Rastlöst

Rastlöst och ångestfyllt. Har fördrivit lite tid med att titta på house och äta äppelpaj. Känner mig otroligt jagad ändå. Som att ha någon flåsande i nacken som sakta vill strypa mig. Så, jag snodde listan jag hittade hos Julia för att tänka på något annat en stund.

SENASTE:

Dryck: Te

Telefonsamtalet: Jonathan när han var på väg hem

SMS: En kompis ex

Sång du lyssnade på: Något oklart men det var Lars Winnerbäck i alla fall

Gången du grät: Några dagar sedan tror jag

 

HAR DU NÅGONSIN:

Dejtat någon två gånger: He? Nej jag har nog i stort sett aldrig varit på "dejt"

Har någon varit otrogen mot dig: Nej

Varit kär?: Ja

Förlorat någon speciell person: Ja, farfar och älskade Elliottillern

Varit deprimerad: Jodå, det är jag

Varit så trött att du somnat sittandes: Mhm och liggandes på ett stengolv med två som övade skalor på fiol i samma 8 kvm stora rum.


DINA TRE FAVORITFÄRGER:

färg 1: Orange

färg 2: Svårt.. det beror på humör men efter orange kommer det mesta som är färgstarkt. Gult, mörkgrönt, rött, mörklila, rätt blå...

färg 3: Ja som sagt det fortsätter lite olika beroende på humör men brunt är fint också.


I ÅR HAR DU:

Lärt känna en ny vän: I år? Nej det har bara gått en månad än=)

Fått ditt hjärta krossat: Nej.

Skrattat så att du har börjat gråta: Kanske hunnit med det men annars så kommer det.

Träffat någon som förändrat ditt liv: Nej men jag kanske gör?

Insett vilka som är dina äkta vänner: Inget jag tänker på, mina vänner är vänner. Folk som pratar skit är inte vänner, vare sig äkta eller oäkta.

Fått reda på att någon har pratat om dig: Nope.

Kysst en kompis: Nej.

 

BLANDAT:

Hur många av dina msn-kompisar har du träffat: Ett gäng.

Hur många barn vill du ha: Inga alls som det känns nu.

Har du några husdjur: Jadå, dom fyra pälsgäddorna (illrarna) huserar och bestämmer här.

Vill du ändra ditt namn: Jag har väl ingen akut längtan efter det, Hanna känns tryggt och hemtamt men det är förbannat tråkigt och jag har alltid drömt om ett smeknamn och det finns som inget på Hanna.

Vad gjorde du under din förra födelsedag: Inget speciellt.

Vilken tid vaknade du idag: Först kvart över åtta och sen två timmar senare.

Vad gjorde du igår runt midnatt: Läste.

Någonting som du längtar till: Barmark så jag kan jogga och skidresan.

Senaste gången du träffade din pappa: Söndags.

En sak du skulle vilja ändra om ditt liv: Fått min adhd-diagnos tidigare.

Vad lyssnar du på just nu: Suset av datorn och knattret från tangenterna.

Har du någonsin pratat med en person vid namn Jens: Jadå, hade en kompis i låg och mellanstadiet som hette det.

Vad gör dig irriterad just nu: FOLK!

Vad är ditt namn: Hanna.

Singel/upptagen: Gift.

Stjärntecken: Oxe.

Kille eller tjej: Tjej men inte tjejig.

Grundskola: Jodå.

Gymnasie: Ja det klarade jag också.

Högskola: En och en halv månad stod jag ut innan jag lämnade idrottshögskolan.

Hårfärg: Brunt.

Långt eller kort: Kort

Längd: 170

Vad gillar du gällande dig själv: Att jag har en jävla ordning på det mesta fast folk sällan tror det.

Piercings: Ingen men funderar på det.

Tatueringar: Elliotts tassar pryder min högra axel. Lilla My ska på senare.

Höger eller vänster: Hänt? Ja då är det höger.


DIN FÖRSTA:

Operation: Nageltrångsoperation (ehm, häftigt värre) när jag var kanske 12?

Piercing: Ingen

Tatuering: 22 var jag nog då.

Bästa vän: Jonathan

Sporten du spelade: Jag spelar handboll men har ett litet uppehåll nu pga av sjukdomshelvete.

Husdjur: Elliott

Vaccination du minns: Jag minns MPR i åttan och jag minns efter stelkrampen i fyran, kommer ihåg att jag tittade på plåstret i omklädningsrummet efter träningen.

Konsert: Ja det var väl någon gång när mamma sjöng i kyrkan gissar jag.

Förälskelse: Axel hette han och vi gick i ettan.

Alkohol du drack: Har aldrig druckit alkohol. Doppat tungan i ett par sorter men inte druckit. Vidrigt alltihop.


JUST NU:

Äter du: Nope, färdig för idag.

Dricker du: Nej, det är jag också klar med.

Är du på väg att: Kissa på mig!

Lyssnar du på: Samma som förut, datorsus och tangentbordsklick.

Väntar du på: Att bli lugnare så jag kan fundera på att sova.


DIN FRAMTID:

Vill du ha barn: Nej, inte som det känns nu.

Vill du gifta dig: Nej, inte igen, det räcker bra med en gång=)

Karriär i åtanke: Att jobba alls är väl första målet.


VAD ÄR BÄST MED MOTSATTA KÖNET?

Läppar eller ögon: Humor.

Kramar eller pussar: Lagom av båda och förståelse för när inget av det är intressant.

Kortare eller längre: Spelade det någon roll?

Romantisk eller spontan: Trygg.

Snygg mage eller snygga armar: Användbar kropp.

Tatueringar eller piercingar: Vilket som.

Känslig eller inte: Jotack, det får han gärna vara.

Ragg eller förhållande: Förhållande.

Bråkstake eller tveksam: Säger det igen, trygg.


HAR DU NÅGONSIN:

Kysst en främling: Nej

Tappat glasögon eller linser: Ja, så många år med linser gör det nästan oundvikligt att inte ha tapat någon.

Haft sex på första dejten: Näh, inte dejtat=p

Krossat någons hjärta: Jodå.

Har du blivit arresterad: Nej.

Dissat någon: Kan ha hänt ja.

Gillat din killkompis (mer än som vän): Mhm.

 

TROR DU PÅ:

Dig själv: Beror på vad det gäller.

Mirakel: Nej.

Kärlek vid första ögonkastet: Ja.


Himlen: Som i den kristna varianten? Jag vill nog gärna göra det men är ofta för vetenskaplig för det.

Tomten: Han har aldrig besökt mig, men kanske har jag aldrig varit snäll nog?

Att kyssas på första dejten: Jovisst.

Änglar: Det beror på. Vilken typ av änglar.


SVARA ÄRLIGT

Haft mer än en pojkvän på samma gång: Nej

Tror du att det är möjligt att vara trogen hela livet ut: Ja

Vad kan du verkligen inte leva utan: Förutom det där vanliga familj och djur så rent materiellt, böcker och gott te. Ja och min flodgris.

Vad vet inte så många om dig? Att jag äger ett blått hålslag? Att jag kan jonglera rätt ok..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0