Lördagkväll

Fegade ur på mat idag, tog mig samman och åt någon form av middag på klättercenter och åt nötter sen. Jag tänker efter och inser att trots lite frukt och riskakor tidigare under dagen så är det inte så mycket. Hur kan jag då känna mig så vidrig, hur kan jag då vara så övertygad om att jag gått upp minst femtio kilo? Eller i alla fall två. Jag känner mig bara vidrig och mår så förbaskat dåligt. Jag önskar att livet blev bättre när jag äter. Det blir bara värre. Jag kanske inte ser lika hålögd ut och jag kanske inte är svimfärdig men ångesten är värre. Jag känner mig äckligare, fetare, fulare och kläderna krymper. Jag hatar min kropp, jag avskyr den. Jag vill inte ha den.


Dagens upside, det var häftig klättring att titta på.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Trots att du verkar lida dig igenom det här med att äta, så är det fenomenalt bra att du gör det. Men det vet jag att du vet - du är förnuftig nog. Men det är inte mindre jobbigt för det, det förstår jag..



Haha! Så går det när man köper en valp! Så, en lite mer rastlös Hanna, då. Annars likvärdigt. Du får se till att han börjar älska att gosa ännu-ännu-mer, så att det är det enda han vill göra. Deeeet vore väl trevligt.

2011-10-23 @ 08:55:05
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Julia

Du ska vara stolt över dig själv som äter trots alla dedär hemska känslorna. För det är ändå mycket bättre att äta än att låta bli.

Styrkekramar <3

2011-10-23 @ 11:51:53
URL: http://struntarivaddesager.blogspot.com
Postat av: minna

Jo, jag vet, det är svårt att säga vad man behöver, när det bara känns som att man är i vägen och som ett problem. Speciellt på såna möten när det är flera med. Skönt att du tycker att läkaren är bra i alla fall, och hoppas att din stödperson och psykolog kan prata för dig. Och att du får hjälp.

2011-10-23 @ 13:56:32
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: Elin

Bra ju!

Du är inte vidrig, du är fin och femtio kilo går ingen upp på en dag, inte ens med 20 000 kcal på en dag.



Hur går det med handbollen?

kramar

2011-10-23 @ 21:48:14
URL: http://uturanorexin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0