Torsdag

Ännu en dag i mitt liv, denna gång med mer text. Det här är en dag när jag ätit bra i förhållande till mig själv då.

Vaknade halv nio, trött och öm i huvud och nacke så jag låg kvar tills rastlösheten jagade upp mig vid nio. Möttes av ett gäng hungriga vargar (illrar) så handen rakt ner i lådan med dagens rätt, fläskbroskben. Sen var det dags för egen frukost, ja jag spritar händerna mellan=). Te, tre sorters magmediciner och en tallrik yoghurt med banan. Åt som vanligt framför datorn, läste igenom lite nya inlägg på olika forum och en del bloggar. Det här är min lugna stund, oftast slipper jag slåss mot det värsta då.

Vid elva satte jag en bröddeg och sen gav jag mig ut och sprang. Lagom tills jag kom in var det dags att baka ut brödet, frallor idag. Sen in i duschen och när jag var ren och väl insmord (jäklar vad det kliar överallt på mig) så penslades brödet och så lite flingsalt på toppen.

Någonstans runt ett åt jag efter en timmer brottning med ångesten lunch. Två knäckemackor och en fralla, allt med smör och ost. En banan till efterätt. Sen var det bara att hålla i sig för där efter kom ångesthelvetet och berättade hur korkad och fet jag var och hur alldeles jättemycket för mycket det där var.

Vid tvåtiden hade dom mörka regnmolnen helt ersatts av blått och soligt så jag släpade med mig min bätte hälft ut på en timmes promenad.

Nästa punkt på dagens schema var matlagning. Jag fick den stora äran att dissekera fisken vi skulle äta... intressant att studera deras inälvor (oh yes, jag är störd). Hur som helst, det blev väldigt gott, hel makrill bakad i foliepaket i ugnen. Fylld med persilja och lite smör. Sen fick jag vara lite tacksam över att cypern finns för dom försåg oss med färskpotatis. Jag skulle kunna leva på färskpotatis tror jag. Det var väl dock inte leva som var den dominerande känslan efter maten. Så vidrigt äcklig. Så mycket fetäckel. Så mycket gå och försvinn och visa dig aldrig mer och vad i helvete har jag ätit för.

När klockan passerat sex satte vi oss i bilen och begav oss till klättercenter i solna för del ett av grundkursen så vi får säkra varandra sen. Jag har gjort det tidigare, när jag försökte gå idrottslärarutbildning, så mycket satt kvar men en del var väldigt bra att bli påmind om. Efter två timmars klättrande och säkrande och knopknytande var kursen slut. Det var inte vi så det blev en halvtimme till med bouldering. Framåt halv elva var vi hemma igen. En stor kopp te och sen snubblade jag i säng. Såg ett gammalt avsnitt av house om somnade sött.

Mycket intressant va?

Kommentarer
Postat av: camilla

ÅÅ makrillen lät urgod :D

Hjortron har jag nog aldrig ätit faktiskt, är det verkligen gott? vad smakar det som? :)



Haha ja barbie hade jag massor, lekte nog med de till jag gick i typ 8:e klass xD haha^^ i smyg då såklart i sommarstugan :P



åå önskar så att du kunde slippa ångestattackerna :/ vet du nör du fick de första gången?



aa på tal om stark mat, i england kryddade min familj maten så stark ibland att de inte smakade något utom starkt liksom..de blir ju inte ens gott så förstår inte hur de tänkte:P men lagom starkmat älskar jag :D



idag blir nog en bra dag hoppas jag, hittills känns den bra åtminstone :D har kommit in i en bra period nu känner jag :D allt känns så lätt på någotsätt :D

Blir det en bra dag för dig?

2011-05-20 @ 11:58:05
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Elin

Klart det är intressant att läsa, annars skulle jag inte läsa alls!! Men mig blir du inte av med så lätt.



Det är så för mig också ja, hos farmor är det rätt lätt att fuska lite så att jag äter det jag ska men låter bli det överflödiga. Som smör. Eller mackor. Okej, jag har inte ätit rena mackor (förutom till mat) på flera månader. är så feg där. Är så mycket som jag inte vågar prova i rädsla, som jag vet lurar mig, men jag lyckas inte ta mig till brödlådan. Hur har du det med bröd?



