Nej jag hinner inte med

Dom här en om dagenrubrikerna hänger jag ju inte med på. Missade gårdagens. Min önskan var det och eftersom jag ligger efter och är lite lat så tar jag samma text som jag använt som tävlingsbidrag en gång:

"Jag önskar att världen vore lite mer som i min favoritbok. Den handlar om en annan värld, en värld där var och en följer sitt "highest right", där alla har en egen stjärna på himlen som blinkar milt mot dom och visar vägen mot deras inre önskan. Där modet att följa sina stjärnas mjuka viskningar leder var och en mot sin lycka.

Det är också en värld utan våld, utan slagsmål och blod, en värld där alla har med sig, djupt inne i sig själva att behandla andra såsom du själv vill bli behandlad. Där det är sanning som inte ifrågasätts. Det är en värld utan avundsjuka och missunsamhet, man gläds åt varandras lycka och framgång av hela sitt hjärta. För det är ju vad man vill att andra ska känna inför ens egen lycka.

Visst kan svårmod och dystra stunder med tvekan komma men då finns alltid deras stjärna att vända blicken mot och tröstas av. Om man bara följer sitt "highest right" så kommer lyckan, så når man dit man vill.

Så önskar jag att världen var."

Kommentarer
Postat av: sandra

det gick bra med vägningen:P hade gått upp men jag tog de bra:O:P hur har din dag varit?:)

2010-11-26 @ 17:00:19
URL: http://tunnare.blogg.se/
Postat av: [kampen tillbaka]

sv; jag förstår att det är skiit trist och tufft

att gå och vänta på... någonting!

de drar ju bara ut på smärtan..men du får kämpa

och hålla ut Hanna, du fixar detta!

Jo men vad ska man säga? jag hatar HAAATAR att jag fortfarande andas, om man ska korta ner det..

men har fått en tid till capio för eget samtal..om två veckor, så det är väl positivt.

2010-11-26 @ 17:33:29
URL: http://mergimebytyqi.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0