Mitt 2012 del fem

Juli:
 

Juli var en månad fylld med resor hit och dit. Det var trevliga saker allting. Fast, för mycket. Jag hade inte velat vara utan något av det men det var fruktansvärt mycket kraft som las på att hålla ihop och orka med. Det är i sådana lägen som jag återigen får se att jag inte är frisk. Månaden började i alla fall med en kvällspromenad för att provgå kängorna jag lånat av mamma.
 
 
 
 
 
 
 
Sedan tog jag och alla illrarna tåg och buss upp till tant P. Hon skulle passa våra skitungar medan vi reste bort och jag tyckte det var en utmärkt anledning att ta några dagar och spendera med bästa finaste vännen.
 
 
 
Vi gjorde rabarberkräm
 
Alinda i illrarnas gästhus
 
 
 
 
 
 
Jag hann knappt komma innanför dörren och packa om innan vi styrde mot norge. För några år sedan sa jag att jag ville fira vår femte bröllopsdag vid en norsk fjord och så blev det. Nästan i alla fall, själva dagen åkte vi faktiskt hem men det var fint ändå. Vi vandrade, klättrade, tältade, lagade mat på stormkök och åkte bilfärjor. Tittade på en glaciär, provade norsk glass och åkte på smala smala vägar.
 
Noggrann planering kräver stor godisskål
 
 
Läcker huvudbonad
 
Dagens lunch, serverad med pulvermos och ack så gott
 
Middagslagande med utsikt över fjord
 
 
Snöbollskastning
 
 
 
 
Frukostgröt efter tältnatt
 
 
 
Själva firarparet
 
Livet fulländat, te, utsikt, har precis klättrat, Jonathan
 
 
 
 
Sedan var det in genom dörren hemma och sova litegrann innan det kom en tant och fem illrar och ringde på. Vi lämnade pälsarna i husses goda omvårdande händer och drogo åstad på den första (men definitivt inte sista) tantsemestern. Vår destination var gotland.
 
 
 
 
 
Utanför ödekyrkan åt vi lunch i total stillhet
 
 
 
Rökt fisk och aioli från katthammarsvik
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: patriciac.blogg.se

Ska läsa och titta på bilderna noga ikväll när jag sitter vid datorn, är på mobilen nu haha.
Jo oftast är det ju så att man fotar när man mår lite bättre och man vill ju helst se tillbaka på fina ljusglimtar, inte bara helvetet. Hoppas på ett finare år nu, dock har väl mitt börjat mörkt redan:(

2013-01-05 @ 13:17:20
URL: http://patriciac.blogg.se/
Postat av: Maja

Gud vilken fin månad med mycket upplevelser!
Sv: Friluftsliv är bra mysigt ibland, i alla fall om vädret är fint. Spöregnar det är det kanske inte lika trevligt.. Xd
Kram! <3

2013-01-05 @ 16:42:19
URL: http://cuilenya.blogg.se
Postat av: Malin Aurora

Åh så härliga bilder!

2013-01-05 @ 22:19:03
URL: http://vildblommor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0