Tusen ord men inga nedskrivna.

Igen och igen är det tomt i huvudet när jag sätter fingrarna mot tangentborde. Eller inte i huvudet, det är stopp någonstans mellan hjärnan och händerna. Jag kan inte få ut orden och tankarna. Kan inte förmedla. Vilken tydligen är ett problem enligt psykolgen som gjorde utredningen. Det är också ett problem att jag bara ser ytterändarna av skalor. Som det här med att prestationer. Antingen så är jag bra eller så är jag usel. Däremellan finns inget som är värt att vara. Enligt honom är det inte ovanligt för personer med aspergertendenser. Det är helt enkelt så att allt det där gråa i mitten är för odefinierat och diffust för att man ska förstå det. Lite förenklat. Det låter logiskt. Sedan vill jag ju vara bäst. För jag är perfektionist och tävlingsmänniska. Det är lite dumt misstänker jag. Men att sluta kämpa för att vinna känns också dumt. Det är väl att acceptera förlusterna jag borde jobba med. Fast det vill inte tävlingsinstinkten. Vill inte lära mig att acceptera att inte vinna för då kasnke jag inte satsar allt nästa gång. Typ så.

Kommentarer
Postat av: Silverglitter

"det är stopp någonstans mellan hjärnan och händerna", usch, vad jobbigt det är när det blir så. Oftast svårt att veta hur länge det sitter i också, men orden kommer tillbaka. Förr eller senare så hittar man dem igen.

Kram!

2013-08-02 @ 07:49:16
URL: http://silverglittrande.blogspot.se
Postat av: Elin

Och det här med att satsa fullt ut kanske inte behöver vara så onödigt.. Med ditt mående är det ju knappast ett vinnande koncept i längden. Du orkar inte hur mycket som helst med allt du bär inom dig.

Håller med dig, även de kortaste, och de längsta kommentarerna värmer i mitt annars rätt trasiga hjärta.

Det är sant. Det är mycket väntan, särskilt inom psykvården :S Tragiskt nog.
Kan det inte vara värt att prova, går det skit så har du ändå försökt, då kan du i alla fall inte klanka ner på dig själv för att du inte försökte? Om det finns minsta chans att du kan må bättre kanske det vore något? För du förtjänar att må så mycket bättre än det här.
kramar

2013-08-02 @ 12:06:17
URL: http://www.uturanorexin.blogg.se
Postat av: Sara

Kram till dig<3


Sv: haha lustigt, jag hade aldrig hört om vetegroddsolja Förns typ förra veckan, nu hör jag det hela tiden. Det vore ngt det för Mollie, skulle underlätta;)

2013-08-02 @ 15:01:25
URL: http://sarasvensons.blogg.se
Postat av: fanny

Sv: Usch ja, det är nackdelen med sommaren; alla har semester. Men nu är det höst snart snart så då får vi båda besked:D

2013-08-02 @ 20:17:17
URL: http://vitochrosa.blogg.se
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Sådär är det för mig också. Man har massor i huvudet, men det går liksom inte att formulera fram till ord.

2013-08-07 @ 12:12:08
URL: http://patriciac.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0