Här sitter jag..

...med min traktor.

Nej, här sitter jag och mår dåligt. För jag fick nämligen något infall och åt när jag kom hem från. Fem ostmackor var minst två (fem) för mycket för min hjärna, minst. För mycket för vem som helst faktiskt. Jävla svullidiot. Inte konstigt att jag blir större och större. Jag måste försöka förstå att äta sig mätt inte är för mig. Så jag inte växer ur alla kläder jag äger för det har jag inte råd med. Varken ekonomiskt eller ångestmässigt. Just nu är livet inte ett enda dugg värt att leva och jag hade så desperat behövt mitt psykbesök idag. Nu är det en vecka till nästa och något fräter hål på mig. Det gör så jävla ont innuti.

Tack och hej från mig.



Kommentarer
Postat av: minna

vet inte vad ni har för överenskommelse, jag funderar på om du kan ringa till psyk idag eller imorgon, kolla om det går att få komma eller annars prata i telefon. det är ju inte samma sak, men ibland kan jag tycka att det känns bättre bara av att höra att de finns.



fördelar och nackdelar med diagnoser. det som är bra är att det är större chans att få hjälp, rätt hjälp hos rätt person.

bra att du kan få hjälp med plugg och sånt.

som sagt, jag känner igen mig mycket i neuro-diagnoser, samtidigt så är det vissa saker som inte alls stämmer, tex att jag inte alls var okoncentrerad och stökig i skolan utan hade rätt lätt för mig. men mest så orkar jag bara inte tjata på läkare, stå i kö, träffa fler psykfolk, svara på tusen frågor... och nu har jag en jättebra psykolog i ett år, och om hon efter det året säger något om såna diagnoser, då kanske. men nu känns det som att mina problem lika gärna kan bero på de diagnoser jag redan har. allt går ju in i varandra.

2011-10-13 @ 10:14:43
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: minna

vet inte vad ni har för överenskommelse, jag funderar på om du kan ringa till psyk idag eller imorgon, kolla om det går att få komma eller annars prata i telefon. det är ju inte samma sak, men ibland kan jag tycka att det känns bättre bara av att höra att de finns.



fördelar och nackdelar med diagnoser. det som är bra är att det är större chans att få hjälp, rätt hjälp hos rätt person.

bra att du kan få hjälp med plugg och sånt.

som sagt, jag känner igen mig mycket i neuro-diagnoser, samtidigt så är det vissa saker som inte alls stämmer, tex att jag inte alls var okoncentrerad och stökig i skolan utan hade rätt lätt för mig. men mest så orkar jag bara inte tjata på läkare, stå i kö, träffa fler psykfolk, svara på tusen frågor... och nu har jag en jättebra psykolog i ett år, och om hon efter det året säger något om såna diagnoser, då kanske. men nu känns det som att mina problem lika gärna kan bero på de diagnoser jag redan har. allt går ju in i varandra.

2011-10-13 @ 10:19:25
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: minna

sorry, dubbelt... skyller på datorn ;)

2011-10-13 @ 10:19:53
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: Elin

Åh okej. Tror du det går att öppna dig lite till, bara släppa in honom lite, låta han få veta vad som pågår där inne bland rösterna och viljorna?



Där är ju en viktig sak. Vissa jobb klarar man bara inte att gå under, dom jobben borde det finnas sätt att slippa undan. Sen om det faktiskt gör det, det vet jag inte om det finns riktigt. Valfriheten i vårt land har dött ut lite med blått på toppen.



Eftersom man hela tiden får höra, som för dig att du är lat, gnager det hela hela tiden och när tiden för att få chansen att inse varför det var så jobbigt har allt det negativa redan trasat sönder mycket av det man en gång var. Särskilt det som även en själv tyckte var bra och fint. Man har blivit uttjatad om att det inte stämmer och allt negativt man får höra.



Vet att jag inte kan säga något som får dig att tänka annorlunda om det, men en dag kanske du lyckats arbeta bort känslan av hur dålig du känner att du är.

kramar

2011-10-13 @ 11:23:45
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Julia

Vill hitta rätt ord, finner inga. Men vill att du ska veta att jag finns här och hoppas att du snart ska få må bättre. Sköt om dig! <3

2011-10-13 @ 11:40:27
URL: http://struntarivaddesager.blogspot.com
Postat av: Patricia♡

Hanna, <3

2011-10-13 @ 12:48:16
URL: http://patriciac.blogg.se/
Postat av: sandra

jag hatar allt just nu, därför just nu känns det som att anorexin skulle vara snällare mot mig :/



Chokladen igår gick som smort så att säga haha. Det var faktiskt gott det måste jag erkänna, men läsken, mjaa det blev bara en klunk av den varan haha. Men nu slipper jag nog läsk från och med nu, det är bra! Glassen idag därimot, ush vilken smörig smak jag hade i munnen efter den :/ hur har det gått för dig idag?

Pizza,njaa inte min favvo, brukar ta kycklingsallad med vitlökssås, och bryta isär brödet och pilla i salladen där, så de blir som en sallads macka, det är gott. Gillar du pizza?

2011-10-13 @ 21:55:45
URL: http://gangstarr.devote.se
Postat av: Elin

Förstår vad du menar. Är svårt att släppa på den där kontrollen och låta någon ta sig igenom barriären och nå det där hemliga jobbiga man så förtvivlat försöker dölja.



Just nu känns ingenting bra. Orkar inte riktigt med mig själv.



Åh något positivt i alla fall även om det är väldigt lite. Vad tror du det positiva skulle kunna vara? Som du skulle vilja prova att göra?

kramar

2011-10-13 @ 22:51:41
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Patricia♡

Till dig också! Kram

2011-10-13 @ 23:16:37
URL: http://patriciac.blogg.se/
Postat av: Johanna

Du kan alltid prata med mig om du vill. Förstår hur du känner.. Bor du i stockholm ? kram <3

2011-10-15 @ 21:00:07
URL: http://brunnbergjohanna.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0