Frågor med svar

Eftersom jag känner mig lite ordtom idag så partar jag till det med 60 frågor och svar som jag fann hos HanaPee.

 

1. Hur gammal är du? 26

2. Hur gammal känner du dig?
Yngre

3. Vad har du gjort i dag? Gått upp, serverat illrarna dagens frukost (kycklingvingar) och gjort frukost till mig (ostmacka, blodapelsin och te).
 
4. Vilken film såg du senast? I rymden finns inga känslor. Senast på bio var Ted.

5. Vem ringde du senast? Illersara, för att skilja henne från Tesara eller någon av dom andra Sarorna jag känner.

6. Är du besatt av någonting? Besatt och besatt.. jag dricker mycket te och tittar mycket på House.

7. Är du rädd för blod? Nej, inte ett dugg.

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Stökigt skrivbord.. kallt.

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Kanske. Olof Palme, Per-Albin Hansson, Carl Bildt, Ingvar Carlsson och så vill jag att det ska ha funnits en Hjalmar Branting.

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nej men jag kollade efteråt om jag hade rätt och det hade jag.

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Finns ingen dominerande färg. Har många olika färger.

12. När vaknade du i dag? 
Först 09.26 och sedan ungefär en timme senare.

13. Vilken är din favorithögtid? Jag vet inte riktigt men jul är den enda jag firar egentligen så det är väl den då.

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Någonstans där jag mår bra. Klätterhallen duger fint.
 
15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Avdelning 1 på St Görans sjukhus

16. Hur vill du tillbringa din pension? I lugn och ro.

17. Vad lyssnar du på just nu? Tanken som räknas - Lars Winnerbäck

18. Har du någon gång brutit ett ben? Japp, ett brott och en spricka i högertumme och en spricka i vänster lillfinger.

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? 
Te, mjölk, frukt, grönsaker... illermat.

20. Vem är din favoritkändis? Pass på den. Jag är inte en sån som blir starstruck direkt.

21. Vad är du på för humör just nu?  Är trött ett humör? Annars ångestfylld och känner mig ensam.
 
22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa.

23. Snarkar du? Om jag är tillräckligt förkyld.

24. Vilka yrken har du provat på? Slangklippare (gjorde massa småsaker blanda annat klippa upp slangar när jag sommarjobbade på mammas jobb) och cityman (postutdelare på citymail).

25. Hur går du helst klädd? Mjukisbyxor, friluftskläder.

26. Vilket stjärntecken är du född i? Oxe.
 
27. Vilket är ditt favoritgodis? Choklad, gärna mörk. Naturgodis.

28. Vad sa du senast? Gissningsvis "Godmorgon skitungar" men jag kommer inte riktigt ihåg.

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Bästa som i det jag var bäst på eller det jag gillade mest är ju frågan. Idrott, drama, slöjd har jag alltid gillat. Biologi på gymnasiet. Matte fram till sjuan ungefär.
 
30. Vad har du på dig just nu? Rosa mjukisbyxor, grå långärmad tröja och grå fleecetröja. Varma sockor.
 
31. Vilken är din favoritaffär? Add Nature eller Alewalds om man pratar kläder och prylar.
 
32. Vad har du för storlek i kläder? Varierande mellan 36 och 40 beroende på plagg.
 
33. Vad har du i dina fickor? Just nu inget mer spännande än en mobil.

34. Vad köpte du senast? En bar och cashewnötter.

35. Hur många gånger har du flyttat? En enda. När jag flyttade hit och därmed från barndomshemmet.

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Varför ska man vara fast på en öde ö? Jag skulle ju välja en båt eller möjligen en helikopter med pilot men det får man ju aldrig. Hur som helst så skulle jag välja min flodgris som en av sakerna.

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Varken eller egentligen är trött mest hela tiden. Fast morgnar är kanske aningen värre. Vilket är tråkigt eftersom jag gillar dom.

38. Senaste filmen du såg på bio? Ted.

39. Har du blivit sydd någon gång? Ja. Utförligare svar känns överflödigt.

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Jodå.

41. Vad åt du till frukost? Som jag skrev högt däruppe, ostmacka (hembakat bröd), blodapelsin och te.
 
42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Jag gick min andra termin på gymnasiet och var vansinnigt nykär=) Spelade mycket handboll, dömde handboll och var tränare för ett tjejlag, i handboll naturligtvis.
 
43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nej, jag har inte körkort.

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Det kommer jag inte ihåg.

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? Oftast på kanten av sängen.

46. Vad var det sista du åt? Frukost, för innehåll se fråga 41 och 3.

47. Vem är världens vackraste kvinna? Jag kan ärligt talat inte säga det, jag tänker inte på sånt varken när det gäller män eller kvinnor..

48. Är du blyg?  Nej.

49. Vilken var den sista konserten du var på? Lars Winnerbäck på Grönan i somras. Vilken värdelös konsertplats.

50. Vad heter du i andra namn? Margareta.

51. Har du varit med om en bilolycka? Ja men jag kommer inte ihåg det. Jag var ett ungefär och pappa körde in i en buss bakifrån. I låg hastighet men bilen blev ett skrotvrak.

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Förmodligen.

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Klättring.

54. Har du några husdjur? Jomenvisst, fem illrar.
 
55. Vill du gifta dig? Been there, done that=)

56. Var växte dina föräldrar upp? Stockholm och Åmål/Karlstad

57. Har du någon gång ringt polisen? Ja! Den gången det var en uppenbart påverkad man i Vällingby som gick runt med någon form av dolk/stor kniv.

58. Har du svenskt ursprung? Lika svensk som Kalles Kaviar typ.. nästan tråkigt ju.

59. Har du, eller har haft, något smeknamn? Nej. Men jag ville alltid ha ett när jag var yngre.

60. Vilka är dina största svagheter? Jag avskyr att misslyckas. Vilket gör att jag gör absolut allt för att undvika det.


Kommentarer
Postat av: Angelica

åh, lars winnerbäck. <3

2013-01-23 @ 20:56:10
URL: http://angelicakatarina.blogg.se
Postat av: Diana Doss

tack och tack för tipset! ^^ det gick rätt bra ändå, trots planering i sista minuten. inte så mycket att planera egentligen.. bara vad vi ska köra för grenar, sen är det bara att köra på ;)
men ja, det kändes rätt bra med gruppen. kan nog bli kul det här :)

förstår det. men det är nu du måste försöka lyssna till ditt förnuft som säger att du borde vila lite ibland trots allt. det är nyttigt det med.

2013-01-23 @ 22:27:24
URL: http://attborjalevaigen.blogg.se/
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Läste faktiskt igenom alla svar på frågorna. Haha lustiga frågor en del^^

Okej, men det är ju jätte gulligt av dig att du faktiskt hjälper din vän. tror nog att denna uppskattar din hjälp mycket.

2013-01-23 @ 22:32:34
URL: http://patriciac.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0