Bort

Jag vill bort, bort, bort.
 
Längtar ut. Längtar dit där allt gör mindre ont.
 
Vill vara någon annanstans. Vill försvinna härifrån.
 
Fast bort hjälper inte. Ut hjälper inte. Någon annanstans lättar inte upp något. Att ta sig härifrån dämpar inte. För det är i mig det gör ont. Det är i mig all skit finns. Det följer med mig vart jag än är.
 
Så jag vill slita upp mitt bröst och riva ut allt som gör ont. Jag vill riva sönder min hud och låta smärtan rinna bort. Jag vill dunka huvudet i väggen tills allt som finns kvar är ett växande blåmärke.
 
Fast det hjälper inte. För det som gör ont på insidan försvinner inte. Det enda som händer är att jag har ont på utsidan också.
 
 
 
För övrigt vet jag varför jag går upp i vikt igen. Hekto för hekto lägger det sig på mig. Jag hatar mig. Jag som kämpat så förbannat för att hålla vikten. För att stanna kvar där jag kan ha mina kläder. Jag går upp i vikt för att jag äter för mycket. Det är inte svårare än så. Idag är en ganska vanlig dag och då har jag ätit följande:
 
Frukost: Ungefär 1.5 dl naturell yoghurt och en halv bägare laktosfri kvarg. En halv dl russin och en kvarts dl rostade solrosfrön. På en höft sådär. Sen en halv dl mjölk i teet.
 
Lunch: Sallad som bestod av salladsblad, olika bönor, lite tofu, zuchini, paprika och några valnötter. Ett par körsbärstomater och ett gäng morotsstavar. Två tredjedelar av en bar från kung markatta. Typ muslibar.
 
Fika: Två marabou daimcookies och någon dl mjölk i teet.
 
Middag: Två portioner färsk pasta med sås på sparris, edamamebönor, tofu, paprika, lök, zuchini, champinjoner, havregrädde och rätt mycket riven cheddarost, i runda slängar en dl kanske, i mina portioner alltså.
 
Fika: Två marabou daimcookies, en dl mjölk och en bit torone (snorsöt nougatgrej).
 
Skulle nog påstå att det är en snittdag för mig och jag går, upp, upp... upp och så lite upp till. Fan ta min kropp och det faktum att jag gillar mat.
 
 
 
Lilla skithund som bodde här för fem år sedan.
Han var nog mer iller än hund i huvudet...

Kommentarer
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

- Om du är imponerad av min mängd reps så känns det okej, annars är jag själv sjukligt missnöjd. Har inte alls hunnit med fler(eller kroppen har inte orkat heller).
Vad har du för tips på övningar du gör?:)

Då borde jag allt satsa på att testa det teet!
Kramar

2013-04-29 @ 13:09:19
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: Diana Doss

<3

Sv: Det var 3 olika, en med banan, maränger och chokladsås, en annan med persiko- och päronbitar (du vet såna konserverade), strössel och ett rån. Den som jag gjorde var med chokladbitar, en cookie och chokladsås.

Tja, det beror ju på hur mkt godis man äter också. Jag menar en godis om dagen gör ingen tjock, men man vet väl bäst själv hur mycket man kan äta av det.

2013-04-29 @ 17:22:03
URL: http://attborjalevaigen.blogg.se/
Postat av: helene

Mat är underbart... Önskar att jag vore 1,75 så hade jag kunnat äta mer. Eller om det bara vore så att kroppen behövde ungefär dubbelt så mycket som den behöver nu. Du skulle bli tvungen att äta mer, och det vore gott det.

2013-04-29 @ 21:48:18
URL: http://helenesoderberg.blogg.se
Postat av: helene

Menade inte "du skulle bli tvungen att", utan "då skulle jag bli" :P

2013-04-29 @ 21:49:44
URL: http://helenesoderberg.blogg.se
Postat av: Diana Doss

Ja, inte var det kul inte! Men som sagt säkert superbra för mig.

Ja, jag skulle nog oxå valt den glassen jag gjorde ^^ det var den som var mest populär dessutom ;)

Nej godis varje dag är nog inte alltför bra för tänderna... Man får hitta nåt sätt som passar en själv.

2013-04-29 @ 23:45:58
URL: http://attborjalevaigen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0