Är det semeldag så är det

Var precis vad jag tänkte och åt en mycket god hemgjord semla, naturligtvis med hemgjord mandelmassa också.

I övrigt så var samtalet på scä inte så där våldsamt lyckat. Hon spädde på min rädsla rätt bra genom att glatt berätta att det är jättevanligt att gå från anorexi till hetsätning. Fint... Det var alltså vad hon svarade när jag sa att jag föredrog att äta så få gånger om dagen som möjligt för då var det färre tillfällen där jag pga hunger riskerar att äta för mycket. Tack. Då vet jag att jag är på väg dit jag inte vill.

Men semlan var god.

Kommentarer
Postat av: aww

gott med semla :) men själv åt jag ingen.

2011-03-09 @ 07:21:40
URL: http://amandawahlgren.blogg.se/
Postat av: Minna

ni verkar verkligen prata förbi varandra. du frågar en sak och hon svarar på något helt annat. låter inte som bra samtal direkt. jag har också fått höra det där med hetsätning, hur vanligt det är att man hamnar där istället för anorexin, och nej, det hjälpte inte mig ett dugg. okej att de menar att man inte hamnar där om man äter regelbundet, liksom ett sätt för att få en lämna svälten. men näe, skrämseltaktik är inte nåt vidare.

jag gillar faktiskt inte semlor, åt kanelbullar igår istället. det var gott.

2011-03-09 @ 11:58:34
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: Elin

Man känner sig så dålig. Egentligen är det vi som har rätt att må dåligt över att vi inte blir bättre, det är ju ett bevis på att dem inte klarar av sitt jobb fullt ut. De låtsas att man blir bättre, bara för att kunan säga att dom hjälpt någon. Har du bara träffat 40+, ingen annan?

Så var det för mig. Anorexi först, sen bulimi, sen anorexin igen. Det är lätt, men samtidigt svårt. Det tar tid innan hjärnan kan släppa på den där kontrollen som man oftast har när man är anorektiker.

Exakt, man hade för mycket, tog på sig för mycket, för att kunna fortsätta slippa tänka på vart det var på väg.



Inom vården har jag varit fyra år, men bara tre på ätstörningsenheten. Var inlagd i princip hela 08, så blev lite rörigt med vården, för jag fyllde arton mitt i altihop så då var det ingen som ville ta hand om mig, varken slutenvård eller öppenvård. Slutade med att jag var kvar på banrpsyk och sen flyttade hem igen efter alla månader där och sen på vuxenpsyk gången efter jag lades in.

Det är bland det värsta - akut inläggning. Särskilt om man är smart nog att vara 15 mil bort från sin egen hemkommunen. Har du varit i olika vårdprogram eller hållit dig till samtal eller så?

kramar

2011-03-09 @ 13:26:41
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Twiggy

Yttligare inte ett geni drag av henne du går till. Och hon ska jobba med äs! Idiotiskt!

2011-03-10 @ 14:43:53
URL: http://twiggyrosablingbling.blogg.se/
Postat av: Twiggy

Tack fina! Naglarna ska få lite pyssel ikväll:) det är mitt pepp till mej själv. Vad ska du unna dej idag gumman?

2011-03-10 @ 18:58:30
URL: http://twiggyrosablingbling.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag vågade inte på mig någon semla. De hade gjort en semla som jag kunde äta på jobbet. Men jag fegade ut.

2011-03-10 @ 20:44:42
URL: http://peaklinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0