Till lunch

Idag fick valet av lunch jobbiga konsekvenser. Så fort jag svalt sista tuggan kom det över mig. Den där vansinnigheten, det där stora äckliga ångestfyllda som attackerar blint. Med full kraft, usch vad jag hatar det. Så jag tvingade mig att sätta mig på cykelfanskapet på gymmet när jag var där för rehab. Tanken på cykelmotionen var det enda som fick mig att stå upprätt och inte skada mig på väg till samtal, under samtal och nu efteråt. Jag hatar motionscyklar, verkligen avskyr. Det kan vara något av det absolut tråkigaste jag kan ägna min tid åt. Ändå pinade jag mig, med en enda tanke i huvudet. Måste, måste, måste. Jag var tvungen att förbräna något, tvungen att straffas. Det var vad min mindre friska del vrålade ut så jag inte hörde något annat.
 
Jag vet att det är fel. När jag tittar efter vad jag ätit idag så ligger jag en bra bit under det som borde vara vad jag behöver (som visserligen inte stämmer med verkligheten). Jag fick bara panik av lunchen. Jag vet att det är dumt, att det är sjukt, att det inte ger någonting vettigt i längden. Jag vet att jag är korkad, att jag borde agera annorlunda när jag vet.
 
Vad jag däremot inte vet är hur jag ska göra, vad jag ska göra och vem i hela friden som kan hjäla mig att stötta under tiden. Därför blir det fel val.
 
 

Kommentarer
Postat av: Maja

Kan inte din pojkvän hjälpa dig, om han är hemma vill säga. Så när ångestattackerna kommer så finns han där och kramar om dig, håller fast dig så att du inte kan göra något dumt.
Massa kramar! <3

2012-11-08 @ 16:14:30
URL: http://cuilenya.blogg.se
Postat av: xxx

När du blev inlagd, eller fick plats på Capios slutenvård, vad hade du för bmi då? Jag vill verkligen inte veta för att bli triggad eller trigga någon eller liknande, utan jag vill bara veta om man kan ha någon chans att få heldygnsvård trots att man inte har ett superlågt bmi (vilket jag inte har). Vill verkligen ha hjälp, men rätt hjälp för en gångs skull. Så jag skulle vara jättetacksam om du ville svara så jag vet om jag ens ska söka. Kramar till dig!

2012-11-08 @ 22:21:15
URL: http://sodelicate.bloggplatsen.se
Postat av: Katarina

Varför får du ingen hjälp? Du är uppenbarligen fast i din ätstörning och borde ha all rätt i världen till adekvat hjälp. Ingen förtjänar att må som du.

2012-11-09 @ 12:46:08
URL: http://www.attlevalivet.blogg.se
Postat av: Maja

SV: Okej, jag förstår om du inte vill dra in honom för mycket. Kan inte dina föräldrar hjälpa dig då...? <3

2012-11-09 @ 16:29:22
URL: http://cuilenya.blogg.se
Postat av: xxx

Ja det är logiskt, och helt rimligt. Den som behöver hjälpen mest ska ju få den. :) Tack för svaret i alla fall och hoppas du mår bättre idag.

2012-11-11 @ 17:36:00
URL: http://sodelicate.bloggplatsen.se
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Den där dumma dumma ångesten. Jag har inga tips på hur man blir av med den, önskar det fanns något lätt, men det är nog bara att rida ut stormen:(

Okej, jag trodde väl nästan att det krävdes en del innan du tog dig till simhallen, men du kan vara grymt stolt över dig själv nu Hanna.

2012-11-12 @ 22:56:19
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: Diana Doss

vad åt du för lunch som blev så jobbigt? :/

sv: är det likadant för dig?

2012-11-13 @ 19:47:34
URL: http://attborjalevaigen.blogg.se/
Postat av: emma

Hej! Trillade in här via någon annan blogg och började skumläsa lite... kom att tänka på en sak, har du tagit blodprover för att se över din sköldkörtel? Alltså nivåer av ämnesomsättningshormon. Jag känner igen mig mycket i upplevelsen av att inte ens äta normalt (ibland inte alls normalt) utan att kroppen svarar i enlighet med det. Att man ändå går upp i vikt osv. Andra symptom är väldig trötthet, ångest (javisst, som om det inte räckte med det liksom), frusenhet osv. Tillståndet där man har för lite sköldkörtelshormon kallas hypotyreos. Jag testade det efter många års laborerande (medan jag försökte bli frisk från ätstörningar)och fick veta att jag hade för låg ämnesomsättning, äter sen dess medicin för det och det hjälpte verkligen. Lång kommentar men summa summarum: det är väldigt värt att kolla upp om du inte redan gjort det. Hoppas det snart ordnar sig i vilket fall..!
/Emma

2012-12-06 @ 09:40:24
URL: http://www.dushi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0