Sjätte juni tvåtusentretton

Nationaldag. Det enda jag märkt utav den var lite mer folk utomhus och att Jonathan var ledig. På ett sätt är jag ltite avundsjuk på Norge som verkligen firar, där det är något stort och människor i alla åldrar har bunad (folkdräkt) på sig. Fast å andra sidan, jag har aldrig varit mycket för organiserde firanden ändå så jag hade förmodligen knappt deltagit ändå. Dessutom har vi ju inte riktigt något sådär stort att fira. I Norge så är det ju att dom slapp oss, vi har ju liksom mest fått släppa ifrån oss landområden. Inte så mycket party om man säger så. Undrar hur det är i andra länder.. I USA är det ju stort också men i övrigt... Hur många länder har nationaldagar eller liknande och hur firas dom. Hum. Mycket jag inte vet helt klart.
 
Vad har jag pysslat med idag då? Försökt ha en bra dag i solen och med bra sällskap och nästan lyckats. Bortsett från maten så har dagen varit rätt bra. Direkt efter frukost packade vi in klättergrejer i bilen och åkte ut till kärsön för att bouldra lite i den riktiga världen i skogen som omväxling till inomhushallen. Vi har varit där två gånger tidigare, för ett och två år sedan, och det är riktigt kul att se att man har gått framåt och utvecklats både tekniskt, styrkemässigt och modmässigt. Sist vi var där var det ett väldigt ynkande och gnällande på mig när jag skulle mantla upp över kanter (ta sig upp sista biten runt hörnet så att säga) för jag tyckte det var tungt och obehagligt men idag flög jag runthörn och upp över kanter som ingenting. Klarade faktiskt allt vi gav oss på innan vi kapitulerade för myggfanskapen och gick och tog ett dopp istället. Årets första faktiskt.
 
En lunch på resande fot blev en sallad från mataffären. Det gick sådär va. Eller jag tror inte det var så illa energimässigt men det är inte bra att lämna och peta ut och selektera. Eftersom vi hade mer klättersug tog vi en vända till klätterhallen också och trots att jag kände mig lite sliten i både fungrar och armar efter förmiddagen så gick det fantastiskt bra. Inte dumt alls när det äntligen flyter på. Efter nästan två timmar fick ge oss eftersom fingertopparnas hud var så tunnsliten att lite till hade fått det att börja blöda för att huden var så nerskavd.. har provat det tidigare och det är bara inte skönt så imorogn blir det klättervila.
 
Handla, fixa middag. Mera sallad. Åt av allt denna gång men var långt ifrån mätt trots en normal portion. Vi åt efterätt, glass med någon hallon/chokladsås, lite bananer och några kakfingrar=) Gott men så inte värt det. Inte fasen mättar det och det gav mig mest bara tokångest och såklart slutade kvällen med att jag som inte var mätt käkade skorpor. Så, tadaaa.. fettångest eller om det var fetångest. Skit känns det i alla fall och cykelturen jag planerat kommer nog bli längre än jag tänkt. Tur att det är skönt ute eller något. Lite less på mig själv. Jag är övertygad (efter överslagsräkning) om att jag inte ätit för mycket utan snarare ganska lagom men eftersom lagom idag är ganska mycket på grund av intensivt aktiverande så får min hjärna spel ändå.
 
Blev inga bilder idag så repris från kärsön 20/6 - 2012
 
 

Kommentarer
Postat av: Diana Doss

okej, jag hoppas iaf att det är vettigt folk som ska ta hand om dig osv.

det hoppas jag med :)

2013-06-06 @ 22:24:42
URL: http://attborjalevaigen.blogg.se/
Postat av: Maja

Låter som en ganska mysig dag, själv var jag ganska trött - men tog ju studenten dagen innan så det har ju sina orsaker.. xD
Skönt att höra att det ändå gick ganska bra på bedömningssamtalet, hoppas att du får rätt hjälp nu!
Kram! <3

2013-06-07 @ 08:07:29
URL: http://cuilenya.blogg.se
Postat av: helene

Jag hoppas verkligen att du snart kan äta en glass och bara njuta! Inte känna nån ångest alls. För visst, det mättar inte lika bra, och kanske får man en sockerkick. Men det är ju gott! Och det är ju roligt att kunna vara med i gemenskapen :) Jag tycker det är värt det faktiskt. Till och med om min hy blir sämre. För dte är ju bara tillfälligt. Jag äter ju inte glass varje dag. Visst är dte viktigt att ta hand om sig. men andra saker är också viktigt. Tycker därför det är bra att variera sina prioriteringar. och tänk! Om all mat en dag skulle förstöras förutom allt vitt socker. Då skulle vi ju vara tvungna att äta av det, det skulle bli livsnödvändigt plötsligt...

2013-06-10 @ 22:40:40
URL: http://helenesoderberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0