Tryffeljävlar

Jag borde. Eller något åt det hållet. Jag är så stressad så det känns som inälvorna är halvägs upp i halsen eller placerade på utsidan av kroppen eller tja. Det gör ont överallt. Jag är hyper. Jag är trött. Jag orkar inte andas. Ångest var det ja.

Ändå har jag inte någon fullastad lista direkt. Jag bara orkar inte med det här att leva riktigt så bra som man kunde önska.

Ett tydligt tecken på att jag mår allt annat än bra är att jag inte ens har ork att sätta mig framför datorn. Jag sluter mig och orkar inte ens med den sociala kontakten det ger. Jag drar mig för att svara på mail. Är inte ett dugg intresserad av vad som händer på forum där jag är aktiv. Orkar inte bry mig. Social isolering. Ringer ingen. Ingen ringer.

Fortsättning på pralin och tryffelverkstaden. Har som varje år nu nått stadiet där jag aldrig mer vill se choklad. Det är något med det där att tillbringa tre fyra dagar med choklad upp över armbågarna och provsmakande som gör att det blir väldigt mycket för mycket. Det går över, såklart, men just nu blir jag inte alls sugen när det doftar varm smält choklad. Tre tummar upp till min marmorskiva dock. Tablering gör temperering och därmed skalgjutning så mycket lättare och bättre.

Sen...

Önskar jag snö men är rädd för den. Eller ja inte snön. Mina täckbyxor. För dom kommer vara för små. Jag har haft dom i sex år. Dom har passat i sex år. Jag kommer vara för fet i år. Jag har inte ens vågar prova dom än för jag orkar inte få det bekräftat. Jag är rädd för att få kläder i julklapp för jag måste prova dom och kommer behöva byta till större storlekar för jag är så mycket större än jag varit.

Jag vill ha jul men jag orkar knappt tänka tanken på all jävla mat och allt godis. Jag vill inte ha. Jag kommer äta. Jag kommer vara äcklig och jag kommer gå upp ännu mer i vikt. Jag vill inte.



Undrar hur länge jag håller ihop.

Kommentarer
Postat av: minna

EXAKT! Block är inte choklad. Men det är nog för mycket begärt att en liten (20?) willyskille ska veta det. Han försökte nog vara snäll.

Fick tag i Lindt i en annan affär, så nu har jag gjort vit chokladfudge. Och chokladkolor. Och ingefärskolor. Börjar också bli lite trött på godis även om jag knappt ätit nåt.



Er chokladverkstad låter väldigt avancerad. Och rolig. Att gå in i något så mycket, då blir det ju roligare när man lär sig mer och skaffar rätt grejer. Och övar.

Önskar att du fick må bättre. Att du kunde få ta ledigt från alla dumma tankar en dag. Men jag vet att det inte funkar så. Men tänk om man kunde lägga hela ätstörningen i en garderob ett tag och gå och göra andra saker? Fast helst vill man ju att den ska flytta för alltid.

2011-12-22 @ 08:40:55
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: Julia

Mina ord hjälper knappast så mycket, men jag vill i alla fall att du ska veta att jag bryr mig om dig, fastän vi inte känner varandra, jag tycker du är en jättefin person, och jag önskar verkligen att du skulle få må bra! Håller tummarna för dig <3

Kramar!



P.s. Det är inte äckligt att du äter, det är otroligt bra! <3

2011-12-22 @ 16:54:21
URL: http://struntarivaddesager.blogspot.com
Postat av: [kampen tillbaka]

jag vet inte om du fick min kommentar,men undrade hur mycket dina journalkopior kostade?ex. från inläggning på psyk? hoppas du haft en fin jul.

2011-12-25 @ 14:58:47
URL: http://mergimebytyqi.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0