Vi har äntligen köpt balkongbord! Det tog fem år.....

Jag drar mig för att skriva något för inte tusan blir det något konstruktivt. Det blir bara gnäll och stackars mig. Men ibland behövs ventilen. Typ nu. Jag sitter och det känns som hela jag slits i stycken av all ångest. Haft en tuff helg iväg på handbollsturnering, mycket folk, äcklig mat (och jag är ändå rätt härdad gällande sånt) och naturligtvis dåligt med sömn. Luftmadrasser är liksom inte häftiga och klassrum är inte gjorde för att sova i. Mardrömmar inatt och vaknade för tidigt. Haft ångest hela dagen. Mest velat försvinna och nu äntligen hemma i lugnet och tryggheten släpper masker och teater och jag känner allt jag skjutit åt sidan. Allt på en och samma gång och jag är så trött på det.

Less och uppgiven på att jag inte förmår mer. Inte klarar att bli av med det. Att jag levt så många år med det och ändå så är jag slav under ångesten, ändå är det den som bestämmer och ser till att jag inte orkar och kan göra saker som alla andra. Jag vet att jag är skyldig till att det inte vänder men jag är likförbannat trött på det. Trött på mig själv.

Jag bara innerligt hatar känslan av att hjärtat vill packa ihop och försvinna, känslan av avgrundsvrålet som sitter i bröstet men inte hörs, bara känns. Jag avskyr att sitta och småskaka, att vara rastlös och orolig och inte kunna fokusera. Jag är less. Det räcker nu. För i helvete, jag har fått nog!

Vill gråta, skrika, riva sönder mig, dunka huvudet i väggen, springa tills all luft tar slut och stegen blir snubblande. Vill försvinna från känslan av att pressas ihop från alla håll. Men jag har förmåga att behärska mig rätt bra numera. Jag bara känner det och vill härifrån. Jag mår inte ett dugg bättre för det. Jag stänger bara in det mer.

Men utåt verkar det friskare.

(älskade tant P, jag saknar dig så jag går sönder litegrann)

Kommentarer
Postat av: Elin

Förstår känslan, har man varit sjuk några år känns det som att man aldrig kommer ur det. Andra kommer ur det mycket snabbare än oss, både dig och mig, vilket gör än en mer självhatisk.



Skönt att ha lite frihet så. Även om den kan missbrukas ibland. Hoppas du känner vart gränsen går.



Särskilt om man bott så nära massor av andra människor. Som du säger är det svårt att inte släppa på kontrollennär man kommer hem efter en sådan mental pärs.

Vad händer i veckan?

kramar

2011-04-10 @ 21:43:20
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Elin

Du är inte dålig. Du är en jättefin tjej som har det svårt och som fått kämpa länge, MEN som har ett liv som väntar på dig, där framme någonstans.

Du har haft det lite upp och ner alltså. Tror du att du hade mått bättre nu om du fått en annan hjälp vid ett annat tillfälle?

Bara möten på ät-enheten. Och tandläkaren imorgon. Skönt att ha en lugn vecka eller blir du stressad av det?

kramar

2011-04-10 @ 22:02:53
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Julia

Det är väl både och de där, ibland vill man ju inte att det ska synas lixom.



Jaha.

2011-04-11 @ 07:34:17
URL: http://somethingyoung.blogg.se/
Postat av: Twiggy

Ta det lugnt och försök återhämta dej denna veckan nu.

2011-04-11 @ 12:33:03
URL: http://twiggyrosablingbling.blogg.se/
Postat av: HannaFindus

Jag håller med dig. Man känner sig jättegnällig om man skriver exakt hur man känner sig. Men ibland är det ju exakt det man behöver. Och jag tycker absolut inte att du är gnällig. Allt är i alla fall bättre än att hålla inne med sina känslor.

2011-04-11 @ 14:04:31
URL: http://nattstad.se/HannaFindus
Postat av: Julia

Tack !



Aaa precis, vill ju inte att dem ska oroa sig för mig lixom. .

2011-04-11 @ 18:07:17
URL: http://somethingyoung.blogg.se/
Postat av: Elin

Det kanske inte är fel på hjälpen, men den har säkerligen kommit vid fel tillfälle. Det brukar komma ett halvår försent så det lär nog inte bara vara du som är fel och gör fel.

Blir oftast så, man har många problem som är sammanlänkade på något sätt liksom. Så vad vill du ska hända nu?

kramar

2011-04-11 @ 18:26:20
URL: http://uturanorexin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0