Veckans mobilbilder

Ibland är livet grågrått eller svartsörjigt och rätt värelöst. Som just nu. Jag har ont i ryggen, varje kväll när diskarna sjunkit ihop efter dagens sittande och stående så ilar och strålar det och gör så vansinnigt ont i benet att jag inte vill stå upp. Jag är tjock och svullen. Att ha extremt dåligt med pengar gör att det blir på tok för mycket kolhydrater. Jag har inget mot dom per definition men det går inte att komma ifrån att det kan bli för mycket. Typ när man äter havregrynsgröt, hembakat bröd (billigt värre) och mycket pasta... min mage mår inte så bra av det. Billigt protein när man inte käkar kött (eller då också förstås) är linser och bönor vilket jag älskar men tyvärr inte kan äta i större mängder egentligen. Ger mig gaser och svullen mage. Och ont då självklart. Jag saknar helt enkelt att få äta mer protein och mer grönsaker. Något annat än morötter och fryst broccoli då. Ovanpå allt det där så mår jag ju inte på topp psykiskt. Alls. Med andra ord rätt värdelöst.
 
Så, för att muntra upp det hela lite tänkte jag visa veckans bilder tagna med mobilen. Det var inte så värst många men lite kul är det ändå.
 
 
En del av en middag, potatis, palsternacka, morot,
rödbeta, lök och fänkål. Vi var två och det tog slut.
 
Korvarna som åts till rotsakerna. Någon som sett dom nyligen?
Har inte kunnat hitta dom på länge det här var från frysutgrävning.
 
 
Efter dagens träningspass.
 
Receptionen till min fristad. Klätterhallen.
 
 
 
På tal om dagens träning däruppe, såhär såg den ut om någon är intresserad:
 
Uppvärmningen bestod av roddmaskin ett par minuter, därefter rörlighetsträning med pinne och sedan komplexfemman med pinne.
 
Utfall (+10kg) Tabataintervall, 20s fullt ös, 10s vila gånger åtta.
Sidoutfall med stödjebenet på bosuboll, Tabataintervall.
Framsida lår (stående på knä, helt rak kropp, fäll bakåt tills det inte går att hålla mot längre och sedan tillbaka till utgångsläget). Tabataintervall.
Höftlyft med inrullning på boll 3x45s.
Omvända flies med hantlar (3+3kg) 2x20
Flies med hantlar (2+2kg) 2x15... svårt när armarna inte riktigt orkar med lika mycket som ryggen.
Rodd i redcord 2x10
Bålrotation i redcord 2x10/sida
 
Sedan tre balansövningar för stabilitet, främst för bålen. Draken (google is your friend=)), sittande på boll, fötterna upp och hålla balansen. Fötterna i backen, knäna i nittio grader och skulderblad och övre delen av ryggenpå boll, lyft ett ben i taget (sjukt utmanande).
 
Sedan samma kombination som sist. Först liggande på rygg med benen på boll och lyfta ner en fot i taget samtidigt som svanken pressas ner i marken. Sedan båda benen på bollen, knäna i 90 graders vinkel och fälla från sida till sida. 3x45 s. på båda omväxlande, alltså sex i rad utan vila.
 
Rotation med medicinboll, för magen. 2x45s.
Situps på bosuboll 2x max.
Superman, liggande på mage, lyft ben och hand korsvis. Tabataintervall.
Sedan avslutade jag med hunden, samma som sist. Lugnt och försiktigt och noggrant.
 
 

Kommentarer
Postat av: Esmeralda <3

sv: jaaa det var supergott!! allt bra med dig?

2013-02-10 @ 12:16:36
URL: http://esmeraldaaa.blogg.se
Postat av: Mallan

Såg spännande ut med maten! Blev det gott?
Sv; Du har verkligen så rätt i det du skriver, kunde inte förklarat det bättre själv! Kram

2013-02-10 @ 14:03:21
URL: http://mallanolsson.bloggplatsen.se
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Det är så tråkigt att du ska må så dåligt vännen♥ Men det vet du redan att jag tycker.
Härligt med träningen!!

Tack för alla frågor, de kommer i ett inlägg - någon gång när min ork är tillbaka:/

2013-02-10 @ 19:56:15
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: Maja

Inte alls kul att du inte mår så bra, när magen sväller upp ogillas ju på hög nivå. Hoppas verkligen att det blir bättre snart!
Sv: Har inte fått något svar än, får hoppas att det kommer snart.
Kram! <3

2013-02-11 @ 09:55:35
URL: http://cuilenya.blogg.se
Postat av: Diana Doss

tack för ditt svar och all tid du la ner på att skriva ihop allt! lär ju ha tagit en stund? min moster nämnde oxå det där med stress och att man tuggar för lite, ingen matro alls och då sväljer man troligtvis mer luft som bidrar till uppblåst mage.när jag pratade med carina (som jobbar på en skola) sa hon att skolmaten innehåller ju vääääldigt mycket kolhydrater och att det kan bli lite väl mycket av det genom mackor, pasta osv.. hon sa att hon själv försöker undvika vetemjöl för att det ger henne ballongmage.

men ja, precis som du säger är det nog inte den bästa lösningen att helt utesluta något, men möjligtvis dra ner på vissa saker.

ja, när jag äter hemma brukar ja ha tidningen till hands för att distrahera mig med den så att jag äter i ett lugnare tempo.

min moster skrev ett par piller som finns på apoteket så jag kanske provar något av dem om det inte ger sig.

2013-02-11 @ 22:52:51
URL: http://attborjalevaigen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0