Julbilder

Jag har den finaste vännen. Hon hittar alltid dom underbaraste julklapparna. I år var det alldeles extra rätt.
 
Hemgjort survival bracelet i min favoritfärg.
 
 
Även stora barn behöver leksaker. Magnetiska kulor att bygga med.
 
Sedan fick jag också ett korsstygnsbroderi med ordet "TANT". Ska nog hängas över sängen. Så jag vet vilken halva som är min. Alltså magnetkulorna kan ju vara århundradets present till någon med adhd. Perfekt att sitta och plocka och pilla med när man ska sitta still. Satt och lekte med dom under hela filmen igårkväll. Någon del av mig måste ständigt vara i rörelse. Många tror att vi med adhd har en ökad vakenhetsgrad och är speedade konstant. Egentligen är det tvärtom, vi har en lägre vakenhetsgrad och måste ha intryck på något vis för att helt enkelt inte somna. Därför blir vi hyperaktiva på något sätt. För att hålla oss vakna. Så om jag förväntas sitta still så pratar jag antingen oavbrutet eller rör mig på något vis för att hålla mig någorlunda alert. Vilket gör att sådant småpill och plock är åerfekt för att hålla mig på plats.
 
 

Bjuder på lite julbilder också även om det inte blev så mycket fotograferat. Mer än förra året dock, då var den gamla kameran rätt nystulen och vi köpte den vi har nu strax efter nyår. Så snart har den varit med oss i ett år och jag är verkligen nöjd med den. På något vis var det lite positivt att bli av med den gamla för vi hade förmodligen inte riktigt känt att det var värt att lägga pengar på en ny när den gamla ändå fungerade. Då hade jag inte haft den här som är rätt mycket bättre.
 
 
En jordkula i granen. Årets nytillskott. Köpt på indiska på rea förra året.
 
 
Julmat, fiskpate, lax med parmesan, spenat och fetaoströra, getostsallad
Hembakat fruktbröd, fatost (norrlandsspecialite) och lite ost och knäckebröd.
Nej, vi är inte så värst traditionella av oss, även om det fanns sill.
 
 
Mer traditionellt, pepparkakor och valnötter.
 
 
En favorit, presentkort på klättercenter, nu blir det personlig träning!
 
 
 
Traditionsenligt gör vi en hysteriskt svår inslagning till Jonathans bror och han en
till oss. Variation varje år, förra året gipsade vi in hans. I år hade han låst in vår
i en låda och sedan frusit in nycklarna i en hink med rött vatten....
 
 
 
Julgranen hos mina föräldrar=)
 
 
Kall och fin juldagspromenad
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maja

Vad fina saker och fina kort!
Kul att du fick presentkort på klätterstället, har inte klättrat så mycket, men de få gånger jag gjort det har det varit riktigt kul! :D

2012-12-29 @ 15:59:58
URL: http://cuilenya.blogg.se
Postat av: Diana Doss

intressant att läsa om det i början om hur det är att ha adhd. hade ingen aning om att det var så!

kul med inslagningarna, haha! och finfin gran ni hade ^^ vi sa att nästa år kanske vi kan göra en till gran av bara paketen ;)

sv: haha, ja illrar är ju inte det vanligaste husdjuret precis :P men alla kan ju inte ha hund eller katt heller! ;)

2012-12-29 @ 16:14:40
URL: http://attborjalevaigen.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Mysiga foton!

Sv: Precis. Med tanke på hur alla omständigheter varit så har allt faktiskt vart rätt bra :) Men detta året ska bli Ännu bättre. Kram!!

2012-12-29 @ 18:29:29
URL: http://vagenupp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0