Tidningsläsande

Jag skummar igenom nyheterna en förmiddag och i högerspalten på aftonbladets hemsida ser jag en rubrik som får mig att stanna upp. Det står att alla kan få en platt mage, det är någon form av "expert" som uttalar sig. Jag tittar och tänker. Tänker på hur viktigt det görs, det där med att ha en platt mage. Tänker på hur fel den här människan har. Jag kan inte få en platt mage. Jag har ibs som i mitt fall bland annat yttrar sig genom att jag får mycket gaser och en svullen mage i stort sett oberoende av vad jag äter. Inte ens om jag svälter ner mig till undervikt så har jag platt mage. Det enda som skulle kunna göra att den får den där eftersträvansvärda formen är om jag helt låter bli att äta. Då dör man.

Kommentarer
Postat av: Maja

Jag hatar detta jävla samhälle ibland. Överallt ser man reklam för att "få en platt mage" och superdieter som man tydligen tappade 14 kg på 2 veckor på. Jag HATAR det. Jag ser det inte längre, för jag bryr mig ärlig talat inte. Det är fel, de skickar ut helt fel signaler till människorna.
Inte undra på att anorexi drabbar folk i yngre och yngre åldersgrupper...
Kram på dig fina <3

2012-09-04 @ 18:33:02
URL: http://cuilenya.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0