Bilder

Var ett par dagar i London och som vanligt är det mest träd och blommor som fastnat på bild...


















Ambulanscykel, kanske något att satsa på?





Vi var ju i London så det regnade ju självklart.....
fast, bara den dryga halvtimmen jag var ute och sprang.
Jag kunde vrida ur alla mina klädesplagg efteråt.



Hett tips för alla som beger sig till London, guerilla burgers.
Det här är en fiskpinneburgare med avokado, sallad och remouladsås.
Den friterade sötpotatisen till var något av det godaste jag ätit.



Baksidan av efterättsmenyn





Vad jag känner inför mig själv och min kropp bekräftades av en av dom här kommentarerna som dyker upp då och då. Jag la ut en bild på hela mig själv, efter att ha fegat en vecka eftersom jag tycker jag ser ut som ett fläskberg. När jag var smalare kunde jag faktiskt oftast se på fotografier att det jag såg i verkligheten inte riktigt stämde. Numera kan jag inte det, nu tycker jag att jag nästan ser större ut på bilder än jag ser ut i spegeln. Det är vidrigt.

"du är ju inte undernärd, du är ju mullig? tänk på vad du stoppar i dig och träna mer."

Dels reagerar jag ju med tanken, tack, jag vet och jag jobbar på det. En bekräftelse på det jag redan vet. Sen finns det ju den lite mer logiska delen som visserligen är väldigt liten just nu men som ändå lyckas pipa fram en tanke. Vad vill personer som skriver sånna kommentarer få ut av det?

Hela jag blev ju självklart ledsen, självklart tar jag åt mig. Jag kan ju låtsas och säga att jag inte bryr mig för jag vet att det är en idiot men faktum är att oavsett vem som säger det så gör det förbannat ont. Lite som med ångest, jag vet att andra känner likadant och att det inte är farligt. Det gör inte att ångesten minskar eller känns lättare. Den är där likafullt. Så, om man då som jag faktiskt fascineras lite av människor som skriver sånt här. Jag kan verkligen inte för mitt liv förstå vad som känns bra med det. Var någonstans ger det en skön känsla i magen att trycka ner andra? I vilken del av hjärnan har det gått så brutalt fel att man roas av eller uppskattar att göra andra illa? För mig är sådant fullständigt obegripligt. Speciellt när det är så.. jag vet inte om genomtänkt är rätt ord men det är ju ändå en längre process där man har chans att tänka till än när man är mitt uppe i ett bråk med någon och i stridens hetta kastar ur sig något elakt. Här finns det inget bråk bakom, här ska de skrivas ner och sedan ska man trycka på en knapp. Med andra ord är det inte direkt en impulsiv handling som görs utan att hinna tänka efter.

Visst får det ofta en reaktion och uppmärksamhet men hur kan man tycka att den sortens reaktion och uppmärksamhet är något att sträva efter? Jag förstår bara inte hur man är konstruerad när man går igång på att få andra att må dåligt.

Sen är det ju som såhär att jag tänker på vad jag äter mer eller mindre konstant, det går väl att tänka på det mer, det finns ju faktiskt korta stunder när jag lyckas tränga undan det. Det är ju också så att jag tränar sju dagar i veckan och om jag inte gör det låter jag mer eller mindre bli att äta den dagen jag inte tränar. Självklart hade jag med mig mina träningskläder när vi åkte bort och jag började varje morgon med att ge mig ut och träna. Men absolut det går ju att träna mer, jag är ju hemma hela dagarna så jag skulle kunna ägna hela dagarna åt att träna egentligen.

Så, ja jag känner mig lat. Jag tycker att jag äter för mycket. Ja jag tycker att jag är knubbig, mullig.. äcklig. Jag vet. Det tar dock inte bort det faktum att kommentaren gjorde mig illa och att jag är väldigt ledsen. Så om det var det du ville uppnå har du lyckats, grattis.

Kommentarer
Postat av: Julia

Ah okej då förstår jag att det inte är ngn höjdare :P



Nee jag förstår känslan.. nu är jag ju sjuk men blir så sjukt rastlös tvingar mig att sitta i sägen lite men jaja det går som det går.

Men kanske ta en varm dusch sen efter iaf och ngt att äta och te ?



Jaa precis det var det jag mena, vad är verklighet?

olika för alla..

2011-06-20 @ 13:01:16
URL: http://somethingyoung.blogg.se/
Postat av: [kampen tillbaka]

sv; suuuuck.. håller inte alls med den kommentaren, inte dig heller..för du är inte tjock och äcklig osv..men jag förstår hur du känner,men man är inte sin känsla, önska bara att du kunde se hur förbannat vacker du är Hanna!!

Det blir jobbigare när man är bortrest..och det är okej att du inte tränat på två dagar Hanna,försöök inse för din kropp behöver vila!

Jag lever..jag andas men inte mer än så..

2011-06-20 @ 16:24:48
URL: http://mergimebytyqi.webblogg.se/
Postat av: Julia

haha jaaa man blev lite bortskämd :P

2011-06-20 @ 17:03:30
URL: http://somethingyoung.blogg.se/
Postat av: enbartmoa

sv; Tack för alla tips!!!!

