So long

Om en dryg timme lämnar jag hemmet och kommer inte tillbaka förrän på söndag kväll. Jag beger mig till Skara för förberedelser inför illerutställningen nästa helg. Ser (ehm?) fram mot en totalstressad vecka tillsammans med två Saror. Tror det kan gå bra, hoppas utställningen blir ok så folk vill komma tillbaka, det har saknats en svensk utställning.

I övrigt mår jag kaos och panik. Inatt var jag ute och gick och gick, det är första gången på mycket länge som jag gjort det. Jag har hållt mig inne på nätterna efter sommarens händelser här men igår gick det inte längre. Jag stod inte ut, jag var tvungen att kasta mig ut och promenera bort rastlösheten, skakningarna, den torra munnen, illamåendet, den snabba andningen och paniken som lurade bakom hörnet. Det gick någorlunda tack vare en underbar älskad tant P i andra änden av telefonen (och landet, varöfr är sverige så stort?) och när jag kom in tittade jag på gamla houseavsnitt tills jag till slut somnade av utmattning. Jag gillar inte att sådana här nätta är rutin och vanligt. Jag är less. Och ledsen.

Nu håller vi tummarna för att jag håller ihop det taskigt ihopsatta pusslet som ska föreställa mig i en hel vecka så tar vi tag med sopkvasten och bygger upp därifrån sen.


Kommentarer
Postat av: Candy

Men jag tror inte att det är så farligt att vara ute här, inte farligare än någon annan förort i alla fall. Det råkade bara hända mycket på kort tid i somras. Innan dess hade jag inte märkt någon större kriminalitet här, inte efteråt heller (förutom en och annan granne som slår sönder trapphuset ibland, eh...). Men jag förstår hur du känner ändå, till viss del alltså, för jag är livrädd för att bli rånad. Det är en av mina största fasor, att någon ska råna mig. För då är det inte bara våld utan jag förlorar mina saker också. Vore riktigt horribelt och när jag nu läst om en del rån i tidningen känns det ju inte direkt tryggt att gå ut med en stor systemkamera. Därför har det blivit väldigt lite fotat på sistone, men det är ju egentligen jättesynd att man begränsar sitt liv så. Idioter ska inte få hålla en rädd! Skönt i alla fall att du kunde komma ut lite när du verkligen behövde det, en promenad kan vara så oerhört frigörande när man mår dåligt.

2011-10-31 @ 16:12:18
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: Julia

"There is no greater disability that we have in our life than to make the decision to give up. Because once you give up, then there is no hope. But until you give up, there is that hope." - Nick Vujicic

Lycka till med illerutställningen och allt annat <3

2011-10-31 @ 16:38:35
URL: http://struntarivaddesager.blogspot.com
Postat av: Sara

Hoppas att du får det bra i Skara och ta det lugnt, det finns ofta ljus i slutet av tunneln man ska bara orka hålla ut tills man kommer dit.

2011-10-31 @ 17:22:08
URL: http://resanmotsundvikt.blogspot.com/
Postat av: Jessica - En flicka som är stark

jag hoppas verkligen att du får det bra i Skara och att du mår bättre snart!

2011-10-31 @ 19:18:42
URL: http://jessi91.spotlife.se
Postat av: minna

jag håller tummarna här borta. att dina tankar och känslor ska bli upptagna av små söta illrar.

2011-10-31 @ 22:32:49
URL: http://krossaanorexin.blogaholic.se
Postat av: Julia

Hur har du haft det? <3

2011-11-06 @ 18:39:30
URL: http://struntarivaddesager.blogspot.com
Postat av: college admission essays

You shouldn't feel panic or weak - just do what you can do!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0