Jag älskar skruvarna jag med. :P Ibland kan jag, pastan stannade i magen till och med!! Bra där, då lyckades vi båda bra då! Jag hatar dock fisk så jag hade nog inte kastat i mig den maten. men pasta är inte lätt det heller.



Det tycker jag du ska vara stolt över, att mensen kommit tillbaka, ta det som en vinst, något som är i rätt riktning, även om det är svårt att tänka så.

Tror du det blir fart på psyk så att de ger dig en diagnos och lite mer hjälp än du får nu? Hjälp på rätt sätt snarare, som du säger. Kommer du ha kvar kontakten du har nu?



träffar du din mamma ofta? så vila en dag kanske kunde göra dig och din kropp gott?

Ät så mycket du vill, det är dina tankar som ska besegras, bara du i alla fall får i dig något, och helst mer än det?

kramar

2011-05-20 @ 12:32:53
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: lovisa

vill du köpa nya kläder för ett bra pris? kika in på min bloppis, det är jättemånga kap! ha en bra helg :D

http://lovis-a.devote.se/blogs/9964003/bloppis-.htm#WriteComment

2011-05-20 @ 13:47:51
URL: http://lovis-a.devote.se
Postat av: [kampen tillbaka]

Du kan !

Förstår att det är skitjobbigt men du kan Hanna !

många kramar

2011-05-20 @ 15:30:28
URL: http://mergimebytyqi.webblogg.se/
Postat av: Twiggy♥

Oj, du tränar och rör på dej väldigt väldigt mycket mer än du borde, men det vet du redan säkert♥



Hoppas din kväll blir fin, min är sådär lagom förstörd, men det är sådant som händer.



Kram

2011-05-20 @ 19:16:03
URL: http://twiggyrosablingbling.blogg.se/
Postat av: SOFIAS

ha en fin kväll!

2011-05-20 @ 20:27:36
URL: http://sofialarssons.blogg.se/
Postat av: camilla

ÅÅ tack :D ja allt känns så bra nu verkligen :D jag är så rädd bara att jag ska få ett jättebakslag helt oförvarnat liksom :/



Makrill e alltid gott :D eller har aldrig smakat makrill i tomatsås o liknande har du det?

Nää:P aldrig testat hjortronsylt:P



oj de e några år då:/ kommer de mer ofta nu än de gjorde förr eller e de ungefär samma?



Händer de ngt skoj ikväll då?:)



I morgon blir de syster mys o på söndag ska jag träffa en vän :D du då?

2011-05-20 @ 21:08:40
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: camilla

Jo det är klart men e så rädd att de ska komma helt oväntat, hatar när de gör det! men du har rätt får ta vara på de nu när jag e så glad :D



Jag får testa hjortron helt enkelt:P

Frukt till middag? de lät ju inte som tillräckligt direkt :/ te haha, jag har aldrig förstått hur människor kan gilla te och kaffe ^^ haha, driket du kaffe?



Har du sprungit något större lopp ngn gång som gbg, stockholms maraton, vårruset o liknande?

Åå kul med klätterkursen :D

2011-05-21 @ 07:51:21
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Twiggy♥

Sådär tänker jag också. Alla andra får ju träna utan att någon bryr sej märkvärt, så varför inte vi? Jag har bland annat en killkompis som tränar hur mycket som hellst och håller på och larva sej med nyttig mat och proteinshakes osv - men det är ingen som tycker det är konstigt!! Sådant gör mej irriterad för han lär ju lida av ortorexi!



kram

2011-05-21 @ 08:51:18
URL: http://twiggyrosablingbling.blogg.se/
Postat av: Twiggy♥

Förhoppningsvis äter den där tjejen betydligt bättre än vad du gör, det är kanske det som är skillnaden. Det är okej om du tränar som du gör, men då måste din matsituation bli bättre ♥



Tack fina! JAg ska strax åka ner mot staden, men idag hade jag nästan behövt en rullstol - mitt ena ben har kagt av att fungera som det ska! Galet.



kram

2011-05-21 @ 11:00:43
URL: http://twiggyrosablingbling.blogg.se/
Postat av: camilla

Ja de gör jag med. Hatar att göra folk besvikna o jag hatar när folk e arga på mig, speciellt om jag inte vet varför :/



En middag de har jag aldrig tännkt på :D tack för tipset :D ska du bjuda din mor?:D



Bra att du fick i dig mer under dagen åtsminstone, hoppas detta blir en bra mkt bättre dag då :D



