DIY - vinterkläder

Det är ju många som visar upp pyssel och knåp och även bakning under titeln DIY, do it yourself, så jag funderade på vad jag är bra på som kan vara något under den rubriken och fastnade för påklädning=p På vägen till och från klättringen idag såg jag så otroligt mycket människor i alldeles för lite kläder som uppenbart frös, jag gjorde inte det. Så med dom orden lämnar jag över till mina bilder=)
 
 
Jag grundade med underställ, byxorna i syntet och tröjan i ylle (mer värme så) och ett par tunna yllestrumpor.
 
Ett par tjocka sockor (ylle), fleecebyxor och en ordentligt tjock fleeceartad tröja som lager två.
 
Ofodrade täckbyxor, halsduk i ylle, tunna fingervantar och en ordentligt mössa som nästa lager.
 
Dunjacka och varma gosiga tumvantar innan jag satte på mig mina varma skor med tjock sula.
 
 
Igår hade jag en helt ofodrad skaljacka istället för dunjackan men höll mig varm tack vara dubbla underställ i ylle, en tunn fleecetröja och en tjock fluffig tröja. Det går att klä sig efter vädret om man bara vill, tänker efter och släpper tankarna på hur man "borde" se ut. Jag tycker så synd om alla unga tjejer som bara "måste" ha så tighta jeans att dom inte ens får in ett par strumpbyxor under. Eller alla som är så rädda om frisyren att dom står och fryser öronen av sig i minus arton grader. Jag tycker synd om dom för att dom inte är starkare i sig själva och klär på sig ordentligt när det är så kallt som det är just nu.
 
Och ja, jag har dagissnoddar i mina vantar så jag inte ska tappa dom. Bästa uppfinningen ever.

Kommentarer
Postat av: Angelica

jag hatarhatarhatar att frysa, vantarna är mina bästa vänner denna vintertid (och hela våren, och hösten), hihi :)

2013-01-24 @ 21:44:12
URL: http://angelicakatarina.blogg.se
Postat av: Diana Doss

that's the spirit! så ska det se ut ;) själv gick jag runt som en stoppad korv på marknaden. frös bara av att se en del som hade tajta tunna byxor, ingen mössa osv...

sv:haha XD

ja, det känns skönt! :) kul att se om de utvecklas också!

2013-01-24 @ 22:24:47
URL: http://attborjalevaigen.blogg.se/
Postat av: Maja

Jag avskyr att frysa, hellre ser jag ut som stryk! Går bara runt i tjocka tröjor såhär års, och får jag in ett par tights under jeansen tvekar jag inte en minut. Dubbla vantar kan jag dock inte ha, i alla fall inte ett par tunna fingervantar som närmast huden, mina fingrar måste nudda varandra, annars försvinner värmen fort som attan.
Kram! <3

2013-01-25 @ 14:35:27
URL: http://cuilenya.blogg.se
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Haha jag klär mig också oftast efter vädret - orka frysa liksom. Men igår misslyckades jag trots stor "björnfitta" på huvudet och tjock jacka och massa kläder så frös jag så mycket att jag inte klarade av fotorundan:( Vet inte vad jag gjorde för fel?!
Kram

2013-01-26 @ 09:27:02
URL: http://patriciac.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0