jamensedär

Ok, det blev en fullständig jävla skitdag. Allt är bara vidrigt. Jag har gråtit, skrikit och förbannat och stått på vågjävlen. Jag har ätit en vecka. Ett schema som enligt capio skulle ge viktuppgång på ett halvt till ett kilo i veckan. När man åt det fullt ut, det har jag inte gjort. Halva portioner lunch och middag och ingen macka till frukost. Jag kan ju bara säga så som att det är inte ett kg jag gått upp, inte heller två.. eller tre, det är mer. Jag är fan ett underverk i att gå upp i vikt. En vecka har gått. Jag vill dö.


Kommentarer
Postat av: Linn

Det planar ut. på riktigt. Jag åt enligt precis samma schema som dig och reagerade på precis samma sätt. Jag var inskriven på capio i sju dagar och när jag åkte därifrån så hade jag gått upp 3.3 kilo. Jag blev flyttad till en annan avdelning men fortsatte med samma schema och gick upp 1.5 kilo till under en tvåveckorsperiod och sedan så började jag gå ner i vikt och var tvungen att höjja. Har man ätit/drukit/tränad/saltat för mycket/lite så sker det ett vätskeutbyte i kroppen när man börjar äta och det SUGER HÄSTBALLE om jag får uttrycka mig så fult. Har man inte genomgått det själv så är det svårt att förstå hur enormt snabbt man faktiskt kan gå upp i vikt när detta sker. Dessutom kan man bli degig över hela kroppen eftersom att vätskan ofta har svårt att stanna i blodkärlen och istället åker ut i vävnaden(albuminbristrelaterat) och lägger sig direkt under huden. Men det blir bättre! på riktigt! kram!

2011-01-06 @ 23:40:47
URL: http://mitthjerta.blogg.se/
Postat av: camilla

Jag lovar dig att det mesta är vattenvikt och liknande och det kommer inte fortsätta så. Ge inte upp nu utan fortsätt precis som du har gjort! lova mig det ?:)



Jag tycker iof också att andra ska äta och för det mesta så anpassar sig hela familjen efter mig:P så det känns bra och är så glad att jag har dem :D

Haha då får du bannemig se till o göra lasagnen nu då :D fast ja har tänkt göra canneloni sen två veckor tillbaka xD



Haha okey men på science museum är det en massa grejer man får göra själv så de va nog därför ja tyckte de va kul:P hur många ggr har du vart i london? :)



Hade en toppenkväll igår framför tv:n så du på ngt skoj? :D

2011-01-07 @ 08:27:53
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Lilla My

Fina fina du, min kropp verkar också fungera sådär. Alla andra står typ still i vikt, jag rasar upp bara jag tänker tanken att äta. orättvisa skitliv.

Visst kan vi pratas vid på msn om du vill, dock har jag inte varit inne där på superlänge, men det kan jag ju ändra på:) [email protected] kan du adda:)



Kram

2011-01-07 @ 09:26:33
URL: http://www.metrobloggen.se/minimy
Postat av: minna

du är INTE ensam om en snabb viktuppgång. som de andra sagt, så går ofta snabbt i början. minsta förändring, typ ett halvt äpple extra om dan, leder till ett kilos viktuppång pga mer vätska.

men jag vet, när man är mitt i det, så bryr man sig inte om logiska förklaringar. det är bara hemskt. jag vågar inte kolla, för jag känner och ser att jag gått upp flera kilo de här veckorna, och jag kämpar verkligen för att inte få panik. jag VET att det planar ut, det har gjort det förut.

så försök att fortsätta. försök att tro på att din kropp vet vad som är bra. den försöker hitta balans, den vill inte vara överviktig.

det är ju nu du behöver hjälp, tänker jag. nu när du äter. det är ju nu det är svårt. och man får massa tankar som behöver få svar. hur går det med scä?

2011-01-07 @ 12:54:32
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: camilla

Jag vet att huvudet skiter fullständigt i om det är vvattenvätska eller inte, det känns lika förjäkligt ändå. tro mig jag vet men det gäller att fortsätta kämpa iallafall och inte bry sig om siffrorna på vågen.



Gott med lasagne jue :D då blir den av iallafall, får verkligen hoppas den smakar bra nu då när du tänkt göra det så länge hihi.



Älskar också london, all shopping och aa allt de e så mysigt :D tycker jag låter som en utmärkt 25 års present eller 25 års firande :D



Ska du sticka en tröja till dig själv? :)

jajamen ikväll blir det kalas för hela slanten :D blir nog kul men jag är trött sov ju dåligt i natt :/



ska du se lets dance ikväll? :)

2011-01-07 @ 14:46:52
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Rebecka

Hej tjejen, hur är det?

Jag går sista året på ett mediegymnasieum i Skåne. Jag håller på med mitt projektarbete i skolan som handlar om anorexi och andra ätstörningar...

Skulle du vilja ställa upp på några frågor? Du kan självklart vara anonym.

Hade varit jättesnällt.... Jag tror på dig, kämpa vidare! <3



Tack så hjärtligt!

2011-01-10 @ 20:20:32
URL: http://poemo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0