Blytungt

Det är trötta ben på promenader nu. Tunga ben. Energilösa ben. Det är kramp i fötter och vader när jag ligger i sängen.
 
Jag orkar ju träna försöker jag med som argument för mig själv. För att inte behöva inse det jag redan vet. Att det inte fungerar. Att jag närmar mig ännu mer idioti och förlorad kontroll (som sjukdomen anser är kontroll). En av hemuppgifterna från igår var att skriva ned det jag känner att jag vågar äta någorlundasmärtfritt. Det står sju saker på den listan varav te med mjölk är en. Det är inte okej på en enda fläck.
 
Jag vet ju om det. Jag förstår det ju.
 
Jag vägrar bara inse och jag orkar och vågar inte handla. Nej så är det. Jag är inte större, starkare och bättre. Vill uppenbart inte tillräckligt. Har inte det där som krävs. För jag vet, ser och förstår. Men är ändå här.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Erica

Jag kan känna igen mig. Jag har inte problem med mat på det sättet, men det har varit (och är!) saker som jag vet att jag måste ändra på. Saker som jag vill ändra på. Saker där jag vet vad problemet är och vad jag kan göra åt det, men jag gör inget. Orken finns inte. Det blir inget av det. Inte än åtminstone.
Men ska vi bestämma att vi gör något åt våra respektive problem? Du skriver upp en till sak på listan, och jag gör vad jag behöver göra...

2013-10-10 @ 23:33:29
URL: http://faithhopelove.blogg.se
Postat av: Silverglitter

Kramar och varma tankar i all sin otillräcklighet. Jag undrar också hur man gör när man vet, ser, förstår men ändå sitter fast.

2013-10-11 @ 14:21:59
URL: http://silverglittrande.blogspot.se
Postat av: Emmy

sv;
Ja usch vad jag blev frustrerad. Ville bara gråta av ilska men så kom jag på att det inte hjälper något och jag vill inte direkt störa allmänheten haha! Men gårdagens träning gick jättebra... Konstig kontrast :o

Ja det gör du ju. Du hoppas och du kan, fast du inte känner det. Lovar att jag håller tummarna för dig... Kram!

2013-10-11 @ 15:14:19
URL: http://eeemmylam.blogg.se
Postat av: Maja

Kan du inte försöka tänka att du måste ha mat för att kunna träna? Visst, du kan ju träna nu men tänk på att du knappast kan bygga några muskler...
sv: Läkarintyget är fixat, ska bara få det skickat till mig(vilket jag hoppas går ganska fort...)
Massa kramar! <3

2013-10-11 @ 15:37:14
URL: http://nolicedere.blogg.se
Postat av: beayourdreams.blogg.se

Stora tankar, tänker på dig hela tiden.. <3

Sv: Vilket proteinpulver har du? Det är godare med mjölk, oftast.. Mitt smakar dock gott med både mjölk och vatten (om jag bara gör en shake). Men de beror ju som sagt på pulver ;) Vilket är det du har som står? =) Ojojoj.. Han är inte kräsen han inte! Har aldrig testat vare sig lever, pölsa, hjärta eller något sådant.. Vet inte om jag vågar heller xD Kan förstå det! Här hemma är det delade meningar hela tiden.. Syrran hatar ALLT med pasta.. D.v.s. lasagne, makaronilåda, vanlig pasta osvosv.. Sen är hon itne så mycket för något egentligen. Mackor, pannkaka, pommes, stekt hamburgare/ schnitzel/ kött fungerar ju.. Samt kyckling i ugn. Bror min är likadan, avskyr det mesta..

Ja det är ju lite smått dåligt.. Men det är väl bättre för dig ändå? Eftersom vikten påverkar dig.. Du hade nog dock vägrat ta bort vågen, am I right? Tycker de är bra att vågen inte finns där faktiskt.. Men ja, man kunde ha diskuterat de också! Men kan förstå din rädsla för att gå upp.. Men samtidigt så måste du också börja inse att det inte gör något alls att du går upp, du kommer inte bli tjock på en gång. Sen varierar ju ändå vikten från dag till dag, beroende på. Avföring, vätska, jordens gravitation osvosv.. Allting spelar in. Om du går upp 2 kg på en vecka kan du t.o.m. ha gått ner 3 till nästa, för att de var en fake vikt.. Men de vet du väl redan? Ja, det är dumt att du drar ner på maten i det fallet; du är vuxen nog att förstå det rätta.. Men du agerar inte p.g.a. ångesten. Ta inte detta som ett påhopp, det är inte det jag menar! Jag vet hur svår det är.. Men så länge man är rädd för att gå upp i vikt så är allt svårt :/ Jag var också livrädd för att gå upp.. Men nu sitter jag här, flera kg tyngre och mår bra. Man måste nästan bara acceptera hur man ser ut liksom.