Jösses 8dl:O de förstår jag blir mkt på en gång xD :O haha! du måste springa på toa jämt^^



Hur långt är midnattsloppet?:) o bellmanstafetten? e de barnvagnar på vårruset? xD haha jag har aldrig sprungit ngt lopp:P var helt slut efter coopers på 2 km xD



tack detsamma :D

2011-05-21 @ 12:26:26
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Elin

Det är så grymt irriterande. Om man mådde bättre skulle man skratta åt det ganska länge. Rätt patetiskt faktiskt. Det är mitt nya ord: patetiskt - det finns väldigt mycket som stämmer in på det ordet.



Exakt. Jag älskar att vara där. Det var där jag växte upp. trots att jag bott på samma ställe i samma hus med mamma och pappa i tjugo år, sen jag föddes, men jag kommer inte begrava mig här. Ska begravas däruppe med farfar. Tror nog alla utom bror vill begravas där. Men är ju som sagt van vid mamma, som vet när hon kan säga vad. Farmor bara babblar och tänkr inte på hur det kan tolkas i ett huvud där en ätstörningsdemon bor.



Bröd är verkligen en luring. Det går ibland, somd u säger, när man vill tänka och göra så lite som möjligt med mat. Lätt men svårt eller vad man säger.



Finns det ingen enhet eller liknande som tar emot dig, som i alla fall kan ha några samtal och därefter bedöma? jag har i så fall tur, jag börjar närma mig normalvikt men de vill ha kvar mig i alla fall hela året. Men om dom drog igång en utredning skulle du engagera dig själv? Delta i samtalen och vara ärlig och så?

Hur går dagen idag?

kramar

2011-05-21 @ 13:29:21
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: camilla

Ja min syster e underbar :D har du några syskon förresten?:)



Okey haha ^^ vi brukar inte fira på något speciellt sätt utom att vi köper ngt litet:P



åå brukar du åka inlines?:) de åkte jag ibland när jag var liten kommer jag ihåg :D



Haha de kan jag förstå:P jag är som en fontän efter att jag druckigt ett glas vatten eller ett par:P



Okey :) men då ska jag vara med på vårruset för det sociala och fika korgen man får efteråt xD



Hur ska du spendera kvällen?

2011-05-21 @ 19:44:57
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Julia

sv:

Joo då förstår jag..

tack ska försöka tänka på det.

tack..

2011-05-21 @ 22:03:53
URL: http://somethingyoung.blogg.se/
Postat av: Elin

Det finns mycket som jag kallar patetiskt. Thomas Sjöberg till exempel. Eller Fredrik Reinfeldt. Eller varför inte Caroline af Ugglas? Dryga satyg allihop.



Precis det jag menar, lagom anonymt där ingen riktigt kan nå en för man går där i sin lilla bubbla och trivs och har det lite lugnare. Det bästa av allt med Korsån är att det inte finns täckning på mobilen överallt :P Så man slipper sms hela tiden, man får gå iväg en bit och få 10 på en gång. Smidigt faktiskt. Är ni i Värmland ofta?



Äter var vlä kanske inte rätt ord för det? Så du vill inte ge varken Capio eller Mando en chans igen? Så du tar dig en bit på väg bort från det här?

Om du fortsätter försöka som du gjort innan och försöker dig på någon enhet, finns det inte chans då? Det är svårt med större enheter inom vården, särskilt psykiatrin, för personal inom den gruppen är antingen galna eller ointresserade. Eller både och. Så som du säger, det är inte alltid det funkar.

Prova några godisbitar sen då? Du går inte upp varken ett eller fem kilo av 15-20 godisbitar. Inte som du tränar.

Det har jag aldrig fattat - hur gör man om man måste bromsa jättefort när man åker inlines?

kramar

2011-05-21 @ 23:42:37
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: camilla

okey :P häftigt o åka till frankrike för plugg :) har ni bra relation du och han?:)



Haha jaa stackarn:P fast förhoppningsvis får hon så mkt uppskattning o kärlek ändå så hon inte behöver en speciell dag^^ :P



vart kan man köpa inlines? :) förr hade ju alla de typ men nu ser jag aldrig någon:P men hade också velat lära mig åka :D



jajamen för mig blev de tv :D smartare än en femteklassare:P har du sett de ngn gång? asså de e pinsamt ibland vad lite man kan xD haha:P hittade du ngt bra på tv:n?

