Halloj

Pratar preventivmedel med en vän och konstaterar återigen att jag är diskvalificerad för typ allt. Kombinerade hormonpreparat är inte ett dugg att rekomendera om man har auramigrän. Vilket jag har och dessutom är den otroligt hormonkänslig, det är den huvudsakligen utlösande faktorn. Hormonfritt är svårt, kopparspiral är inte riktigt aktuellt pga extrema blödningar i släkten och även rätt ordentliga hos mig (men hanterbart). Minipiller är ju med tanke på migränen okej men det är bara ett enda stort asgarv att jag skulle komma ihåg att ta dom så regelbundet som krävs. Så då återstår dom där som betyder meck. Har funderat på att prata med en barnmorska men det känns rätt värdelöst då det inte finns så mycket annat att komma fram till än det jag redan vet. Väntar fortfarande på bättre alternativ för män. 
 
Igår var jag för övrigt hos psykologen. Andra gången och det är väl... jag vet inte. Jag har läskigt förtroende för honom men själva behandlingen är som all annan. Jag vet allt han sagt hitills. Men det är väl bara att försöka. 

Kommentarer
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Jag kör utan någon form av preventivmedel. Kondomer när det behövs liksom, det fungerar för oss. Mest för att jag är så nojjig med allt vad piller och grejer heter och ja, för killar finns ju inget alternativ.

Hihi, och du är så söt i mössa så ha den på huvudet du:)

2013-12-04 @ 15:56:19
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: Diana Doss

"skuttihoppeffekt" x)

intressant! kan man bara köpa korven online eller finns den i affär?

ja, alltså bitarna är ganska torra om man inte blandar dem med något. tror jag också gjorde carbonara med dem en gång, hälsans kök alltså, och det blev gott! vet att jag åt skivorna med mos en gång, och det funkade galant! låt fantasin flöda liksom ;)

2013-12-04 @ 18:47:17
URL: http://attborjalevaigen.blogg.se/
Postat av: Helene

Inget preventivmedel känns bra... Tidigare när jag åt ppiller trodde jag att det funkade perfekt, men sedan fick jag en biverkning; svamp, vilken försvann nästan på en gång när jag slutat med pillren. När jag slutade så blev jag också mycket piggare och inte lika akuthungrig längre. Det var två biverkningar som jag inte ens visste att jag haft. Hade läst många som upplevt trötthet och ökad hunger, men förstod inte att det var så med mig också, förrän jag slutade med pillren och kände skillnaden. Kände mig rätt lurad helt enkelt.

2013-12-04 @ 20:47:54
URL: http://helenesoderberg.blogg.se
Postat av: Esmeralda

sv: jaa det blir ju missvisande när 90% av alla "smala" tjejer står med benen så det ser ut som att de har ett mellanrum mellan låren. Problemet är att folk inte förstår att du kan väga 100kg och ha ett thigh gap men väga 50kg och inte har det. Det beror på hur långt ifrån höfterna är ifrån varandra

2013-12-05 @ 13:00:26
URL: http://getfitandhealthy.blogg.se
Postat av: Maja

Bra att du ändå låter behandlingen få sin gång, hoppas att det här kommer fungera för dig!
Massa styrkekramar! <3

2013-12-05 @ 16:22:45
URL: http://nolicedere.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0