#10


1: En bild på en person som du umgås mycket med
2: En bild på dig själv
3: En bild på någon i din familj
4: En bild på en konstig tid i ditt liv
5: En gammal bild på dig själv
6: En bild på du och en vän du inte varit med på länge 
7: En bild som du aldrig lagt upp
8: En bild på en person som du saknar
9: En bild på någon i din släkt
10: En bild på någon du tycker är väldigt snäll
11: En bild på en person du kan berätta allt för 
12: En bild på din vardag 
13: En bild på dig och någon klasskompis 
14: En bild som påminner dig om gamla tider 
15: En bild på en person som du vill vara med 
16: En ful bild på dig själv 
17: En ovanlig bild 
18: En bild på din fritid 
19: En bild på en person som är snygg 
20: En bild på dina närmaste 
21: En bild på en person som alltid ställer upp för dig 
22: En bild på en tid du saknar 
23: En bild från i sommras 
24: En bild som gör dig glad 
25: En bild på en person som alltid gör dig glad 
26: En bild på någon/några du alltid har roligt med 
27: En bild som du alltid skrattar åt 
28: En tokig bild 
29: Den nyaste bilden på dig själv
30: En bild på någon du aldrig kommer släppa taget om!


 

Det här är en otroligt snäll iller. När hon kom till oss som omplacering var hon knappt ett år gammal och hade spenderat ungefär tio av dom månaderna i en farmbur och en i kaninbur. Hon litade inte ett dugg på människor och kunde komma galoperande tvärs igenom lägenheten för att sätta tänderna i min arm. Efter något halvårs jobbande med tilliten så är hon numera en väldigt snäll och vän liten fröken som inte gör en fluga förnär. Vissa saker sitter dock i, hon är osäker på händer som kommer uppifrån och om man skulle tränga in henne i ett hörn skulle hon möjligen kunna bita. Men annars. En otroligt snäll dam.


Kommentarer
Postat av: minna

Så fint att hon känner sig tryggare, att du lagt ner så mycket tid och kärlek på henne.



Jag vet, jag behöver också MASSOR med tid. Även om jag säger det, så har folk ofta svårt att inse hur mycket jag menar. Som nu, det räcker liksom inte med ett möte och sen börja. De tycker att det är lugnt, eftersom det inte finns krav på prestation och det bara är två dagar i veckan. Men för mig är det inte alls lugnt, för det handlar om att jag behöver vänja mig vid resan, huset, människorna. Och det tar tid, och jag behöver börja med myrsteg. Typ vara där tio minuter i veckan. Nu har min psykolog ringt dem och sagt ungefär det här. Att det inte handlar om brist på vilja eller ambition, utan andra saker. Får se hur det går.

Det här är ju soc och sysselsättning. Jag kan tycka att den är oförsåelsen är än värre i vården, för då behöver man ju hjälp på ett annat sätt. Plus att de verkligen borde ha kunskapen och förståelsen.



Hm, citygross. Har inget sånt i närheten. I stan kanske? Får ge mig på att baka egna annars...

2011-11-24 @ 10:45:24
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: minna

jag är där från socialpsykiatrin, men de flesta är där från soc ekonomi, dvs de som har socialbidrag måste vara där. deras största verksamhet är att hjälpa till med praktik eller studier, söka jobb. men sen finns det verksamhet i huset, bland annat en syateljé där man syr kassar till stadsmissionen och en del uppdrag åt kommunen. tror att de flesta som är där är arbetslösa, många invandrare. så ja, det är väl nåt slags vuxendagis, men vad jag har förstått så är det lite högre nivå ändå.

2011-11-24 @ 12:14:37
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: Patricia♡

Vilken raring:)

2011-11-24 @ 14:59:17
URL: http://patriciac.blogg.se/
Postat av: Patricia♡

Känns som om jag äter mer än alla andra, så det behöver du inte oroa dig för.



Haha, sambon bara "men nej inte en mugg till" men idag när jag drack ur den så sa han istället "faan jag vill också dricka té ur en sådan kopp". Hur ska han ha det?;) haha

2011-11-24 @ 21:36:03
URL: http://patriciac.blogg.se/
Postat av: Victoria

Sv: Nix, har jag inte provat - men har köpt bovetegryn, så det blir nog snart ;)

2011-11-24 @ 21:52:52
URL: http://frukostera.blogg.se/
Postat av: Victoria

Sv: Nix, har jag inte provat - men har köpt bovetegryn, så det blir nog snart ;)

2011-11-24 @ 21:52:56
URL: http://frukostera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0