Ja jo så är det också om man inte ser sin vikt, tänkte på det också faktiskt. Men jag vet att det var några i min behandlingsgrupp som inte ville se vikten, för henne var det bättre så. Kan förstå att det känns så också men du har INGET att skämmas över alls.

Jag åt någon meze kyckling wrap någon gång, den var as god den med haha.. Dock var de ju laktos och min mage sa ifrån; stinkiga gaser i bilen hem ifrån Uppsala med familjen, hahah! Pappa opererade ett diskbråck i ryggen för många år sen, dock har han ett i nacken som inte går att göra något åt tyvärr.. :l Men ja det är ju risker med allt.

Idag blev träningen inte lika bra, heh.. Tyvärr! Eller ja, de gick bra men massa snack som sagt, tihi.

Alltså vikten varierar ju från år till år, ålder till ålder.. Sen ska man ALDRIG gå efter vikt EGENTLIGEN. Så länge kroppen mår bra och allt så bör man bortse ifrån vikt.. MEN är man underviktig så bör man i alla fall ha en normalvikt. Om man hela tiden tänker på att "jag vägde minsann såhär innan äs" så kommer man ju heller ingen vart - bara för att du vägde under 60 kg då betyder det ju inte att det är vad du kan väga nu, förstår du vad jag menar? Men jag förstår din point of view också.. Men som sagt, så länge kroppen mår bra på den vikt man har och så länge man inte har problem med diverse grejer så ja.. Oj.. 17 kg? Jag förstår precis vad du menar!! Kan det inte vara så att kroppen vill väga runt 65 då? Jag vet att det tog tid för mig att balansera mig på en vikt med "normalt" mycket mat. Jag fick ju också panik när jag gick upp, upp, upp.. Men sen planade det ut. Det tar lite tid för kroppen bara. De är inga problem med siffror :) Ja jo visst är det de, men skaffar man lite mer armmuskler så går det ju att klättra bra ändå, eller? ;) Stärker man hela kroppen så orkar man ju klättra vare sig man väger 100 eller 60.. Det kanske är så att klättrandet blivit mer ett tvång än något roligt, eller? Jag vet ju att du har svårt att INTE klättra.. Och det är ju helt normalt att inte träna på några dagar, UTAN ångest.

Ja det har jag förstått, att de är svårt att hitta lösa jeans :l Finns ju inte många sådana par bland tjej jeansen direkt, fåtal. Herrjeans och damjeans är ju två helt olika saker ja! Herregud.. Jag köper också jeans VÄLDIGT sällan, likaså byxor. Har gett upp hoppet om att hitta.. Hittar aldrig de som sitter som en smäck. Byxor kan ta sig..

Åh vad gott! Hur gick det med ägget då? Inga gaser? :) Haha, ja det ska jag komma ihåg! Tänkte inte på de faktiskt, eller ja, jag visste ju att zucchini innehåller massa vatten men ja. Tack för påminnelsen! Ja! Kyckling, fetaost och soltorkade tomater :D Låter som en asbra kombination!

Ah ja, adhd medicin är ju lite annorlunda. Har en kompis som går på nå medicin för sin adhd, kommer dock inte ihåg vilken.. Men han trivs, han lyckas koncentrera sig som han aldrig kunnat tidigare. Så för han är det positivt! Men alla mediciner är ju olika från person till person, tyvärr. Inte så kul att känna sig tom jämt, kan förstå det. Men det finns väl olika mediciner, eller?

Ja, om de är! Men de är skönt att prata också. :) Har vi saker att prata om så tvivlar jag inte en sekund på att vi kan prata tills vi spyr, hahaha!

2013-10-11 @ 15:47:38
URL: http://beayourdreams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0