Det blir ändå bara ett nytt misslyckande

Idag hade jag möte, planering eller vad dom kallade det. Varför kan jag omöjligt förstå i efterhand. Varför jag tvunget skulle medverka kan jag verkligen inte se. Aldrig mer. I framtiden får dom ha sina möten alldeles för sig själva.

Jag försökte hålla huvudet högt innan, försökte tänka att det kunde bli bra. Försökte undvika att känna paniken öka när klockan närmade sig fyra och mina fötter närmade i rask takt förflyttade sig längs stpaulsgatan. Det gick tills jag kom innanför dörren till mötesrummet. Jag grät i en timme i sträck, ihopkrupen i stolen med ansiktet gömt satt jag och undrade om någon kunde dra ut kniven som satt rakt genom mitt bröst och lät tårarna droppa. Ljudlöst. Jag mår inte bra med många människor som sitter runt mig och pratar om mig, jag kan inte svara, jag kan inte tänka, jag har bara ångest, jag är bara ångest. Jag vet inte hur många gånger under den där timmen som jag fick tvinga mig att sitta kvar och inte ta min jacka och bara rusa därifrån för att få andas. För att slippa.

Jag är frisk, scä har inget att erbjuda, det hade dom bestämt sig för redan innan mötet och ingen försökte ens fråga mig hur det ser ut nu. Jag vet inte var deras bedömning kom ifrån. Vad som rent konkret gjordes var en genomgång av behandlingen jag hade där senast (inklusive felsägningar, saker vi skulle gjort som inte gjorts) och en genomgång av hur min kontakt med psykiatrin ser ut. Enligt dom ska jag ha haft både mål och delmål med min behandling på scä, jag har inte sett några. Enligt dom har vi pratat mycket om oro kring viktuppgång, enligt mig var det precis det jag ville prata om men inte fick. För det var inget dom kunde erbjuda mig om jag inte gjorde det i grupp. Enligt dom är jag vansinnigt frisk för dom såg min normalvikt. Inte en enda fråga om hur situationen ser ut nu. För dom var det viktigaste att min neuroutredning kompleterades, som om en ev. aspergerdiagnos skulle lösa ätstörningar?

Min psykläkare och psykkontakt satt båda två och uttryckte sin okunskap om hur dom ska bemöta problematiken men pratade för döva öron. För scä hade bestämt sig redan innan vi sågs. Så varför skulle vi då ha ett möte? För att dom skulle få berätta för mig att ingen vill göra något? För att få säga det där.. att dom inte vill börja någon behandling för det blir troligen bara ett nytt misslyckande. Medgav dom där att det inte var optimalt sist? Jag trodde det var min bit i det hela att vara pessimist.

Dom har gett upp. Dom också. Det gör ont i själen. Överallt gör det ont. Jag vill inte mer. Jag är sjuk för i helvete, jag orkar inte. Jag känner mig som en överkörd grävling. Jag kanske inte sprudlar av energi och glada tankar som gör att jag hoppar mig framåt mot friskhet men jag vill banne mig inte vara kvar här. Vem kan tro att någon trivs här? Någon som uppenbarligen inte varit här. Varför tror dom att jag inte försöker fast jag gör det?

Det är jag och min mat. Ensamma, som vanligt. Jag tänker till och med på psykakuten.

Det värker.


Kommentarer
Postat av: Julia

Usch. Så fel av dem att ge upp, att inte se hur du mår. Det är deras sak att hjälpa, nu gör de ju typ motsatsen. Men ge inte upp. Jag tror fortfarande på dig, du är stark nog att klara av detta. Kramar! <3

2011-10-25 @ 19:18:31
URL: http://struntarivaddesager.blogspot.com
Postat av: moa

sv: tack så väldigt mycket!

2011-10-26 @ 18:18:43
URL: http://moaornberg.blogg.se/
Postat av: [kampen tillbaka]

Detta gör mig så förbannat arg.

Men åter igen förvånar jag mig inte hur jävlig vården är.

Det är så fel, så fel, hur fan har dom ens hjärta till att göra så ? utan att ens prata med DIG som är huvudpersonen,och bara se förbi enligt deras mallar ? what the fuck ?

Jag förstår hur du känner dig för exakt känner jag.

Sviken,spottad i ansiktet.

Capio slängde ut mig för att jag mådde för psykiskt dåligt.Jaha? nu sitter jag här på min röv utan någon som helt äs kontakt som DE FUCKING LOVADE MIG.

så trött på detta.



Hanna, jag vet inte vad jag ska säga, att säga stå ut och sluta inte tro är fel, men jag vill att du inte ger upp,ta fram din styrka inom dig som finns.

tycker du borde gå till psykakuten även fast det kanske inte hjälper,vem vet det kanske är annorlunda nu?

ååh vill bara krama om dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

<3

2011-10-27 @ 16:10:55
URL: http://mergimebytyqi.webblogg.se/
Postat av: Candy

Självklart är det jätteviktigt att din neuroutredning kompletteras- om du skulle ha en neuropsykiatrisk diagnos finns det ju hjälp att få som kan underlätta ditt liv. Men det är vidrigt att de glömmer bort ätstörningen och tyvärr ett ganska perfekt exempel på hur skev inställningen till ätstörningar är i vårt land. Så länge man är normalviktig blir man inte tagen på så stort allvar, man anses frisk, även om man är allt annat än det. Det är inte okej att det är så. Du ska ha rätt till hjälp ändå. Om du inte får hjälp nu, finns ju risken att du hamnar på undervikt igen, eller att din kropp skadas på annat sätt. Så ska man ju inte behöva ha det. Att pendla upp och ner i vikt, liksom.



För min del är det inte förrän nu, efter cirka 8 år av ätstörningar, som jag får hjälp. Och då har jag gått på fyra olika mottagningar. Men jag råkar ju ha lidit av bulimi och då är man oftast normalviktig, vilket gör att folk tänker att man inte kan ha några problem... :/



Försök att stå på dig om din rätt till vård, om du kan. Har du råd med privat vård? Tänker mig att en privat psykolog kanske kan vara till hjälp. Har hört väldigt gott om den privata vården, tyvärr är det något jag själv inte har råd med.

2011-10-31 @ 16:32:13
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: ellinor

Blir så arg när jag hör sådant här. När man verkligen vill ha hjälp men inte får någon. Vikten har ju ingen hur sjuk man är att göra alls och det borde ju scä verkligen veta. Visst är ju lätt att tappa motivatationen när man inte får något tillbaka när man ber. Men hoppas du inte ger upp. KRAM

2011-10-31 @ 20:01:01
URL: http://ellinorss.blogg.se/
Postat av: college term papers

You should be really purposeful and not become nervous in such situations!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0