Naken sanning

Utan förskönande ord och långa omskrivningar så står det till som föjer:
 
Jag mår skit. Jag har hög ångest varje kväll och vill mest sluta andas av mig själv för jag är för trött för att göra något åt eländet. Jag är igång och håller en aktivitetsnivå som är en bra bit högre än vad jag orkar med. Både för att jag är rastlös och för att jag är rädd att bli stillasittande och tjock. Jag får för lite sömn och gör för mycket och håller på att brytas ner och ihop och bli ett ingenting som inte gör något alls. Det gör ont i själen och om jag hade energi nog skulle jag gråta men jag orkar inte. Jag orkar inte känna efter riktigt, orkar inte ta tag i det för jag har kört fast och vet inte hur jag ska ta mig loss. Jag blir handlingsförlamad och stressas av ingenting. Som att jag har ett mail att skicka. Det känns som jag skulle behöva sova i en vecka men min kropp har slutat låta mig sova ut. Något är vansinnigt fel. Jag tror det är att jag är sjuk. Psykiskt sjuk. Som en del tror att man väljer att vara och väljer att stanna i. Välkommen att byta liv med mig säger jag till alla som tycker så.
 
 

Kommentarer
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Önskar jag kunde säga något som kunde hjälpa dig, men sitter i samma båt jag och vet inte hur jag ska ta mig i land:(

2013-02-25 @ 14:00:35
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: Maja

Det känns verkligen som att du behöver komma och prata med någon expert, för såhär kan du inte må. Det är inte okej för mig och verkligen inte för dig.
Massa styrkekramar! <3

2013-02-25 @ 16:55:42
URL: http://cuilenya.blogg.se
Postat av: Hanna-chan

Det är så ledamt att läsa att du mår dåligt. vill ju att du ska må bra! Skickar en massa kärlek och tröst!!

2013-02-25 @ 19:08:00
URL: http://trytobehappy.blogg.se
Postat av: Lissie

Åh :( Hade gärna bidragit med något smart eller stöttande men känner ju liksom samma sak för det mesta... Depression, detta djävulens påfund! :(

2013-02-25 @ 21:28:14
URL: http://fairlynuts.blogg.se
Postat av: emma

Låter inte alls bra det där..Folk som tror att man väljer att må dåligt är helt ute och cyklar. Jag vet själv hur det käns och känner sådär i perioder och det är verkligen hemskt. Du skriver att du håller en så hög aktivitetsnivå som du knappt klarar av själv. Pressa inte dig själv så hårt och slappna av. Kanske att prata ut med någon skulle kännas bra,eller fortsätt att skriva på bloggen! Kramar och ta hand om dig och det kommer att bli bättre.

2013-02-25 @ 21:50:58
URL: http://emmaforslunds.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0