Solsken och motvind

Det var en bra första halva på dagen. Åkte hemifrån redan strax efter åtta med min nya fräsiga cykel. Alltså lyckan i fungerande bromsar, runda hjul och tre växlar. Tog tunnelbanan från vällingby och in till gymmet. Rev av ett helkroppspass på en timme och tjugofem minuter.
 
- Komplexfemman 3 varv 17.5 kg
- Utfall i tabattaintervall (20s max 10s vila)x8 med 12 kg
- Raka marklyft i tabbataintervall, 12 kgs kettlebell. Vågade inte ta en tyngre med tanke på ryggen.
- Flies och omvända flies med hantlar 2x15 och 2x10 med 3kg (borde öka)
- Tricepspress med hantel, 4 kg och bröstpress med stång,12 kg. 2x10 på båda och varannan så fyra vändor i ett svep.
- Bicepscurl med hantel 6 kg 2x15 per sida.
- Sidlyft i rygglyftsställning, 10 kg extra, 2x10/sida.
Ett antal olika övningar för mage och rygg med hjälp av diverse bollar och korvar=)
 
Sedan dusch och ombytte för att möta upp en ny bekantskap, direkt från bloggvärlden, för lunch på Hermans. Det var trevligt. Tiden gick förvånansvärt fort och maten smakade bra. När jag tittade på klockan insåg jag att det var dags att bege mig till sjukgymnasten och fick hasta iväg. Nästan framme bestämde jag mig för att ta vara på det fina vädret och hoppade av en station tidigare och fick en svettig promenad till damen med nålarna. Akupunkturen tog bra idag och det kändes fint efteråt.
 
Eftersom solen fortfarande gassade passade jag på att promenera lite mer. Gick från dalagatan till kristineberg och blev varmare och varmare under tiden. När jag gick på tunnelbanan kom jag att tänka på min cykel som väntade och blev väldigt sugen på att testa den en lite längre tur, har bara tagit några korta hittills så när jag kom till vällingby hoppade jag på cykeln och tog mig via brommaplan ut till citygross och decathlon för att se om det fanns någon bra framlampa till min cykel. Det gjorde det inte så jag köpte bara vatten och lite choklad att ha till bakning. Precis när jag skulle gå ut från butiken kom en kompis fram och hälsade glatt så jag fick sällskap en bit hemåt. När vi skilts åt började motvinden....
 
Både rent fysiskt och mentalt. Det blåste på tillräckligt mycket för att det skulle märkas en hel del och mina ben började bli rätt möra efter dagens alla vedermödor. Jag började också tänka på det där med middag. Åt ju buffe och tog två tallrikar.. även om dom inte var så stora och det var mycket grönsaker så skavde det lite i bakhuvudet om man jämför med hur mina luncher brukar se ut. Nu var visserligen planen sedan dagen innan att göra soppa och det kändes rätt okej. Ramslöksochpotatissoppa blev det. Mycket gott. Fast man äter ju mackor till soppa. Är man hungrig efter en hel dags flängande äter man en tre stycken utan problem. Har man ovanpå det precis fått mens så ynkar man lite och trycker i sig i runda slängar hundra gram naturgodis också. Och när man man ändå bakar muffins till morgondagens fika med morfar så bara måste man ju provsmaka (hallon och mörka chokladbitar i). Så vad har Hanna nu? Dunderångesten från helvetet.
 
Hej cykel. Jag tror vi möts igen.

Kommentarer
Postat av: Lissie

Åh, önskar du kunde slippa den här matångesten. Eller ångest överhuvudtaget, förstås. Kroppen borde kunna tala om för en hur man ska äta, särskilt när man tränar, men så är ju inte alltid fallet :( Ha tålamod, är det enda jag kan säga. Tro på att du inte är "förstörd för livet"!

Om det blev något godis? Näe, inte den dagen. Jag orkade inte gå ut. Det blev godis till helgen istället :)

2013-05-07 @ 22:12:08
URL: http://fairlynuts.blogg.se
Postat av: Diana Doss



sv: sant! ;) fast det är inte direkt lite skit i hörnen, snarare saker överallt i rummet :P

haha, vad rolig du är :P tack, jag tycker om de där strumpbyxorna men gick hål på dem idag :(((( dags att leta ett par nya.

2013-05-07 @ 23:02:46
URL: http://attborjalevaigen.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Sv: Dyrt – ja, Gott – jag vet inte. Därför jag är nyfiken på att smaka. Finns ju så otroligt många spännande smaker.
Ska fundera på saken innan jag kastar i mig massa pulver dock..

2013-05-08 @ 16:21:40
URL: http://vagenupp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0