Solen skiner!

Igår var en usel dag. Ändrade planer fick alla min cirklar rubbade och jag bröts ner till ett ångestmoln som tyvärr inte riktigt skötte maten. Förutom att dagen inte blev upplagd på det sättet jag trodde när jag gick upp så fick jag inse en sak till... det är inte så kul att ha adhd alla gånger. Körkortstillstånd tar för mig längre tid att få. Jag ska först ha ett läkarutlåtande (även om det bara behövs i "vissa fall", som dom vägrar specificera, så rekomenderar dom att alla skickar med det) och då måste jag ha en läkartid, bara det tar ju en månad. Sen är handläggningstiden uppemot ett halvår. Vad tusan gör dom på den tiden? Så, jag gav upp det projektet igår. Får jag inte börja typ nu, eller ja, efter normal handläggningstid så orkar jag inte. Lusten föll av totalt. Varför ska det vara så dumt att vi som har svårigheter med att komma ihåg, komma igång och hålla ordning på saker alltid ska straffas med extra blanketter, extrakrångliga procedurer och sedan massa väntetider. Jag är så trött på det. Jag kommer dessutom att beviljas körkortstillstånd, det är inget fel på min förmåga att köra (jag har redan övningskört sporadiskt i två år när jag var yngre). Gnäll på den.

Idag ska bli en bättre dag. Har just laddat med frukost och fm-mellis kombinerat för att hinna med åda innan jag äter min lite tidiga lunch för att tada.. åka till gymmet!! Nej då, inte oroa sig, jag ska göra några lätta övningar för ryggen. Typ rehab. Inga löpband direkt. Jag har nämligen extremt ont och är jättespänd och träning är det som gör det bättre och det måste det bli för nu är det vidrigt.

Jag hoppas på att det är så det blir i alla fall, har en iller som är dålig just nu så eventuellt blir dagens projekt istället veterinärtur och många kronor fattigare=(. Håller ni en tumme för Belsebub?


Kommentarer
Postat av: minna

oj, hoppas sötis-illern mår bättre snart o ni slipper veterinären. det är hemskt när ens djur är sjuka.

bra kämpat med frukost o mellis idag! hoppas resten av dan också kommer funka.

själv lagar jag lunch nu, o sen borde jag väl gå ut o få lite luft o ljus....har ingen större lust.



sv: mm, trist att inte kunna äta glass, iaf alla glassar. jag var vegan ett tag o sen blev jag överkänslig mot laktos rätt länge efter det, så jag minns hur trist det var. tofuline är väl okej nångång, men det blir lite långtråkigt. ja, krossad choklad är bäst faktiskt. gillar inte "frukt"glass så värst, vill ha mer godisgrejer i :)

2011-01-10 @ 12:42:45
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: Emelie

Jag håller alla mina tummar (dvs två) för sötnöten. Om Belsebub håller en klo för mig (hehe).

2011-01-10 @ 13:11:00
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: camilla

Smaskigt :D har aldrig smakat ostkaka, ligger lite efter här nu känner jag:O



Vad mysigt :) hur träffades ni hihi?



aa fy min vecka är så händelselös just nu, idag har verkligen varit supertrist och supersegt hela dagen, vill bara få komma ut och göra vad som helst typ. Hur gick gymmet? ska du bli en riktig muskelbyggare nu då?;P hehe

2011-01-10 @ 14:58:19
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Emelie

Hanna, oroa dig inte, precis så är det för mig med. Jag tror jag är hungrig, så fort jag äter minsta tugga blir jag fetmätt och spyfärdig. Men det ger sig. Jag brukar gå till sängs med ont i magen nästan varje kväll (nu också för att jag äter utöver hela tiden, plus att jag har mycket större matschema än du har..)



Tacka illrarna så hjärtligt, och ge dem lite myskel från mig :)



Har du smakat SIAs laktosfria glass? De har ju ett enormt utbud, vissa smaker verkar ju helt okej. (kollade hemsida)

2011-01-11 @ 10:31:25
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: camilla

Nää fy huvudvärk e bara jobbigt! vet inte vad min kommer ifrån men jag har vart onormalt stel nu under en vecka i både nacke och rygg, kanske har det med de o göra? Så har kanske en del spänningar då? för huvudvärkstablett har inte hjälpt något vidare :/



Haha exakt du har inte testat på yoghurten än?xD



Men vad mysigt :) har ni vart tillsammansända sedan dess? :)



Tre forskningsprojekt haha, vad skulle de kunna vara ? :P du får ge mig massa tips.

Härligt att gymmet gick bra, jag brukade köra en massa gym förr typ 3 ggr i veckan + ca 3-4 dagar kondition/hopp träning men just nu lockar ingen träning över huvudtaget..men hoppas suget kommer tillbaka när jag får mer ork :D



Blir det någon mumsig middag ikväll?

Har du gjort något skojsigt idag? :D

2011-01-11 @ 15:49:27
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Emelie

Överätning? Tillåt mig att skratta!

Snarare något din mage inte tål då - men överätning, det kommer du inte komma upp till på lääänge, länge, så ovan som din lilla mage är. Du äter ju inte ens efter ett normalt matschema.



Bra att Belsebub mår bra. Då kan jag sova gott inatt (små söta illrar förtjänar inte att må dåligt)



Sia har fått flera nya laktosfria nu, ju. Vanilj, Smultron-Jordgubb (som jag förstår du inte gillar) och Citron. Låter skojs, tycker jag. Återkom med recensioner!



Ta hand om dig och ÄT, lilla gumman.

2011-01-11 @ 18:13:23
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Emelie

Visste du att magsäcken inte ändrar storlek, att man blir "supermätt" är oftast bara psykisk inbillning? Lite knäppt, faktiskt.. Inte för att magen gör mindre ont för det.



Åh, det är bra. Knapra piller du. Jag förstår om det är svårt att äta, men tufft är tyvärr livet. Mobb mobb.

2011-01-11 @ 19:28:05
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Emelie

Hum.. Det blir väl vid nio. Det är min vanliga mys-äta-tid ^^ Så hinner jag smälta min middag lite, också.



Fiskbullar tycker jag för övrigt är riktigt gott, jag.

2011-01-11 @ 20:05:38
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Cilla

Sv: Tack för peppkommentaren, känner mig lite mer fit for fight så att säga. Och jo, plockar man tex. bort en ost skiva en dag från mackan så är det lätt att man fortsätter så och sedan blir det något nytt. Tror på dig <3

2011-01-11 @ 23:18:07
URL: http://bloodysabbath.blogg.se/
Postat av: Lilla My

Hoppas att det gick bra med illern<3



hur har du det?

kram

2011-01-12 @ 11:55:02
URL: http://www.metrobloggen.se/minimy
Postat av: ch

ändrade planer är inte så passande för mig heller...måste ha kontroll annars spårar jag ur totalt...känner igen mig! måste lixom veta, planera osv......hur har de gått för den idag? bättre?

2011-01-16 @ 00:25:42
URL: http://attvarjedagutmanas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0