Dags att bli beroende?

Jaha, så åt jag och eftersom min hjärna får spel av sådant, särskilt när halva dagsintaget kommer på kvällen (puckoidiot) så spenderades min kväll återigen med väntan på att bli ihoptråcklad.
 
Och sköterskan. Alltså. Det är en av dom där som varit med under alla år. Som sett mig komma in gång efter gång med ångest. Det första hon sa idag när vi kom in på rummet var att jag gått ner i vikt. Sedan blev hon arg över hur vården inte fungerar och sedan fick jag reda på att hennes dotter precis börjat skada sig själv. Vi har pratat lite om henne förut, hon har också adhd nämligen. Det kändes... hemskt att höra det. Varje gång jag får reda på att någon börjat skada sig, eller ser någon ute på stan med dom där tunna röda strecken så vill jag bara stanna dom, skaka om dom och visa hur det kan sluta. Berätta om saker jag aldrig kommer kunna göra, berätta hur svårt det är att ta sig härifrån. 
 
Fast jag vet att det inte hjälper ett dugg. För jag har ju själv fått höra det och det går inte in. För jag kan inte se ur min trångsynta bubbla. Jag kan inte ta in annat än den direkta känslan av att det hjälper. Nu är det ju oavsett kört med en hel del saker men det finns ju fortfarande risker. 
 
Så jag blev också arg. För vården och soc vill inte hjälpa dottern. Inte än. Dom gör som vanligt, väntar tills personen ifråga är halvdöd. Det bör ju krävas mindre resurser att hjälpa i tid? Framförallt så blir ju lidandet betydligt mindre om man slipper falla ner till den nivån när någon kan tänka sig att hjälpa till. 
 
 
En helt annan händelse från gårdagen var at jag drack både min första och min andra kopp kaffe. Alltså, någonsin. Jag har haft otroligt svårt för det men tyckt att det vore rätt praktiskt att gilla så jag har försökt. Om och om igen och det har varit lika vidrigt varenda gång. Igår passerade jag en liten kaffevagn i solna centrum när jag var på väg till polisen för att hämta ut mitt nya leg och jag tänkte att jag ger det en chans, kan inte han som enbart livnär sig på att göra kaffe (dom sålde inget annat) göra bra kaffe så kan ingen och ska jag lära mig så måste det vara bra. Sagt och gjort, jag beställde en laktosfri latte (svart känns lite väl hardcore va) och ta mig tusan. Det gick att dricka. Varm tjock mjölk gjorde susen. Förutom att det var nymalda bönor av bra kvalite såklart. 
 
Jag klättrade efteråt och det gick lika fantastiskt bra som i onsdags då jag också var koffeinhög (celcius) så det är väl dags att jag går och blir koffeinist då så kan jag klättra på topp konstant=p
 
Skål!

Kommentarer
Postat av: Maja

Oj oj, ska du också bli vuxen nu.
Alla på skolan dricker ju kaffe, men det är klart - det är ju det som lärare gör...eller?
Känner samma sak, fast angående självsvält. Jag vill bara få dem att inse att det inte är något att hålla på med. Att de är vackra, precis som de är...
Massa kramar!<3

2013-11-29 @ 16:55:18
URL: http://nolicedere.blogg.se
Postat av: Diana Doss

åh, det är så sorgligt att de som jobbar inom vården inte vet vad de håller på med.... eller inte fattar allvaret liksom!

förstår inte grejen med att man "ska lära sig att dricka kaffe"??? det är ju inte hälsosamt för fem öre, så varför vill man lära sig att bli beroende av det? ;O det är ju en slags drog.. som folk inte verkar kunna leva utan när de väl skapat ett beroende.

sv: jadu, det finns allt möjligt man kan äta. dock var inte alla där vegetarianer så de hade kalkon uppstoppad med köttfärs i stjärten. bara det fick mig att tappa aptiten, eww.. men min kompis svärföräldrar hade tofurky, alltså vegetarisk kalkon (turkey) gjord av tofu, därav det fiffiga namnet ;) vet inte vad de hade mer, men det finns allt möjligt vegetariskt. hemma har vi ju vegetarisk bacon till exempel (facon som vi kallar det), det smakar som kalkon faktiskt.

2013-11-29 @ 18:55:55
URL: http://attborjalevaigen.blogg.se/
Postat av: Emmy

Kaffe, det har ju vi pratat om! Najs att klättringen gick så bra efter kaffen (latte låter ju mer okej än helt svart) :D

sv;
Hihi jaa, kände mig väldigt duktig när jag var där hela dagen. Men det är klart jag ställer upp när det behövs :D

Absolut, det förstår jag! Fotar inte själv på det sättet, gillar att ta bilder men inte mer, är man van så är det lättare att få till dem "perfekta" bilderna utan vidare ansträngning haha :D

Det tycker jag är bra..! Kommer nog aldrig gilla alkohol heller, det jag har fått smaka av det (t.ex. lätt cider) var inte sådär jättegott. Varm och alkoholfri glögg ska det vara, det blir en fin del av adventsfikat på söndag :)

2013-11-29 @ 19:18:09
URL: http://eeemmylam.blogg.se
Postat av: Esmeralda

sv: jaa det älskar jag också :D

2013-11-30 @ 13:08:40
URL: http://getfitandhealthy.blogg.se
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Så sorgligt att vården fungerar så dåligt:'(

Heja dig, du ska se att du kommer börja gilla kaffe du också:)

2013-12-03 @ 13:32:55
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: Elin

Ja det känns bra :) Vi trivs ihop så det känns som rätt steg att ta. :)

Vet inte om det är en sån stor fördel att det väger upp annat, även om det självklart ÄR en fördel att i alla fall ANSES ha rätt till stöd. Sen om man får det, i ditt fall har väl det inte alltid varit så, är ju en annan fråga..

Det är ju ändå några år med linser/glasögon. Blev du retad för det när du var liten?

Så inget helgdrickande med fanta till tacosen? ^^ Var det något du tänkte på som barn?
kramar

2013-12-03 @ 21:29:06
URL: http://www.uturanorexin.blogg.se
Postat av: Johan

Jag dricker inte latte särskilt ofta, men den där lät riktigt god måste jag säga :)

Kaffe är livets svarta guld ;)

SV: Ja, det är väl så, men surt som tusan är det och vägen till Rio blev plötsligt mycket längre och krokigare...

Det låter bra att det gick okej iaf. Du klarade det och det visste jag att du skulle göra :)

Nej, så är det ju. Kroppen är bra finessrik egentligen... :)

Det är bra att du tycker det är så självklart. Det värmer! :)

Ta hand om dig!

2013-12-05 @ 16:20:10
URL: http://schumacher4ever.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0