Dagens datum 21/7 står ingraverat i min guldring

Idag är det bröllopsdag. För fyra år sedan när vi gifte oss var det sol den här dagen. Tur att vi inte väntade till i år för idag regnar det, ganska mycket. Trots att det är en fin dag på så vis känns det allt annat än fint. Har gått hela morgonen med den där känslan man har i magen när man faller. Som om botten gått ur. Förutom att jag är gråtfärdig. Ska försöka ordna upp det med lite te, vill så förtvivlat gärna ha en bra kväll.


En bild från 21 juli 2007

 

 

 

 

 

 

 

 

Sen, bara för att underhålla mig själv och försöka driva bort dumma tankar så kommer här ännu en av dom här (o)intressant-att-veta-om-någon-listorna:

 

(PERSONLIGHET) JAG ÄR;
Blyg: Det händer men oftast är jag för impulsiv för att vara det.
Smart: Ja men jag gör korkade val ibland.
Långsam: Till att acceptera förändring.
Stressad: Alltid och mycket stresskänslig.
Tålmodig: Det kan jag absolut vara. Märkligt nog.
Djup: Det är nog upp till anda att bedöma.
Öppen: Ibland.
Ärlig: Ja oftast.
Positiv: Inte direkt...
Rolig: Ja faktiskt=)
Ansvarsfull: Tillräckligt när det gäller hem och allt sånt.

(VÄNSKAP) JAG HAR;
Svikit en kompis: Jo.
Förlorat en bästa vän: Ja men inte knall poff borta över ett gräl eller så.
Sagt att jag älskar en kompis: Ja.
Sovit med en killkompis: Ja.
Sovit med en tjejkompis: Ja.
Pussat en av samma kön: Jag tror faktiskt inte det.
Slagit en kompis: Förmodligen, barn är elaka jäklar ibland men jag minns inget på rak arm.
En kompis som vet allt: Nej.
Berättat hemligheter: För en vän? Jo det har jag. Om det menas att berätta vidare en hemlighet så ja. Det var svårt att vara tyst när man blir uppringd av en vän på slutenpsyk som berättar att hon tagit en överdos alvedon. Självklart ringde jag avdelningen, hon hade visserligen redan erkänt men ja..

(FAVORITER) FAVORIT;
Låt just nu: Det är alltid något med Lars Winnerbäck frågan är bara vilken.
Pryl: Flode, min gosedjursflodhäst.
Film: Åh, det är svårt.. men chocolate blir aldrig fel (möjligen när man inte har choklad hemma efteråt=P).
Bok: Curious lifes av Richard Bach
Lärare i skolan: Lars, vi hade honom i engelska och filosofi.
Plats: Jag har ingen men ett hus på landet känns mycket sällan fel.
Frukt: Frukter för det går inte att säga vilken som är bäst. Mango, körsbär (bigaråer främst), persika, banan, melon, ananas, vindruvor, physallis.... ok, jag älskar frukt!

(ÖVRIGT) JAG HAR;
Sytt: Jag har blivit sydd ja och jag gillar att sy saker.
Opererat mig: Ja, några gånger för nageltrång.
Cyklat omkull: Går det att som sexåring lära sig cykla utan att trilla?
Sjungit i duschen: Nej jag tror inte det, jag undviker att sjunga så mycket det går.
Hoppat bungyjump: Nej
Fobi för något: Ja. Emetofobi.
Sett någon dö: Ja, djur. Bland annat vår iller Elliott som avlivades förra sommaren.
Varit på begravning: Ja.
Sagt att jag hatar någon: Ja. Jag har också verkligen gjort det.

LIVET;

(Livet? Är inte det mer än vilken mobil jag gillar?)


Svart eller vitt: Det beror ju på på vad såklart men svart tror jag oftare.
Rött eller blått: Samma här, beror ju på vad och såkalrt vilken nyans men rött då.
Skriva eller tala: Skriva.
Vatten eller cola: Vatten, har aldrig gillat läsk.
Nagelbitare: Nej.
Mobil eller ipod: Har både och.
Snygg eller charmig: Charmig.
Lösgodis eller choklad: Choklad.
Frukt eller grönsak: Båda, så det så.
Film eller serie: Serie, kan man följa längre och jag hinner inte bli så våldsamt rastlös.
Festa eller softa: Softa. Har aldrig gillat fest.
Sommar eller vinter: All årstider.
Fredag eller lördag: Vilken som, som sjuskriven är alla dagar rätt lika.
Ljus eller lampa: Ljus.
Övervikt eller undernärd: På andra bryr jag mig inte. För egen del så säger jag pass.
Kärlek eller vänskap: Varför inte kombinera?
Bio eller hemmakväll: Hemmakväll. Båda, så det så.


Kommentarer
Postat av: bortavidmolnen

ja, många känner nog rätt lika ... kram

2011-07-21 @ 12:53:44
URL: http://bortavidmolnen.blogg.se/
Postat av: camilla

vilken rolig lista, den kommer jag nog sno haaha:D

är du gift, de visste jag inte :)



haha ja frukkt:D men blä för gröna bananer! xD



ja vet xD men de blir godare när man äter med sked helt enkelt:P

2011-07-21 @ 16:57:41
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: HannaFindus

Åh, så fint! Visste inte ens att du var gift! Hoppas att du har en jättebra bröllopsdag!

2011-07-21 @ 16:58:02
URL: http://www.nattstad.se/HannaFindus
Postat av: W I L M A

Fin blogg!

Checka gärna min :D

2011-07-21 @ 21:44:58
URL: http://wilmaklemedsson.blogg.se/
Postat av: Lillan

Vackra ni var:)



Håller med, bär är godast som de är, gärna direkt i skogen:P haha. Men sylt är bra att ha, jag vet inte vad jag skulle göra med de annars.

2011-07-22 @ 11:32:23
URL: http://patriciac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0