Att inte ha matschema

Det bra med att inte ha ett matschema:

Grönsaker och frukt till frukost, twix till lunch, päron till mellanmål och ciabatta med mozarella, avocado, röd pesto och mycket grönsaker till middag.

Det negativa? Jag har ångest. Såklart. Jag äter oregelbundet. Fel. Ibland för lite. Jag har ångest, nämnde jag det? Men jag gillar att inte behöva äta det ena eller det andra vid en tidpunkt bara för att. Jag är alldeles för obstinat och rebelliskt självständig. Trotsig är nog en bra beskrivning. Fast jag inser hur dumt det är ibland. Jag brukar inse det då och då... men det kommer av sig själv. Jag kan vägra saker jag egentligen vill bara för...?? Att? Dessutom får jag panik av scheman i allmänhet. Om jag ska göra något prick femtonnoll och inte gör det så är jag sämst i världen. I mina ögon. Schema betyder måste, måste, måste utan någon som helst möjlighet att rubba. I mina ögon.


Kommentarer
Postat av: camilla

jag gillar inte heller schema för de finns inget papper som kan säga du bör äta si och så för de är så individuellt.



HAHA joo vi finns:P men nu har jag tvättat en gång med mamma så nästa gång fixar jag de själv^^ har aldrig gjort de hemma:P inte ens bäddat sängen har jag gjort hemma haha.



Raka armar ska jag tänka på till nästa gång, de hade jag nog inte nu:P jag klättrade med rep:D hur skoj osm helst jue :) fast jösses vad skillande de gör när väggen börjar luta du vet, tokmkt jobbigare blir de jue :O hur ofta klättrar du?:) brukar du köra med rep?

2012-02-14 @ 11:05:20
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: minna

människor är olika. även om man har samma sjukdom på pappret så behöver man olika vägar för att må bättre. matschema är säkert bra för en del.

själv har jag aldrig helt lyckats följa ett (förutom när jag varit inlagd och inte haft ett val). däremot har jag en ungefärlig planering över hur jag vill att en dag ska se ut i matväg. frukost, lunch, middag, mellanmål, men inte exakta tider eller exakt vad jag ska äta. mer att sikta på att minst ett mål ska vara lagad mat, helst två. att lunchen ska vara nångång mellan tolv och två. det funkar bra för mig just nu.

sen är jag en sån som gärna äter lite mindre i början av dagen, och mer på kvällen. och jag låter det vara så.



men handlar det om trots? eller bara om att just den metoden inte passar dig? det är ju skillnad.

Postat av: Jenny

Håller definitivt med dig om scheman. kramar

2012-02-15 @ 05:59:15
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0