Det är jag

Jag har suttit hela morgonen med sömnen kvar i huvudet och kroppen. Med flodgrisen i vänsterhanden och ett vansinnigt värkande i själen. Lars Winnerbäck får spelas om och om igen för att om möjligt göra dagen lättare att andas in.

Solen lyser, det är vår, jag har underbara illrar och en lika underbar man. Jag har kläder och mat och ett hem som är mitt. Jag känner mest skam och skuld för att jag inte uppskattar allt det här så mycket som jag borde. För att jag har mage att må dåligt trots att allt är bra egentligen.

Vad jag än gör och känner så borde det vara annorlunda och bättre. För jag vet att jag är duktig och bra och har stor potential. Så jag borde vara bättre. Må bättre. Göra mer. Istället för att gräva ner mig, skada mig och studera mitt fett i spegeln.

Jag vet att det bara ligger hos mig. Att ingen någonstans, varken i vården eller i min närhet kan lyfta mig upp ur kvicksanden. Det är mitt fel. Det är jag som inte gör rätt.

Kommentarer
Postat av: Elin

Stopp nu här va. Ja, det är till sist och syvene upp till dig att ta dig upp. MEN du tar dig upp när DU är redo. Om det är nu eller inte kan du inte tvinga dig till. Du kan tvinga dig att försöka, ja visst, men funkar det inte så gå tillbaka ett tag, slicka såret över att det inte gick, ta ny sats och prova om ett tag. Du har stöd, och behöver stöd, självklart, och det finns nog mer än du tror, som gärna GÖR något om du vill. Om det betyder att göra dig sällskap vid frukostbordet, ta med dig på resa eller bara skicka ett sms så finns det dom som mer än gärna göra det. Du gör ditt bästa under de förutsättningar som råder, och ibland är det bästa man kan göra är att inte göra något alls, bara fortsätta som man gör och gjort ett tag. Det är okej att ge upp det man har för tillfället, men inte ge upp att det finns bättre, framöver.

Ge inte upp dig själv pga att du inte lyckas nu.



Du har rätt. Ångesttouch deluxe. Fattar inte att det ska vara så svårt. Det är inte så konstigt, har också haft svårt med det. Eller har svårt med det i alla fall där det inte handlar om alkohol. Alkohol är min fristad, droger var ingen bra idé. Alkohol, tabletter, rakblad och svält. Jävligt dålig kombo faktiskt. Väldigt taskig faktiskt.. :S



Stå på dig <3

kramar

2012-05-08 @ 22:40:00
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Elin

I slutänden ja. Du förtjänar verkligen inte att må så här, glöm inte det. Och jag hoppas själv på att man inte "borde" må bra någon gång. I så fall har jag slagit det med längder jag också. Bittert när åren går och man själv går inte alls, eller möjligtvis bakåt.. Är inte riktigt vad vi hade väntat oss från början, right?



Håller med dig där. Just att dricka i sig kalorier känns så himla onödigt. Kan inte riktigt förklara det då jag inte dricker annat som innehåller kalorier, men alkohol är min avslappningsmetod. Har dock blivit bättre. Mycket bättre.

kramar

2012-05-08 @ 23:56:38
URL: http://uturanorexin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0