Jag vill också

Varm dryck: Te men då och då är en kopp hemgjord choklad lätt kryddad med vanilj och en aning kardemumma inte fel.

Kall dryck: Mjölk

Alkoholhaltig dryck: Dricker inte alkohol

Pålägg: Ost, herrgårdsost

Grönsak: Åh, typ alla!! Älskar grönsaker. Tror nog min favorit är paprika men det är inte magens favorit så den får jag vara lite försiktig med. Eller är rotfrukter grönsaker, hmm svårt. För palsternacka är en av dom saker jag tycker allra bäst om.

Frukt: Banan och mango tror jag. Men jag älskar frukt så det är svårt att välja.

Bär: Björnbär

Krydda: Beror ju på till vad men kardemumma tycker jag om men persilja är nog den kryddan jag använder mest i mat.

Godis: Mörk choklad av hög kvalite fast det är knappt det får gå under termen godis. Annars gillar jag dumle och colaflaskor. Och naturgodis.

Snacks: Antingen sala skruvar eller nachochips med guccamoledip.

Ost: Herrgårdsost om vi pratar pålägg men annars brie, feta, halloumi... mozarella.. jag älskar ost=p

Tårta: Något med mycket mörk choklad. Gärna mousse och så någon frukt eller något bär. Men till födelsedag vill jag ha pannkakstårta!

Bakverk: Kardemummabulle sitter aldrig fel, både med och utan vaniljklegg.

Sås: Kantarellsås

Glass: Den godaste glass jag ätit är Jan Heds chokladglass

Snabbmat: Antingen tacobar eller subway. Men Max fiskburgare duger fint också

Flingor: Havrefras eller specialK tror jag men jag har inte provat så mycket faktiskt

Pizza: Hemgjord. Vegetarisk med kronärtskocka, paprika, zuchini, champinjoner, ananas, paprika, tomat och mozarella

Naturgodis/Nötter: Cashewnötter och valnötter när det handlar om nötter. Kanelmandlar om det är mer godisstuket jag är sugen på.

Utländskt kök: Vet faktiskt inte, olika saker från olika delar av världen är ju gott.. men något asiatiskt med wook sitter sällan fel.

Halstablett/Tuggummi: Pepparmint

 

Hatmat..

Ärtsoppa

Vita bönor

Blodpudding (nu äter jag ju inte kött längre men jag verkligen avskyr det)


Kommentarer
Postat av: enbartmoa

sv; Haha, jag har som nyårslöfte att alltid säga tack och att försöka ta till mig av det, så jaa, min första utmaning för året haha;D

Ska verkligen försöka att komma ihåg denna kommentar nästa gång jag kolla mig själv i spegeln!

2011-01-04 @ 12:23:00
URL: http://enbartmoa.blogg.se/
Postat av: Lilla My

Haha älskade listor eller hur;)..



Ja sunes jul är så himlans roligt. Jag tror nog också att favorit citatet är "ta lax det är dyrt .. ehm.. gott" :) Men jag måste bara säga att ljudböcker med sune är jag totalt förälskad i. Både jag och sambon ligger och skrattar och vi kan inte förstå hur dessa cd-böcker kan vara klassade som barnböcker, för det är inte klokt hur mycket de svär. Om du ska köpa en sune ljudbok någon gång välj den som heter "Sune och klantpappan" Den handlas massor om Rudolf:D..

Haha jag känner mej som värsta tönten nu, men det bjuder jag på!



Kram



2011-01-04 @ 13:46:35
URL: http://www.metrobloggen.se/minimy
Postat av: camilla

Ja eller hur har man sagt till andra så vill man inte göra dem besvikna och det var därför jag talade om för pappa hihi :) så liiite stolt över mig själv för jag hade ju lika gärna kunnat vara tyst.



Mackor är underbart gott :D vilka gillar du mest? är du en ljusmackmänniska eller en grov/mörk?:P



Nää nd kan de ju få slippa haha, men allt de andra borde de ju äta eller? de tycker jag iaf.



Vaniljen tycker jag är godast fryst :D mår aldrig illa av dem:P choklad, tropisk, jordgubb och banan är också helt okey. Banan kanske du skulle gilla, smakar som bananmilkshake nästan hihi :) har du testat värma chokladen? har hört många som gjort det, aldrig testat själv men..



Haha joo de e klart, tyckte också de va lättare förr när man åt samma sak varje dag ut och dag in (nä fy vad trist det låter),

Jadu i tonfiskgrytan är det lite allt möjligt: tonfisk, krabba, krossade tomater, massa olika grönsaker, vitlök och säkert fler kryddor och mojs..kommer inte ihåg, lite improvisation sådär xD

2011-01-04 @ 13:47:48
URL: http://resanupp.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0