Regnvädersbarn

Jag har nästan så länge jag kan minnas trivts i regn. I gråväder med tunga droppar känner jag lugn. I friskt regnpiskat landskap andas jag som friast. Stående vid hav med regn och vind i ansiktet och oregelbundna skummande vågor nedanför fötterna känner jag mig levande, nästintill lycklig. Smatter på rutan låter mig slappna av. Blöta höstlöv som glittrar i gatlyktans sken är vackert. I gråaste grått och blötaste blött känner jag min hemma. Välbekant. Kanske för att det speglar mitt inre så bra?

För övrigt, många av dom bloggar jag läser har varit nedstämda senaste veckan. Lite som det smittar. Jag vill egentligen inte vara negativ. Jag vet ju att det kan påverka andra. Jag har bara ingen annanstans att vända mig egentligen. Visst kan jag skriva för mig själv men ibland är det inte så dumt med respons. Dela med sig. Eller är det något annat än smittspridning, är det vårens skira skönhet som gör oss gråtmilda och nedstämda?



Kommentarer
Postat av: Twiggy♥

Du behöver inte förklara dej. Det är okej att gilla regn och vissa stunder älskar jag det också. Men inte just nu:)



2011-05-17 @ 11:29:08
URL: http://twiggyrosablingbling.blogg.se/
Postat av: Twiggy♥

kramar

2011-05-17 @ 11:54:42
URL: http://twiggyrosablingbling.blogg.se/
Postat av: camilla

Nu har regnet slutat men jag håller med de e mysigt ibland :D speciellt när man åker bil:D eller när man ligger inne under en filt o ser på film hihi :)



Haha grönt te i bröd? nja lät sisådär i mina öron:P undra om de blir gott med cola som vätska?^^ med chokladbitar i :D



Stycka illermat lät skoj hehe:) sista innomhusträningen? börjar ni ute sen eller vadå?:)

Låter som en sköndag tycker jag:D

De gick kalas på sjukhuset:D 6hg upp:D yey :)

2011-05-17 @ 12:25:12
URL: http://resanupp.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0