Trötthanna

Det är tungt och jag är trött och överallt på stan så är det bilder och texter om att tappa vikt. För att påminna alla som när det nya året kom ska dom gå ner i vikt. Själv ska jag åt andra hållet. Det känns tungt. Idag har jag sett människor som är smala och avundsjukt undrat "varför får dom, när jag måste gå upp"?

Fast jag vet varför. Det är inte sunt och hälsosamt att vara underviktig. Kroppen orkar inte fungera som det är tänkt och det påverkar allt. Jag vill ju träna för jag tycker om det. Så jag vet ju att det är uppåt jag ska. Idag har bara förnuft och känslor inte varit ett dugg sams.

Trots detta har jag fortfarande inte missat en enda måltid. Det får stå som dagens positiva. Det och det billiga surdegsbrödet som var fantastiskt gott.

Funderar på att göra lasagne imorgon, hur mycket är en portion då?

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag fick (mycket strängt) förklarat för mig vid förra möte på säc att en lasagnebit ska vara halva tallriken. Jag blev helt ställd, var säker på att det var en fjärdedel eller liknande.. Men nej, en halv tallrik lasagne ska det vara, inte mindre, men gärna mer ;)



Men jag trodde inte du åt på restaurang (på tal om halva-halva desserter och grejer).. Men hur beställer du dessert då?

2011-01-05 @ 19:57:10
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Joanna-Ett aspergerliv

Just nu pågår tävlingar på min blogg.

Man kan vinna underkläder värda 300kr och jättefina namnnappar till bebisen.

Gå in på min sida och anmäl dig:)

2011-01-05 @ 20:39:09
URL: http://domkallarmighannes.blogspot.com/
Postat av: minna

tänk att lasagne innehåller all mat du ska äta. hur mycket av tallriken täcks av potatis, kött och sås? så minst halva tallriken alltså.



jag tycker också det är jobbigt att höra folk prata om vikt och träning och hur mycket de ätit under julen... man måste lära sig att stänga av sånt prat, för man råkar ju ut för det överallt. de flesta som pratar är periodare, har jag märkt, och inte så konsekventa. tränar som tusan i några veckor för att sen lägga av. äter sallad till lunch och fem chokladkakor på kvällen. då blir det lättare för mig, för jag vet att det är mycket bättre att äta vanlig mat regelbundet än att hålla på som många gör.



fortsätt kämpa hanna! (säger jag till mig själv också)

2011-01-06 @ 10:41:47
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: camilla

Så rätt hihi, får bli utmaning en dag framöver. Lingonsylt har jag dock aldrig gillat speciellt mkt eller kanske till typ köttbullar eller liknande men till gröt?njae då får de bli jordgubb eller hallon sylt :D



Men det ä klokt av dig att ta det så lugnt som möjligt :D fast det är svårt eller hur? man blir tokrastlös ibland, hänger ju bara vid datorn mest hela tiden xD



Hoppas det smakade gott iallafall :D låter ju himla gott åtminstone hihi.



Jajamen idag blir det canneolni. Ska bli spännande höhö. kanske blir jätte misslyckat xD Vad ska du äta för något idag? :)

Soppa är alltid gott, eller nästan alltid iaf ^^ minnestronesoppa är min absoluta favorit :D

2011-01-06 @ 11:17:44
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Elisabet

Måste vara en väldig utmaning, hoppas det går bra för dig! Svar: Jag skrev fel, det var meningen att det skulle stå temperering. Kram

2011-01-06 @ 12:18:15
URL: http://stenvreten.blogg.se/
Postat av: Lillfia

Tror också att det är en rätt rejäl bit. Om jag ska äta pasta med köttfärssås så är det (minst, tränar jag så ska jag ha större portion) 3 dl pasta och 2 dl köttfärssås, så då borde man ju äta ca 5 dl lasagne eftersom det ju typ är som spagetti och köttfärssås.

2011-01-07 @ 15:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0