2011-06-20 @ 17:43:02
URL: http://enbartmoa.blogg.se/
Postat av: johanna

fina bilder!:)

2011-06-20 @ 17:54:13
URL: http://lizajhnajnsn.blogg.se/
Postat av: [FOTOBLOGG] med Författar intresse

Gör tjänsten på min blogg & man får länkning som tack !! :D

2011-06-20 @ 18:51:11
URL: http://shadowzplay.blogg.se/
Postat av: camilla

men vilken otroligt onödig kommentare o den stämmer inte för 5 öra, försöka att inte ta åt dig. Du är varken tjock, äcklig, mullig eller liknande!! blir tröö på sånt.



Jaha vad roligt :D

Har du hört talas om junicupen? de e också en väldigt stor gräsplanstävling här upp till 16 år tror jag :)

hur gamla är era killar som spelar?:D



du jag ska kolla upp den där glassen:D skitgod är den iaf, smakar äkta frukt verkligen :D jah ar precis smällt i mig typ ett helt paket xD du måste absolut testa om du kan äta det vill säga :D har du lidl nära dig?:D

2011-06-20 @ 19:09:56
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: johanna

ingen orsak:D

2011-06-20 @ 22:24:04
URL: http://lizajhnajnsn.blogg.se/
Postat av: Julia

joo egentligen vet man ju det . .

2011-06-20 @ 22:53:19
URL: http://somethingyoung.blogg.se/
Postat av: Elin

Skit i äcklet som skrev det, vet att det är svårt. Du kommer inte må bättre av att springa mer, inte i längden, så skit i det jävla svinet som skriver till dig. Som du säger lär människan ha något allvarligt fel på huvudet som ens skriver det.



Det är det, vi måste låta oss lära oss hur man gör när man gör mer än överlever. För det finns där, om jag är värd det vette fan, men du gör det i alla fall. ge dig själv en chans, för det finns en Hanna. LPT var så otroligt lätt. Jag saknar enkelheten. men jag saknar inte svårigheterna som det förde med sig. smått störda läkare till exempel. eller alla gånger i kulvertgångarna. eller när man går till fiket på sjukhuset i för stora kläder, med sondslangar i sidan och en sköterska som vak för att man inte får gå ensam. eller att inte få träna. det gillade jag inte med LPT. utan lpt var man fri att fortsätta dö, även om man saktar ner processen till döden när man är inlagd.



Förstår vad du menar, har man väl hamnat där tappar man modet lite grann, vågar inte försöka hela vägen. Baksidan av sporten. En av baksidorna i alla fall.

vad gör du idag? (läs tisdag)

kramar

2011-06-21 @ 00:56:55
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: camilla

Jag vet hur du menar men försök ändå att inte lyssna på de, men jag vet hur svårt det är jag är precis likadan. Minns när man fått kommentarer om kroppen som folk skämtat om som jag tagit jätte illa vid mig av.

som ex hade jag ganska stor rumpa innan (inte bred utan mer putig xD) och jag hatade den o de visste alla mina närmaste vänner men ändå var de sånna som sa "vilket fetröv du har" osv.. låter kanske löjligt nu men jag blev jätteledsen av sånna kommentarer för jag trivdes ju inte själv..



Aha okey :D



Haha du får göra ett besök på lidl idag o se om du hittar den:D den finns i 4 smaker :D

2011-06-21 @ 07:17:02
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: HannaFindus

Det är för jävligt med sådana människor!

De har uppenbarligen ingenting innanför pannbenet och jag skrev ett inlägg igår om hur korkade folk kan vara som säger sånt.

Jag är uppväxt med en sådan, då min mamma alltid kallade brorsan "smal och fin", men inte mig. Sen när jag mådde dåligt som fan och droppade 17 kg (utan att vara det minst plufsig innan), kallade hon mig det också.

2011-06-21 @ 10:09:55
URL: http://nattstad.se/HannaFindus
Postat av: Julia

tack !

2011-06-21 @ 11:56:10
URL: http://somethingyoung.blogg.se/
Postat av: [kampen tillbaka]

Lägg av Hanna, du vet själv att verkligheten är inte sådär! dumma duumma tankar som får dig att tänka så :(

stor bamsekram

2011-06-21 @ 15:09:27
URL: http://mergimebytyqi.webblogg.se/
Postat av: Elin

Har upplevt så många gånger, men det är inte många gånger det gör så ont som det gör nu. Eller ja, som det gör med den här människan. Hon gav mig två år av någorlunda mående. Innan allt bröt ut som värst. Hon höll i mig så att jag inte föll när jag började falla.



Du är fin, försök att inte glömma det, det enda som inte tycker det, är du själv. Skit i äcklet som skrev så där. och det går inte att träna mer kontrollerat än du.

Tvångsvård suger. Det förstör och förgör. Som du säger, det finns inget levande eller "livstillsättande" (har förträngt rätt term på den) i det. I längden gör det en bara mer trasig, även om man fortfarande lever efter det, vilket man kanske inte skulle gjort om man inte hamnat på kontrollen.



Gick det bra hos läkaren? Läkare brukar ha förmågan att göra just det - inte göra någonting. Vad gjorde du uppe så jädra tidigt?

kramar

2011-06-21 @ 20:47:42
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Malin **

Nu blev jag förbannad! :@ Såna idioter kan ta sig någonstans... morr

2011-07-03 @ 12:11:11
URL: http://vardagenmedhund.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0