Mattes skitungar

Efterfrågades bilder på lite illrar så här kommer våra sötnosar.

Först ut Alinda, hon är yngst (fyller tre i maj) och mest aktiv. Hon stoppar nosen i allt, busar mycket och uppför sig rent allmänt som hon delade diagnos med sin matte (adhd). En irriterande vana hon har är att försöka stoppa in nosen innanför tröjan när man sitter och tittar på tv och ge ett litet lätt tjuvnyp i fläsket. Det är tur att hon är söt, det har hon levt länge på=) Vår största linslus också, när man försöker fotografera illrarna slutar det alltid med att ca 90% är på den vita skiten=p








Sen har vi Belsebub som levde bra upp till sitt namn som liten valpis, han bet och fräste. Liten och rädd som han var fick han ta till attityden för att stå ut=p Numera är smeknamnet Belsebus rätt bra. Ingen skuttar så högt som han när han busar. Han är också husses stora myspropp och ligger gärna och gosar i hans knä. Snäll är han också nuförtiden. Men det är klart, han är ju snart fyra så han börjar bli en medelålders herre.






Sen kommer Meja, våra fina fröken. Omplacering som tillbringat sina första tio månader i farmbur och därefter en månad i kaninbur. Var väldigt skygg och handrädd i början och det tog ett bra tag innan hon vågade släppa loss och busa runt med dom andra. Antar att hon knappt visste hur man gjorde, finns ju inte direkt plats för sådant i små burar. Nu är hon en betydligt tryggare tjej även om hon inte gillar att man kommer med händer ovanifrån och plockar upp henne. Snäll, pigg och vacker. Det är vår Mejatjej.






Slutligen har vi charmtrollet Valrhona. Han är ofta vaken och vill vara med, vill upp. Älskar att bli runtburen och är mycket mycket social. Han och jag jobbar litegrann med att träna konster så han kan rulla runt men jag är tveksam till om han är smart nog för att kunna skilja på två trick. Det återstår att se=)




Kommentarer
Postat av: T

vad härliga dom verkar vara :)

2011-04-17 @ 23:07:27
URL: http://madebytiger.blogg.se/
Postat av: camilla

Men ååå så söta dom är :D varför väger de mer på vintern? hur kom det sig att ni skaffade de som husdjur från första början? :D



Haha en sån on/off knapp låter faktiskt väldigt bra tycker jag xD att slå på och av när man vill, du kanske ska bli forskare o försöka uppfina något sådant där?:P

2011-04-18 @ 07:50:13
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Elin

Håller med dig, är pinsamt hur det svenska systemet fungerar, som du säger, de skiter i vad läkaren säger och dess utlåtande om dig, de läser det dom skrivit och drar sen ner 50 % på hur mycket läkaren säger att du behöver vara sjukskriven, så nej, det är inte många som blir rättvist behandlade. Förhoppningsvis bara så har jag lite tur och får rätt bedömning av FK. Osäkert som alltid, men någon gång kunde väl livet få gå med mig? Inte bara jobba emot mig.



Du har så rätt, trädgårsarbete kan vara ganska skönt, om man är i form för det. Idag är jag inte lika pigg på det, men behöver ju röra på mig också, inte bara häcka inne vid tvättmaskinen :P

Vilken sorts sysselsättning är det?

kramar

2011-04-18 @ 12:17:35
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: camilla

Haha gunga e underbart men jag blir alltid så illamäende efter ett tag xD



Ja verkligen :D jag trodde inte de skulle vara så söta hihi :) men jag blev nästan sugen på att skaffa det själv :D haha jo de där med koppel känner jag igen:P vi hade en innekatt som vi gick ut med i koppel ibland :P de va inte alltid de lättaste haha. Men är du ute på "promenad" med dem alltså?



Tack :) huvudet känns något bättre nu iaf så nu blir det balkongen o läsning :) underbart väder jue :D



(förresten hör av dig när du hittat "knappen" :P )

2011-04-18 @ 12:46:27
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: [kampen tillbaka]

det är så sorgligt för hur mycket man än skriker så vill ingen höra,bara när dom själv ser..när man ligger på gränsen till att dö av svält eller va de nu må vara då säger dom hoppsan vad gick fel,hur kunde det gå så långt? det är ju delvis deras fel att dem låter det GÅ så långt när det inte alls behöver göra det, kan dom inte bara lyssna och förstår att allt är inte vikten.

vad sa dem-sa dem bara ja du äter och vi anser att du är färdig hos oss typ ?

vidrigt.

vem finns med i vårdplanen nu då ?

2011-04-18 @ 19:00:51
URL: http://mergimebytyqi.webblogg.se/
Postat av: minna

gud så söta! är de som katter och hundar, att de går lösa? dum fråga säkert, men jag har aldrig träffat en iller...

2011-04-18 @ 19:01:45
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: rebecca

alltså, jag smälter verkligen. finns det något mer fantastiskt än djur i alla dess former? åh gudars, jag vill också ha en liten myspysiller! hur kelsugna går det att skämma bort dem till att bli?



sv: jag är likadan, vill gärna KÄNNA att jag har gjort något. det är en sak att sitta och klicka sig fram (vare sig det är på ett kontor i arbetslivet eller att lämna en donation till röda korset via internet) men det finns inget som mäter sig med tillfredställelsen (heter det ens så? gud så konstigt ordet såg ut!) av att känna det i hela kroppen. jag är så otroligt sugen.



och jajaja, printa ut mig och ta med! det är min bästa frisyr någonsin och jag har inte ångrat mig en sekund. den är lätt att variera och ser nästan alltid festlig ut. dessutom är varje morgonfrisyr värd ett skratt. jag tror att du skulle trivas kanonbra i den och bära upp den kalasbra!

2011-04-19 @ 12:37:53
URL: http://carnivalkids.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0