Träning, glögg och gråväder

Igår frågade Beatrice om jag inte hade lust att komma över till henne när jag klättrat. Det hade jag fast jag hade inte tid så vi bestämde oss för att ses idag istället och köra ett träningspass. Efter lunch packade jag alltså ihop mian saker och tog pendeltåget till ändstationen och blev uppmött så jag kunde hitta till gymmet. På schemat stod axlar+triceps och så cardio efter det. Med tanke på att jag (med undantag för några pass med mamma) inte tränat ett ordentligt gympass sedan någon gång i somras innan gymkortet gick ut så hade jag inte direkt några andra förväntningar än att det skulle bli jobbigt. Det blev det. Men det var kul. Jag har ju inte styrketräning som min huvudträning utan har det som komplement för att orka mer i klättringen så jag kör inte mer än ett eller möjligen två pass på en vecka och då oftast helkropp så det var verkligen spännande att prova ett helt annat upplägg. Efter att ha mördat armarna rätt fint så var det 40 minuter på crosstrainer som väntade men så länge står jag bara inte ut så jag passade på att köra lite bålövningar innan jag anslöt mig och faktiskt fick ihop 25 minuter utan att dö av tristess. Nytt rekord! Jag tror sällskapet gjorde att jag klarade det. Det är alltså inte den fysiska biten som är jobbig, jag tycker det är olidligt tråkigt helt enkelt.
 
Sedan skildes vi åt och jag åkte hem med en liten omväg förbi hemköp eftersom jag behövde mjölk till mitt te och äntligen, äntligen hade dom fått in chokladglöggen jag vill ha. Har varit glöggsugen i en och en halv vecka och spanat i varenda butik för att se om den kommit in och nu stod den alltså där och väntade på mig. Med andra ord har jag druckit glögg. Bra skit. Mycket bra skit.
 
Nu ska jag sova och sedan får jag väl se om jag orkar lyfta armarna imorgon, jag hade tänkt klättra. Det kan bli spännande tror jag.
 
Glögg. Chokladglögg. Gott.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emmy

Chokladglögg har jag aldrig testat! Det måste jag nog göra :) Hoppas det går bra att klättra idag, eller gick.

sv;
Hihi jaa, det håller jag med om! Nej sannerligen inte, det var supergott :D

2013-11-13 @ 13:20:54
URL: http://eeemmylam.blogg.se
Postat av: ✞♔ Patricia ♔✞ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Ja men eller hur, de kan väl ge en rimlig tid. Nu går jag här hemma har super mycket ångest och känner grym stress just för detta.
Jag bara tänker på när jag jobbade med att städa hemma hos folk, då var man nästan tvungen att lämna tid på sekunden när man kom, kanske att det kunde diffa på en halvtimme - MAX. Men här kan de visst göra som de vill. Sjukt irriterande.

Men var det inte du som hade viol/lakrits te? Skickar du hit en portion?:P
kram

2013-11-13 @ 13:35:46
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: Maja

Har inte lärt mig tycka om glögg ännu, riktigt vuxen är jag alltså inte ännu.. xD
Sv: Jag vet att chanserna finns där, dock känns de så långt borta så det inte är sant...
Massa kramar! <3

2013-11-13 @ 15:11:26
URL: http://nolicedere.blogg.se
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Gott! Själv är jag inne på en kopp med citronte nu - men det har jag för mig att du inte gillar?!

Gott med glögg. Det är en sak jag inte har vågat dricka på flera år på grund av, ja du vet.

2013-11-13 @ 15:26:49
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: Elin

Glögg som är så äckligt.. ^^

Vet faktiskt inte om de har något sms-nummer, men det vore ju rätt optimalt.

Jag känner mig alltid så dålig när jag varit där, men det beror väl delvis på att jag alltid får höra det tills stygnen är borta, minst. Tre timmar på akuten är inte så farligt egentligen. En kvart däremot är ju löjligt lite. Är inte heller sådär att jag gråter eller är hispig. Ingen idé, sys måste det ju ändå om de har bestämt sig liksom.
kram

2013-11-13 @ 17:25:31
URL: http://www.uturanorexin.blogg.se
Postat av: Erica

Lät roligt att träna tillsammans med någon! Det kanske jag ska göra nästa vecka! :) Vilket gym går du till?

2013-11-13 @ 21:07:33
URL: http://faithhopelove.blogg.se
Postat av: beayourdreams.blogg.se

Sv: Jaa! Handlade du saffran?! :D

2013-11-13 @ 21:23:22
URL: http://beayourdreams.blogg.se/
Postat av: Emmy

sv;
Åh ah haha :D Hmm jag är inte så mycket för hallonlakrits men det låter ju spännande iaf! Vidare så tycker jag glögg är jättegott hihi, speciellt alkoholfri och varm för det är ju ungefär som varm saft :3

2013-11-14 @ 23:18:46
URL: http://eeemmylam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0