2011-05-22 @ 08:34:36
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Julia

sv:

Jaa det var riktigt skönt ! :)



Heheh neejdå jag fattar :P hehe

2011-05-22 @ 09:56:57
URL: http://somethingyoung.blogg.se/
Postat av: camilla

Haha joo, sovmorgon o sovmorgon ^^ :P

Visst är de otroligt konstigt att man drömmer så xD drömmer du ofta?



Jo de e ju en förutsättning xD men jag antar att han har pluggat franska? xD



Har stadium det? får ta o kolla då :) e de dyrt?:P inte alls för att jag e snål eller så:P



Tack detsamma :D

2011-05-22 @ 10:46:56
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Twiggy♥

Tack snälla Hanna för ditt erbjudande, det svåra är bara att jag inte kan beskriva exakt hur det gör ont. Hittar inte rätt ord liksom. Men jag ska ha ditt erbjudande i åtanke♥



Egentligen har du rätt, äter du så att du mår bra fysiskt så du orkar träna och sådär så är det kanske okej. Men det låter fruktansvärt lite:(

2011-05-22 @ 11:54:20
URL: http://twiggyrosablingbling.blogg.se/
Postat av: Elin

Träffar du din familj ofta?

Ja förstår vad du menar, är verkligen en plats att längta till. Dock är det ingen annan i familjen som uppskattar det lika mycket. så kommer inte dit så ofta trots att det bara är 15 mil, och därifrån sen 6 km från där farmor bor till stugan, där är det ännu mer dött. Inte en bil som låter, förutom två gånger i veckan då, då grannen åker och handlar och kommer tillbaka :P Trivs du bäst där eller är det behagligt för er alla? Har ni alltid haft täckning där eller har nu sluppit det förut?



Vet att det är svårt, men kommer du ta dig ur det här på egen hand? Men du äter inte tillräckligt, och du äter inte helt rätt?

kramar

2011-05-22 @ 22:51:29
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: camilla

Joo borde väl göra det men jag blir så rastlös när jag gör sånt:P jag tänker ofta att nu ska jag lägga ansiktsmask o riktigt pyssla om mig själv men de hela brukar sluta med att de inte blir något utav det:P brukar du göra sånt ofta?:)

ÅÅ vad brukar du läsa om då?:D de e faktiskt något jag brukar tänka också att jag ska läsa om saker som intresserar mig men trots det så blir det aldrig av. jag hade tex velat lära mig mer geografi o liknande för har aldrig läst ngt annat än europa, men jag orkar aldrig sätta mig o läsa om de^^ jag är lat xD



Hur ser din dag ut?:)

Hittills har inget roligt dykt upp för mig :P ska gå o handla snart om nu de kan ses som skoj?:P

2011-05-23 @ 11:28:07
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: camilla

okey haha, men så e de nog lite för mig med, ansiktsmask lägger jag bara enstaka gånger när jag ska bada länge för då e de lätt o skölja av den xD o fotbad orkar jag aldrig med, även fast jag hade behövt för mina fötter e torra o behöver vårdas om:P

Massage däremot gillar jag haha :D då kan jag ligga still i flera timmar om de skulle vara så:D kanske skulle fråga min friidrottstränare om han hade kunnat massera mig ngn dag även fast jag inte tränar längre?:P



Haha såå sant, tänk vad mkt jag hade kunnat lra mig på dessa 6 månaderna jag vart hemma om jag bara hade orkat ^^ fy får dåligt samvete ibland för jag känner mig så lat, borde dessutom städa rummet men de e så jäkla tråkigt:O :O



Okey :D tränar du varje dag? har du aldrig vila? hoppas du får dig ett trevligt träningspass iaf :) vad gilalr du att köra mest på gymmet? vilken muskelgrupp? :)

2011-05-23 @ 11:44:18
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Elin

Okej, synd att det är så långt. Vi har ju bara två, önskar vi åkte upp mer. Är väl därför jag bode fixa det här jävla körkortet, vi har ju tre bilar, så det går att pussla ihop. Hur många syskon har du? Bor dina föräldrar ihop?



Som sagt, det funkar inte så länge du inte tror på dig själv, men med tide kanske det kommer?

vad gör du idag?

kramar

2011-05-23 @ 12:05:44
URL: http://uturanorexin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0