Vissa dagar skulle bara låta bli att komma

Igår var en sådan dag som inte borde finnas. Överflödig är minst sagt rätt beskrivning. Fram tills ett tag efter lunch satt jag i sängen med datorn i knät och rullgardinen nerdragen och ignorerade att det fanns en värld utanför. För jag orkade inte tänka på den, inte delta. Tanken på att resa sig ur sängen och ta sig hela vägen till klätterhallen kändes övermäktig. Som en längre bregsbestigning. Fast utan det roliga och den fina utsikten. Jag satt och funderade på om det var möjligt att bara sluta andas. Att leva kändes inte ett dugg lockande men jag var för apatisk för att ens överväga att göra något åt saken.
 
Till slut fick jag tag i mig själv. Med motiveringen att jag bara skulle bli sittande hemma och tröstäta eller äta för att jag var uttråkad om jag inte kom iväg så gick det till slut. Det var som att resa i sirap. Ångesten som en klibbig blöt dunjacka runt kroppen. Jag klättrade och det gick inte bra. Kände mig seg, trött och virrig. Promenerade en timme och blev svettig, solen värmer än. 
 
Försöker att inte bryta ihop. Försöker orka. I helgen ska jag till Tallin och döma på en illerutställning. Ensam. Jag ska klara mig förbi det. Jag måste ha etapper. Jag kan inte se att jag ska orka fram till jul, det är för långt bort. Det är verkligen en dag i taget. 
 
 
Så trött, så trött. I lördags.
 
Finaste Zombie i uteburen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Diana Doss

jaså? coolt :)

tusen tack!! så fantastiskt skönt att lämna detta bakom sig ♥

2013-08-20 @ 12:48:40
URL: http://attborjalevaigen.blogg.se/
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Jag hoppas så att det med tiden kommer börja fungera för dig.

Här vågar jag inte tänka eller ta mer än en dag i taget heller. Idag har en sådan dag då jag helst bara vill ligga och sova bort hela dagen. Men jag ska ta mig till träningen. Ska åka spårvagn eller tåg igen - en väldig utmaning när man är i detta skicket.

Hoppas du är lite mer pepp idag♥

2013-08-20 @ 13:16:09
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: Lena

Oj, är du utbildad illerdommare? :D
Vad går man för utbildning då?

2013-08-20 @ 16:40:48
Postat av: Elin

Åh hoppas Tallinn blir bra för dig! Bra med utmaning även om det blir jobbigt. Tycker det är starkt av dig att försöka. Och det är svårt, och kanske förblir svårt ett tag till, men oavsett vad blir det ju aldrig bättre om du inte provar..

Tacos är verkligen gott, men det smakade mest ångest igår.. Som resten av maten den senaste tiden.. :S
kramar

2013-08-20 @ 19:55:36
URL: http://www.uturanorexin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0