Tisdagsmöte

I tisdags var jag på första mötet för utredningen. Det var speciellt. Psykologen presenterade sig, en man i min längd, säkert tio kilo lättare och mitt intryck av honom vad att han var.. det där typexemplet av "grå mus". Det såg ut som hans personlighet och humor kunde tänkas rymmas i en äggkopp modell liten. Hoppas han överraskar mig när vi ses nästa gång. Läkarundersökningen var spännande minst sagt eftersom det var väldigt basala neurologiska tester för att se att jag var normal där. Typ, lägg pennan PÅ blocket.. eller stå och hoppa på ett ben i tjugo sekunder. Självaste herr doktor verkade lite disträ. När jag kom hem insåg jag att det kan ha haft att göra med det faktum att han är född 1939... karln är alltså 74 år.
 
Jag är nära att hoppa av skiten. Det kommer ändå inte ge något mer än dåligt samvete för att jag tar upp tid.
 
 
Idag besökte jag sjukgymnasten och fick som vanligt akupunktur. Jag brukar inte reagera så mycket på det men idag blev jag helt utslagen. I vanliga fall är jag oftast rastlös och har tråkigt när jag ligger där med nålar i ryggen men idag var jag helt väck och höll på att somna hela tiden. Passet på gymmet blev därefter minst sagt. Seg som överkokt knäck ungefär.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Jag hade velat testa akupunktur någon gång! Det verkar ganska avslappnande. :D

2013-04-12 @ 13:24:35
URL: http://stjarnmoln.blogg.se/
Postat av: Maja

Oj oj, det var ingen dålig ålder på den karln.
Akupunktur är nog något jag skulle behöva i nuläget, det och massage. Att få loss alla jädrans knutar som har lagts på lager sedan januari.
Kram! <3

2013-04-12 @ 14:47:23
URL: http://cuilenya.blogg.se
Postat av: beayourdreams.blogg.se

De flesta psykologer brukar vara sådär i början, för att vara "neutrala" första gången man ses. Kan ju hålla tummarna för att han ändras lite till nästa gång också! ;) haha.. Jadu ang. din läkarundersökning.. :P De gick bra i alla fall? ;)

Du tar INTE upp tid alls, du behöver all hjälp du kan få. *kram*

Sv:
Ja, tiden brukar ta.. Tid på sig! Psykiska sjukdomar är inte att leka med, de kan sitta i LÄNGE. Man får liksom försöka sig på olika metoder utav behandling, allt passar ju inte alla. Man får försöka hitta det som passar en själv och gynnar en mest! Jag tror på att du kommer hitta dit!

Exakt.. Som om de inte finns något stopp, så fort man ätit något är man liksom tom igen och magen kurrar.. "MER MAAAAT".. Å andra sidan brukar man ju behöva mer mat då, men det är inte kul att bli hungrig kort efter en måltid.. Men de är väl egentligen inte kul för någon? Exakt.. "Mmmmm den där bordskivan med lite salt skulle nog sitta fint!" haha.

Pastasåser med grönsaker och wok/ bulgursallader är ju inte fyskam de heller! Jättegott ju. Åt couscous"sallad" idag typ med ägg, skivad skinka, avokado och grönsaker dårå.. Hur gott som helst! Ska ikväll käka quinoa med fetaost och kikärtor.. :D Mumssss! Ja grytor har jag svårt med dårå, "Ihopblandad mat" så att säga.. Men det går ibland dock! Men ja det är svårt annars. Jag vill ju helst ha allting separerat.. Men de måste jag ju arbeta med, det måste ju bort! Att höra "lagom" och "Normal" som inte ens finns är ju bara fel.. Allt som är lagom för mig är ju kanske inte lagom för dig.. Eller normalt för dig kanske är onormalt för dig! Allting är ju relativt.. Näää inte särskilt logiskt.. Potatis är gott så jag tycker definitivtt du ska äta potatis! Ät så många du vill och skit i om det blir för mycket eller för lite. Jag brukar ju ta typ 2-3 beroende på storlek och mer ibland för att potatis är gott.. Tihi!

Ah jag tänkte på de, men jag har så svårt med.. Ja.. "Extra kalorier" så att säga. :/ Brödet är ju typ med 3 dl vetemjöl, 2.5 dl råggryn, 2.5 dl vatten, 2 msk sirap och 1/4 tsk salt. ENkelt sådär! Tänkte dock att man kan slänga i typ.. Något fullkornsmjöl eller alternativt som du säger, nötter, torkad frukt osv.. Men de där "extra" är så sjukt jobbigt i mitt huvud att jag får spader! Att göra typ yoghurt/ filmjölksbröd med massa nötter, torkadfrukt, fröer o.s.v. fungerar nog.. Då skär man ju upp en del utav limpan liksom! Men nu är ju bröden "portions" gjorda typ.. :P Så ah!

En dag blir man fri från allt, man får låta det ta den tid de tar helt enkelt!
Kramis <3

2013-04-12 @ 16:06:14
URL: http://beayourdreams.blogg.se/
Postat av: Julia

Hoppas verkligen det känns bättre sen! Ibland stämmer ju första intrycket men ibland har man ju helt fel också... Vad är det för utredning du gör?

2013-04-12 @ 17:22:57
URL: http://enrymd.blogg.se
Postat av: Diana Doss

ge det en chans. funkar ni inte ihop så har du all rätt att byta till någon annan.
74!?!?!?! när tänkte han gå i pension???

sv: ohja, brukaren spelar stor roll!

hehe, nej jag tror jag håller mig till kängorna ett tag till ;)

2013-04-12 @ 19:40:24
URL: http://attborjalevaigen.blogg.se/
Postat av: Lissie

Tänk om man bara kunde få träffa vårdpersonal som man tror på och känner sig trygg med. Som känns professionell... Jag fick också göra såna där neurologiska tester sist jag var hos läkaren. Det är kanske bra att de kan utesluta sådana problem, men jag tänker att om man har problem med att lägga en penna på ett block borde man kanske vara medveten om det och söka hjälp för det?

Hoppas det blir bättre, första intrycket behöver som sagt inte alltid stämma. Man får ge det några chanser. Annars kan du ju alltid fråga om att få byte läkare/behandlare?

2013-04-14 @ 09:40:44
URL: http://fairlynuts.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0