Minusenergi

Vaknar. Ångesten i halsen, bröstet, huvudet och varenda muskel i hela kroppen. Planerar träningspass i huvudet. Gör ett snabbt överslag på mat som jag kanske kan tänka mig att eventuellt äta. Skalar apelsin och skär upp persimon. Andas. Försöker.
 
It's enough. Det räcker. Jag vill inte mer. Vill, vill, vill inte. Jag har ingen lust att orka längre. Det är för jobbigt. Det kräver mer än jag har. Jag går på minusenergi sedan så många år tillbaka.  Varför kan jag inte bara lägga mig ner och sluta. För jag orkar inte det här. Jag må göra det. Dag in och dag ut men jag har inte orken till det.
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Det är okej. Gå under i sängen ett tag. Hur länge den stunden är är ju upp till dig. Eller ja, upp till din ork och din motivation. Det är ju inget du kan tvinga dig till, möjligtvis pressa dig till, men det får ta den tid det tar. Tycker jag.

Jo helt rätt. Självklart blir det svårt att hålla ihop dagarna som jag annars skulle haft normala rutiner att fylla ut den med. Men det är den tiden jag behöver för att kunna orka med att kämpa för att orka följa de där rutinerna nästa år. Hur länge jag nu blir kvar. Men jag är bra på att fylla ut överflödig tid åt att vara manisk eller som du säger, destruktiv. Det har dagen idag bestått av. Massa skit och dumheter. :S
kramar

2013-12-19 @ 17:00:19
URL: http://www.uturanorexin.blogg.se
Postat av: LIENE

sv: Vad är arsenik?
Nej, smör och vetemjöl kan vara väldigt bra om man inte äter för mycket utav det.

2013-12-19 @ 19:27:28
URL: http://lifefromwithin.blogg.se
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Som jag känner, exakt på orden.

2013-12-20 @ 01:16:17
URL: http://patriciac.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0