Myggbettsångest

Att leva med konstant malande ångest som inte ger med sig är som att ha ett myggbett som aldrig slutar klia. Jag blir tokig, jag blir galen, jag står inte ut. Hörde ni det alla jävlar, jag står inte ut!
 
Jag tänker ibland att jag orkar inte mer. Fast det gör jag ju uppenbarligen eftersom jag fortfarande är här. Men jag blir knäpp av det. Jag känner hur min ork och mitt försvar sakta droppar ner som smältande snö.
 
För mig är självskada som att äntligen få klia på myggbettet.
 
På alla sätt. Det ger en lättnad, för stunden. Sedan börjar det klia igen och inget är ett dugg bättre mer än att bettet är svullnare.
 
Det går att distraheras sig i stunden, att lägga det lite i bakhuvudet men så fort ljuden tystnar runtmkring, så fort jag är i ensamhet eller sänker garden så kliar det sådär så det enda man vill göra är att ta en stålborsta och riva till.
 
Det, mina vänner, är hur det är för mig att leva med min ångest.

Kommentarer
Postat av: Julia

Sv; Nej jag håller med dig. Gick det att bara tänka sig glad skulle man ju inte ha några problem... Men i alla fall i mitt fall är det viktigt att försöka tänka mer positivt, för jag är väldigt bra på att begrava mig i negativa tankar.

2013-04-10 @ 17:59:09
URL: http://enrymd.blogg.se
Postat av: Lissie

Hade inte kunnat beskriva det bättre själv. Bra metafor! Men hemskt att det ska behöva vara så.

Det är så illa när det känns som att de enda sätten att komma ifrån ångest/dåligt mående är på diverse destruktiva sätt. Människor brukar säga till mig "men du mår ju bra ibland", och visst, ibland känns det inte lika fruktansvärt men det är liksom för att jag lyckas distrahera mig genom att stoppa huvudet i sanden. Det är som att ångest är normaltillstånd och allt annat är flykt.

2013-04-10 @ 21:45:45
URL: http://fairlynuts.blogg.se
Postat av: Diana Doss

bra liknelse

sv:lite jobbigt när det går i ett heeeela dagen, men det funkar. skulle varit ledig idag, men nu fick jag hoppa in och jobba ikväll ändå... ångrar nästan att jag sa ja till det...

haha, ja tänk vilka idéer man kan få.... helt sjukt.

2013-04-11 @ 13:19:02
URL: http://attborjalevaigen.blogg.se/
Postat av: Elin

Förstår verkligen vad du menar här. Den här liknelsen är så tydlig. Precis så är det. Det ligger alltid där bakom och gör sig påmind, stör, förstör.

Haha ja stämmer nog. Undantaget fri tillgång till mat så är det så vi har det här hemma. Om våra hundar skulle ha tillgång till mat hela tiden skulle de vara döda pga övervikt vid det här laget. När valpen var yngre (den äldre valpen) fick hon upp lådan med hundmat (15kg) och åt upp drygt en liter innan vi kom på henne. De skulle äta upp allt, de kan inte ransonera ^^ Du har lite klokare djur än jag :P
kramar

2013-04-11 @ 17:00:52
URL: http://www.uturanorexin.blogg.se
Postat av: Maja

Jag känner igen det där, har själv jämfört problem med myggbett tidigare. Och att sluta klia är bland det svåraste som finns.
Styrkekramar!
Sv: Jo, tror dock att det bara är mer och mer som väntar, så ser inget riktigt hopp om att det ska bli bättre i nuläget.

2013-04-11 @ 18:19:49
URL: http://cuilenya.blogg.se
Postat av: Silverglitter

Som de andra skrivit, en extremt bra liknelse på alla sätt. Det är ju så himla svårt att sluta klia!

2013-04-13 @ 17:48:23
URL: http://silverglittrande.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0