Den stora meningslösheten eller vad i helvete ska det här vara bra för

Det lyser stjärnor i alla fönster. Det regnar, igen. En till kväll med blötregn som piskar mot fönsterrutor. Jag vet inte om det spelar någon roll egentligen. Jag försöker känna efter. Det känns mest kallt och tomt just nu. Torrt på något vis. Meningslöst. Avskalat och nedtonat och nedstämt. Som ludd och bomull över alla sinnen. En fruktansvärd trötthet i varenda bit av min kropp.

Ingenting är med betydelse. Allting är men inte mer.

Så less. Konstant gnagångest och kalla händer i bröstet som kramar ur livslusten. Inre oro som slåss med apati. Jag är rastlös och livet meningslöst och helst av allt vill jag bara sova för alltid. Men jag kan inte för jag har inte ork och ro att ligga still. Jag tror jag är utmattad fast jag inget gör. Det verkar räcka att leva för att bränna ut mig.

Jag försöker finna mening, se ljus. Jag gosar med en iller. Går på promenad. Tränar, lyssnar på Lars Winnerbäck. Tar in vartenda ord och försöker linda dom runt mitt skadade inre som bubbelplast runt sköra glasvaser. Just nu är det Varning för ras.

 




Kommentarer
Postat av: minna

fast utmattad/utbränd kan man bli av ångest också, man behöver inte ha ett stressigt jobb. och då gör rätt mycket, med träningen, promenader, illrarna, klättring. om man redan är utmattad så är de sakerna väldigt mycket.

jag är också ständigt trött nu. det förstör verkligen allt. för mig har det funkar med ljusterapi faktiskt men de har lagt ner det här, och det är för dyrt med såna lampor.

2011-12-13 @ 08:24:05
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: Jenny

Hej du.. känner också igen att det räcker att leva för att bränna ut sig, särskilt när ångesten tär på en!



När slog ohälsan till i ditt liv och vad tror du själv att du hade gjort om du sluppit ohälsa?? Kramar



Kramar!

2011-12-13 @ 11:05:10
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/
Postat av: Julia

Men det är så bra att du ännu försöker, för så länge man inte ger upp har man inte förlorat. Försök minnas att du är en underbar person <3

2011-12-13 @ 14:40:35
URL: http://struntarivaddesager.blogspot.com
Postat av: [kampen tillbaka]

sv; håller också tummarna,har aldrig ätit depot tabletter förut.Aha okej ,vad äter du annars för mediciner nu ?

2011-12-14 @ 16:18:34
URL: http://mergimebytyqi.webblogg.se/
Postat av: bortavidmolnen

tack<3 hur går det för dig?

2011-12-14 @ 22:19:19
URL: http://bortavidmolnen.blogg.se/
Postat av: Patricia♔

Hanna, tack för din kommentar, jag vet inte riktigt vad jag ska skriva som svar. Jag kan bara säga exakt samma sak till dig - jag hatar hur sjukdomen hindrar dig från att leva livet så som det borde levas. Jag hatar att sjukdomen förstör dina dagar, hindrar dig från att se vilken fin och fantastisk person just du är.



Stor stor kram till dig fina Hanna.

2011-12-15 @ 00:46:40
URL: http://patriciac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0