrupp... då är det nog lättare att få nåt att hända, om du vet vad som skulle passa o kan motivera det. hoppas det går bra med stepwise, jag tyckte inte det va så jobbigt, tog bara lång tid o var lite tråkigt ;)

2010-11-22 @ 21:57:04
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: sandra

sv: jajemen:D

haha jaa de är därför jag tyckte stepwise var väldigt skumt:P

hoho nu ligger naturgodiset i magen och jag är tröttare än tröttast:P

asså dietisten, hon gav så bra argument, berättade att jag bryter ner kroppen, vägde fördelar med nackdelar, sade så tryggande saker som att jag inte kommer rusa i vikt, asså sånt man redan visste egentligen, men hon sa så många bra saker att man bara blev helt peppad lixom:P

2010-11-22 @ 23:10:56
URL: http://tunnare.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag hoppas det gick bra igår, jag förstår att det var svårt för dig (som med alla andra dagar).. Men jag hoppas du tog dig igenom det, och kanske fick några nya insikter? Fick du det? :)

2010-11-23 @ 08:12:21
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Emelie

Inte tid att bli frisk? Snälla Hanna, du måste få lite koll på dina prioriteringar. Vad är egentligen viktigast?

Ibland måste man ta och skita i alla andra och vara egoistisk. Det behöver man. Lägga det sociala livet på paus och laga sig själv.



Jag tycker du var grymt duktig som åt igår, trots allt. Det var du, och jag vet att du inte tycker det, och jag vet att du ångrar dig. Men du gjorde rätt, och jag är stolt. Du behövde det där. Jag vill inte se dig dö, Hanna.



Jag hoppas du har kul på bion idag. Lite kul, det är också någonting du förtjänar, så som ett helt, fullvärdigt liv :)

2010-11-23 @ 08:52:01
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: camilla

Hoppas verkligen verkligen att det löser sig för dig och du får den hjälp du behöver :)

Så dåligt att det nästan bara är vikt de går på när de gäller hjälp, det är ju i tankarna som det mesta sitter! Håller alla tummar för dig iallafall :)

Hur har det gått fr dig idag? Kraam

2010-11-23 @ 09:18:27
URL: http://www.resanupp.devote.se/
Postat av: Emelie

Du vill inte leva ett liv med godis på vardagar. Visst. Men du verkar inte vilja bli frisk heller. Jag menar inte att du måste äta godis för att bli frisk, du kan gott äta smörgåsar. Men jag menar att du kommer med väldigt många bortförklaringar och ursäkter till varför det är BRA att du mår dåligt.



Just därför finner jag det inte relevant att svara på mer lättsamma påståenden i din kommentar, eftersom det negativa så stark omsluter allt annat.

2010-11-23 @ 09:19:26
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: rebecca

jag läste en kommentar som du skrivit i emelies (sockerskrinets) blogg och tänkte bara flika in att jag tycker om sättet du skriver på. språk är världsbäst och är det något jag faller för så är det ett intressant språkbruk.



hoppas att du får en fin dag och sånt!

2010-11-23 @ 09:22:09
URL: http://carnivalkids.blogg.se/
Postat av: camilla

Jaa brödet var supergott, de va fazers julvört :D haha jag är tidigt ute med julen iår :P Äter du efter något schema just nu?



Ja precis hade man fått hjälp tidigare hade man ju kunnat förhindra så mycket, speciellt om man vill ha hjälp. Jag vägrade ta emot hjälp först men insåg sedan att jag inte skulle klara mig ur detta ensam. Jag håller verkligen tummarna för dig.



Hoppas mötet går bra :D Vilken film ska du se??? :D älskar bio, så mysigt:) blir det något gott till filmen?



Mina planer för dagen är typ slappa, slappa och åter slappa och äta då såklart :D Jag har typ rörelseförbud så det mest ansträngande jag får göra är att sitta vid datorn. Lite seegt men de känns ändå bra mkt bättre att ligga hemma och ha rörelseförbud än att ligga inlagd på sjukhuset. Så nu måste jag kämpa på, e på gränsen till att bli tvångsinlagd så :/



Hoppas du får en jättebra dag :D

Kraaam

2010-11-23 @ 09:31:17
URL: http://www.resanupp.devote.se/
Postat av: ÅSA



älskar illrar. så söta ^^

2010-11-23 @ 10:52:47
URL: http://enjaveltill.blogg.se/
Postat av: Cilla

Vilket sötnos! Kram på dig! <3

2010-11-24 @ 10:30:43
URL: http://bloodysabbath.blogg.se/
Postat av: Jojjo

Men gud vilken söt iller<3

2010-11-30 @ 11:40:02
URL: http://perfectlittledream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0