och ingenstans finns någon som orkar lyssna

Men egentligen, jag förstår. Jag orkar inte med mig själv.

Och nu ska jag börja tjata om vikt igen. För det finns verkligen ingen som orkar lyssna på den biten. Ingen. Någonstans, så jag skriver ner det här. För det är allt jag har.

Jag har gjort försök att släppa kontroll, att äta mer som en normal människa för jag går ju upp i vikt oavsett hur lite jag äter så jag tänkte hoppas på att i alla fall orka träna och utvecklas mer om jag åt mer. Det går åt helvete. Verkligen. Jag äter säkert mer än vad jag borde för jag är hungrig. Jag hatar mig själv för att jag är hungrig. Jag avskyr den känslan. För jag blir ännu tjockare. Ännu mer. Jag får ännu mer kläder som jag inte kan och vill använda. Mjukisbyxor och lånade stora tröjor är min standardklädsel. Självhat och spegel tusen gånger om dagen med äckelkänslor över magen som sväller och låren som växer. Dessutom har jag gått bakåt i min träning. Jag äter absolut nog. Förmodligen mer än jag behöver men ändå går allt käpprätt åt helvete. Jag blir sämre och sämre och presterar uselt.

Jag orkar inte. Jag hatar det. Insikten om att jag aldrig mer kan äta mig mätt om jag inte vill bli flodhäst. Trött på allt om att man inte bara fortsätter gå upp, trött på att det sägs att allt blir bättre om man äter. Så fan heller. Jag går upp och upp och upp. Kanske inte fem kilo i veckan längre men stadigt uppåt. Jag mår sämre än jag gjort på evigheter. Fast jag äter. Fast jag tillåtit mig att vila från träning. Jag vill bara lägga mig ner och aldrig äta för allt går ändå åt helvete.

Hela jävla livet är skit. Låt mig slippa.


Kommentarer
Postat av: camilla

du måste äta för att orka med träning och allt annat. Annars fungerar det inte. förresten dum fråga kanske men vet du att du går upp i vikt, dvs väger du dig eller är de mer känsla du går efter?



HAHA nää du omde ändå hade vart så:P man skulle haft en burk dunderhonung så man blev så stark man ville fort som bara den ^^^fast sen är jag vl inte ute efter body buildar muskler men :P

2011-10-11 @ 08:22:43
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: sandra

haha japp det skulle man lätt kunna säga ;)

Pizza kommer nog bli det svåraste, förutom läsk och glass då också... :/

jaa det är ju de som är det roliga, att det typ är uträknat som att vara typ lika stort som ett vanligt mellis....



Japp, jag tror också fett är nyttigare och att socker är bättre än aspartam, men ändå så har jag inte kunnat äta det, det har bara inte gått, nu är jag uppe i mellanmjölk och vanlig/mellan fil:)

Jag har dock alltid ätit bregott jag med, dom andra smakar blää :P

2011-10-11 @ 09:27:55
URL: http://gangstarr.devote.se
Postat av: Patricia♡

Det där var ett inlägg som jag skulle kunna ha skrivit:/

2011-10-11 @ 10:44:56
URL: http://patriciac.blogg.se/
Postat av: Elin

Man insåg inte då hur snedvridet det var. Det var alldeles galet sjukt. Det inser jag nu. Inte därmed sagt att jag inte vill dit igen. Kanske en liten bit på väg dit igen?



Nej 50 år är guldbröllop väl 50? 60 är diamant och träbröllop är fem (tydligen ^^ )



Om man kan hantera pengar rätt går det att leva på dom rätt bra också. Särskilt som en normal människa borde fattat själv att inte alla har såna pappor har den plånboken. Så njae jag vet inte. Undra vem som har lite pengar i den sitsen? Den med en normal pappa eller en pappa som inte säger nej?



Precis som här då. Ibland hade hon en bra dag (eller så hade hon dåligt samvete över något:P) Då blev det något lite dyrare som kostar rätt mycket i jämförelse med hur mycket pengar man har. Har ni tuff ekonomi?



Det är en konstig fråga det. Hur kunde det hända allt det här? Jag hade en rätt bra uppväxt ända fram tills tonåren kom, då gick allt i kras och gick utför och ner mot botten, och väl där ännu längre ner.



Jag är inte så förtjust i ägg så blir nog ingen sån^^ Pannkaka däremot - det går rätt ofta. Om jag har en riktig toppendag blir det sirap på. Mmmmm.



Parmesan på fisk, går det?

kramar

2011-10-11 @ 12:00:24
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: ellinor

Går du också på samtal i Alvik på Gustavlundsvägen 26? Kanske har sett dig där du för jag har gått där ett bra tag.

2011-10-11 @ 18:30:37
URL: http://ellinorss.blogg.se/
Postat av: sandra

nu äre två punkter borta :)bulle och cola idag...:O jag vill barakomma härifrån så att jag får fortsätta med min ätstörning ifred :/

Jag har nog bestämt att äta med en kompis på fredag, det är väll ganska normalt att dela en pizza kompisar tillsammans eller?:P

2011-10-11 @ 20:43:09
URL: http://gangstarr.devote.se
Postat av: Elin

Haha ja. Undra vilket som är fulast? Korkbröllop är väl fint? ^^ Eller galon?!?!? XD



Det är en läxa det också, att hantera att veta att det finns pengar men att man överlever även om man väljer att inte använda dom. Då inser man vad man kan välja bort och att det ibland verkligen gör nytta att strunta i en del.



När började ADHD problemen märkas så att du själv märkte att något var fel?



Just pannkaka skiter jag i normalmängd ^^ Men förstår hur du tänker, så är vi ju om det mesta vad gäller näringsintag. Potatis är verkligen en sån jobbig grej det håller jag med om. Och gratänger.



Ska alltså prova fisk och parmesan. Är ingen fiskälskare så lite innovativa inslag kanske kan höja min kärlek till det.

kramar

2011-10-11 @ 23:45:21
URL: http://uturanorexin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0